Vandaag gefietst in 2016
Het is hier in het noorden vandaag zeer wisselvallig. Van een blik op de buienradar werd ik niet vrolijk, maar omdat ik per se m'n doel van 1000 km voor 1 maart wilde halen toch vertrokken voor een rondje Lauwersmeer.
Tijdens het uitrijden van de stad merkte ik dat het heel makkelijk ging, er kunnen dan twee dingen aan de hand zijn
1. Je hebt een superdag (komt zelden voor)
2. De wind staat anders dan voorspeld.
Nummer 2 was het geval. Ik heb het even aangekeken tot Ezinge en daarna geconstateerd dat de wind WZW stond in plaats van de voorspelde NW. Geen rondje Lauwersmeer dus. In plaats daarvan richting het westen gereden via Electra, Lauwerzijl en Visvliet. Terug via Buitenpost, Gerkesklooster, Opende, Noordwijk, Boerakker en Enumatil. Onderweg 3 kleine buitjes met van alles erbij (hagel, natte sneeuw en regen). Maar dankzij de speciaal aangetrokken Castelli Gabba bleef ik behoorlijk droog en bleef ik lekker warm.
91 km. Het eerste doel van dit seizoen is behaald.
Tijdens het uitrijden van de stad merkte ik dat het heel makkelijk ging, er kunnen dan twee dingen aan de hand zijn
1. Je hebt een superdag (komt zelden voor)
2. De wind staat anders dan voorspeld.
Nummer 2 was het geval. Ik heb het even aangekeken tot Ezinge en daarna geconstateerd dat de wind WZW stond in plaats van de voorspelde NW. Geen rondje Lauwersmeer dus. In plaats daarvan richting het westen gereden via Electra, Lauwerzijl en Visvliet. Terug via Buitenpost, Gerkesklooster, Opende, Noordwijk, Boerakker en Enumatil. Onderweg 3 kleine buitjes met van alles erbij (hagel, natte sneeuw en regen). Maar dankzij de speciaal aangetrokken Castelli Gabba bleef ik behoorlijk droog en bleef ik lekker warm.
91 km. Het eerste doel van dit seizoen is behaald.
Vandaag na weekje ziek weer lekker buiten gefietst. Vanwege bakken zout op de weg wel met de winterfiets. Helaas wel een lekke band. Steentje direct gevonden, band snel vervangen en oppompen. Breekt het ventiel af.... Tja, daar sta je dan. Opgelost middels valve CO2 patroon; band met patroon gevuld en valve op ventiel laten zitten als afsluiter. Prima thuiskomer. Toch maar snel langs FM gefietst en daar snel bandje vervangen.
-
- Forum-lid
Het was een stralende dag in het oosten, de eerste buitenkilometers moesten wel worden gemaakt. Strakke noordoostelijke wind, gevoelstemperatuur lag op een graad of 1. Goed aangekleed geen enkele last van de kou gehad. Gewoon een perfecte start van het seizoen.
De plaatjes:
Het uitzicht vanaf de Muhlenberg in Gildehaus
De molen die op diezelfde berg staat
De statistieken:
https://www.strava.com/activities/503541846
Gelukkig had ik de Omloop opgenomen, kon mooi de hoogtepunten bekijken. Het voorjaar is echt begonnen!
De plaatjes:
Het uitzicht vanaf de Muhlenberg in Gildehaus
De molen die op diezelfde berg staat
De statistieken:
https://www.strava.com/activities/503541846
Gelukkig had ik de Omloop opgenomen, kon mooi de hoogtepunten bekijken. Het voorjaar is echt begonnen!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mooi winterdagritje door het groene hart. Dacht op tijd te vertrekken ivm de aantrekkende wind maar rond 10 uur stond er al een stevige 4bft, later even 5 geweest.
Toch heerlijk in de zon gereden, was lang geleden!
Toch heerlijk in de zon gereden, was lang geleden!
Less is bore
- fietser1972
- Forum-lid
Vandaag mijn 'mooiweer' fiets uit de winterslaap gehaald. Ik had er sinds november vorig jaar niet meer op gereden. Het was mooi weer hier in Zuid-Holland, wel wat wind maar de zon maakte veel goed.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ruigekade, tussen Leiderdorp en N446.Nee_Nee schreef:Tussen Leiden en Ter Aar?
Less is bore
Vandaag ook weer een lekker stukje gefietst. Ik had nog een NS dagkaart die deze maand op moest.
Was eigenlijk van plan om van Nijmegen naar Groningen te fietsen maar 230 km. wind tegen zie ik nog niet zitten. Misschien over een paar maanden een keer. Uiteindelijk ben ik naar Bergen op zoom gefietst. Lekker met de wind mee en toch maar een wat kortere afstand (153km). Op het laatste nog een lekke band gehad, de eerste van het jaar.
https://www.strava.com/activities/503625595
Was eigenlijk van plan om van Nijmegen naar Groningen te fietsen maar 230 km. wind tegen zie ik nog niet zitten. Misschien over een paar maanden een keer. Uiteindelijk ben ik naar Bergen op zoom gefietst. Lekker met de wind mee en toch maar een wat kortere afstand (153km). Op het laatste nog een lekke band gehad, de eerste van het jaar.
https://www.strava.com/activities/503625595
-
- Forum-lid
Mooie foto's! Het was prachtig fietsweer gisteren. Vandaag weer zo'n dag?
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Gisteren rondje Texel gedaan met mijn vriendin op de MTB. Stukje strand, stukje bos (de Dennen) en de rest verhard. was fris maar wel lekker. De wind (tegen op het strand en tegen naar de Cocksdorp) speelde mijn vriendin wel wat parten, die fietst pas een jaar. Maar ach.. dat mocht de pret op zich niet drukken.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
-
- Forum-lid
vandaag openingsrit met de club gedaan. 60 km. Uit en Thuis nog 73 km. Met een straffe NO 5 viel het langs het Veerse Meer flink tegen.
Maar het weer was geweldig, lekker zonnetje, maar de wind maakte het koud.
Marc
Maar het weer was geweldig, lekker zonnetje, maar de wind maakte het koud.
Marc
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gisteren de Zuid Veluwe tocht gereden de route op gepakt in Veenendaal en gevolgd naar de start in Dodewaard,waar we met ongeveer 30 man/vrouw waren , ivm de grote van de groep besloten om met 2 groepen te gaan . Totaal 105 km.
Vandaag de route voor onze openingsrit verkend en nog een mooie 70 km erbij , wel een koude wind maar wel een heerlijk fiets weekend gehad . Weekend totaal 175 km.
Vandaag de route voor onze openingsrit verkend en nog een mooie 70 km erbij , wel een koude wind maar wel een heerlijk fiets weekend gehad . Weekend totaal 175 km.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs