Giro 2016
- daniel1975
- Forum-lid HC
Groot-groot tolerantie is beperkt; die kettinghoek moet je eigenlijk niet willen maken. Dus als afstelling marginaal ernaast zit, renner teveel kracht zet, stukje botte pech.... Zie het resultaat.
Maar buiten dat, wat Havana zegt; de TT was al niet best.
Maar buiten dat, wat Havana zegt; de TT was al niet best.
Less is bore
Wat had het extra mooi geweest als hij ook de ritwinst gepakt had. En tegelijkertijd moet je hier gewoon super tevreden mee zijn. Had ik niet verwacht van te voren.
Wat was de `Baggio`irritant zeg. En maar mee blijven rennen pal op het achterwiel. In de tour zie je nog wel eens een politieman die zo`n idioot van de weg sleurt...
Vraag ik me toch af hoe zo`n gozer nu terug kijkt op zijn dag. Zal hij er juist trots op zijn zo in beeld geweest te zijn?
Wat was de `Baggio`irritant zeg. En maar mee blijven rennen pal op het achterwiel. In de tour zie je nog wel eens een politieman die zo`n idioot van de weg sleurt...
Vraag ik me toch af hoe zo`n gozer nu terug kijkt op zijn dag. Zal hij er juist trots op zijn zo in beeld geweest te zijn?
Volgens mij was het gisteren, toen werd zo'n toeschouwer aangereden door een motor.
Nibali sloeg nu ook een keer met zijn arm naar achteren.
Nibali sloeg nu ook een keer met zijn arm naar achteren.
Ik zou de verklaring van Nibali of zijn mekanieker wel eens willen horen over waarom zijn derailleur afbrak.
Wat deed hij voordat de camera beelden het pechgeval oppakten?
Zijn ketting loopt er om één of andere reden af, zou een schakelfout kunnen zijn, misschien wel door groot - groot.
Is zijn derailleur dan nog heel en zet hij daarna zoveel kracht dat de boel afbreekt of is zijn derailleur daarvoor al half afgebroken door een reden waar ik wel nieuwsgierig naar ben?
Wat deed hij voordat de camera beelden het pechgeval oppakten?
Zijn ketting loopt er om één of andere reden af, zou een schakelfout kunnen zijn, misschien wel door groot - groot.
Is zijn derailleur dan nog heel en zet hij daarna zoveel kracht dat de boel afbreekt of is zijn derailleur daarvoor al half afgebroken door een reden waar ik wel nieuwsgierig naar ben?
Een glorieuze tijdrit van Kruijswijk, maar ik denk dat TLJ zich even achter hun oren krabben omdat ze 2 TTs verliezen met een marge van minder dan een seconde. Een net iets betere start of finish kan het verschil maken lijkt mij.
Addie Engels zei op Eurosport voorafgaand aan deze TT iets in de trant van: geen strategie, gewoon gaan en alles heel houden tot bovenaan. Misschien is iets meer strategie welkom.
Addie Engels zei op Eurosport voorafgaand aan deze TT iets in de trant van: geen strategie, gewoon gaan en alles heel houden tot bovenaan. Misschien is iets meer strategie welkom.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nee, nu heeft ie op eigen inzicht en gevoel gereden.
En dat heeft gewerkt.
En dat heeft gewerkt.
Less is bore
-
- Forum-lid
Gewoon pech hoor. De eerste was volle bak en deze eigenlijk ook.
Maak joe woar
-
- Forum-lid HC
Groot-groot is normaal geen enkel probleem. Nibali reed vlak voor het incident erg klein, ik heb het vermoeden dat hij onder volle spanning voor van binnen naar buitenblad schakeld waardoor de ketting er wel eens af kan gaan. Daarna legt hij hem erweer op en dan krijg je echt verkeerde spanning op je derailleur als hij en bij die correctie gaat het helemaal fout en breekt hij zijn pad.Vieux chnoque schreef:@Havana en Gastheerg, dat zijn de gevolgen, oorzaak is ketting eraf.
Groot-groot duidt op vermoeide Nibali die een schakelfout maakt. ( al hoewel je zou verwachten dat groot-groot mogelijk moet zijn, of tolereert 11 speed dit minder?).
Blijft intrigerend, beste materiaal, beste mechaniekers, professionele renner en toch gaat het fout.
Hij had vlak ervoor wel ook nog wat problemen met rennende oud voetballers. (Of een oud motorracer, was het nu Roberto Baggio of Max Biaggi?)
Trouwens het schakelen van Kruijswijk bij de start snapte ik ook niet, hij rijdt met DI2 maar moest toch constant van zijn opzetstuurtje naar de rechter remgreep om te schakelen. Daar had zijn mechanieker toch een extra knopje voor kunnen plaatsen. Daar moeten zij bij TLJ toch mee uitkijken, met een beetje pech kan dat zo een overwinning kosten...
Regards From EP
Daar zeg je wat ericpeeters. Viel me ook op bij de start. Heeft wel iets met plannen te maken lijkt me? Je weet dat dit er aan komt en kent het parcour. Of zou hij pas op het allerlaatste moment gekozen hebben voor het opzetstuurtje.
Daar zou het verschil net gelegen kunnen hebben. Viel me verder op hoe weinig er met een opzetstuurtje gereden werd terwijl er best veel voordeel uit te halen viel in de eerste kilometers.
Ik heb nooit eerder een Nederlandse renner gezien bij wie het klimmen zo eenvoudig lijkt te gaan. Zijn lijf lijkt wel 1 grote pokerface. Je ziet er aan niets dat hij maximaal aan het geven is. Zelfs in de slow-motion beelden van de laatste meters leek zijn mond haast meer een lach dan een grimas.
Daar zou het verschil net gelegen kunnen hebben. Viel me verder op hoe weinig er met een opzetstuurtje gereden werd terwijl er best veel voordeel uit te halen viel in de eerste kilometers.
Ik heb nooit eerder een Nederlandse renner gezien bij wie het klimmen zo eenvoudig lijkt te gaan. Zijn lijf lijkt wel 1 grote pokerface. Je ziet er aan niets dat hij maximaal aan het geven is. Zelfs in de slow-motion beelden van de laatste meters leek zijn mond haast meer een lach dan een grimas.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
zat ook op die opzetstuurtjes te letten, zag ook een movistar (was het nu valverde?) met een exemplaar rijden. vind het juist wel slim want vooral te gebruiken op de wat vlakkere stukken lijkt me, waar je nu toch niet echt veel aan het schakelen bent.
Typisch ook voor een renner in vorm natuurlijk. Als je goed bent voel je niks, zeker niet als die anderen wel pijn lijden. Maar in de vergelijking met Mollema zie ik liever Kruijswijk klimmen inderdaadDemax69 schreef: Ik heb nooit eerder een Nederlandse renner gezien bij wie het klimmen zo eenvoudig lijkt te gaan. Zijn lijf lijkt wel 1 grote pokerface. Je ziet er aan niets dat hij maximaal aan het geven is. Zelfs in de slow-motion beelden van de laatste meters leek zijn mond haast meer een lach dan een grimas.
-
- Forum-lid HC
Hij heeft zich blijkbaar goed voorbereid en derhalve ook niet al teveel vet op staan. Omdat zijn schouders door botten gevormt zijn bleven deze vrij breed en bij een camera positie van achteren kon je de ribben aan de voorkant tellen.
Regards From EP
Regards From EP