Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2016

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 sep 2016 18:05

Ik denk niet de Froome het gaat halen. Dit gat is te groot en Q heeft al vaker laten zijn over uitmuntende Cadel-eigenschappen te beschikken.
Less is bore

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 09 sep 2016 18:08

Normaal gezien inderdaad kat in t bakkie voor Q. Ze vallen toch alleen maar aan op de slotklim en veel meer dan 30 secs pakken de grote mannen doorgaans niet. Als Q geen pech krijgt of geen offday heeft wint hij de Vuelta.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 09 sep 2016 18:39

Jullie onderschatten Froompy zo hard! Die gaat morgen zijn Duivels ontbinden. Niet voor niets pakt hij vandaag hard uit. Enkel eindwinst Vuelta 2016 telt. Vandaag was de Froome springplank naar Quintana's verlies.

Beetje een tweestrijd hier aangezien de Almere Triathlon (tevens NK) hier morgen voor de deur plaatsvindt en ik dat ook wil zien. Ik hoop dat Dirk Wijnalda het net zoals in 2012 (8.09.07 totaaltijd) zal redden en dat tevens door zijn magistrale marathon van 2 uur 41 minten 13 seconden tesamen met zijn erg goede fietstijd.
http://nl.mylaps.com/evenementen/uitsla ... LDTot.html

Erg mooie atleet die Wijnalda.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

rondje
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar rondje 09 sep 2016 19:44

Ik verwacht niet dat Froome dat dicht gaat rijden hoor. Het zat in de planning dat hij veel tijd terug zou pakken in de TT, is toch ook zijn sterkste punt tegenover de anderen van de Vuelta. Quintana zei vrij vroeg al minstens 3 minuten nodig te hebben als buffer voor de TT. Quintana's plan is dus ook geslaagd. Daarnaast was het 2 dagen terug ook nog meer aanklampen en terug komen dan aanvallen voor Froome.

Ik ben eerder benieuwd wat Contador nog gaat proberen. Heeft al eerder aangetoond dat het niet iemand is die voor een podium rijdt, zal dus nog zeker proberen om aan te vallen.

Bennet van LottoNL is trouwens ook netjes naar plek 11 in GC geslopen, zou voor hun mooi zijn als hij nog 1 plekje opschuift. Top 10 GC + ritwinst lijkt mij dan toch een geslaagde Vuelta ondanks het wegvallen van de kopman.

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 09 sep 2016 21:21

Zorro schreef:Jullie onderschatten Froompy zo hard! Die gaat morgen zijn Duivels ontbinden. Niet voor niets pakt hij vandaag hard uit. Enkel eindwinst Vuelta 2016 telt. Vandaag was de Froome springplank naar Quintana's verlies.
Ik hoop echt dat je ongelijk krijgt maar inderdaad met Froome weet je het maar nooit.
Nairo, Alberto of Esteban, drie renners die ik het alle drie gun, Alberto het meest. Zolang Froome het maar niet is.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 09 sep 2016 21:34

Zorro, ik denk dat je gelijk hebt. Froome gaat er morgen alles aan doen om Quintana te slopen. Het team dat Movistar rond Quintana heeft staan is echter erg sterk, sterker dan Sky lijkt het voorlopig. Tactisch lijken de Spanjaarden voorlopig nog het voordeel te hebben.
Froome rijdt een geweldige Vuelta zeker met de Tour al in de benen is het een bijzondere prestatie.

Ik verheug mij ook nog op wat Contador en Chaves nog gaan doen.

@Rondje: goed gezien van Bennett! Die had ik nog gemist! Op 50 sec van Formolo, geen idee of daar nog iets mogelijk is om in de top 10 te geraken maar wel knappe prestatie!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

ruud_k
Forum-lid

ruud_k 09 sep 2016 21:40

Helaas..., maar Froome gaat dat tijdsverschil niet echt niet goed rijden en overtreffen. Zijn ploeg is nog steeds moe van de Tour. En zelf harkt ie dat verschil niet bij elkaar. Dat wil niet zeggen dat Quintana veel beter is, die heeft gewoon beter gepiekt in de Vuelta.

Ben benieuwd of Geesink nog een keer kan stunten. Nog een ritzege zou een ultieme opsteker voor hem zijn.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 sep 2016 22:17

ruud_k schreef: Ben benieuwd of Geesink nog een keer kan stunten. .
6 jaar na zijn dood een etappe winnen: dat zou wat zijn zeg!!!

(Leren mensen het nu echt nooit?)
Less is bore

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 09 sep 2016 22:23

Ghesinck zie je ook wel eens.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 09 sep 2016 22:29

Na die etappezege heeft hij al die geschenken stelselmatig moeten terugsturen aan Samaranch...

ruud_k
Forum-lid

ruud_k 09 sep 2016 23:05

daniel1975 schreef:
ruud_k schreef: Ben benieuwd of Geesink nog een keer kan stunten. .
6 jaar na zijn dood een etappe winnen: dat zou wat zijn zeg!!!

(Leren mensen het nu echt nooit?)
:lol: ;)

Beetje meer respect voor de dyslectische medemensch...

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 10 sep 2016 12:45

het mooiste scenario ou zijn: froome, contador en quintana zitten geisoleerd vooraan. Contador valt aan en froome en quintana kijken de kat uit de boom tot contador bijna voldoende voorsprong heeft voor een eindzege. Quintana wordt aldus verplicht tot achtervolgen en froome wacht af tot quintana voldoende vermoeid is..om zelf te demarreren.
Maar ik ken de slotklim en eigenlijk is het grotendeels een "loper", of daar het verschil gaat gemaakt worden?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie