Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2017

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 12 feb 2017 16:00

Maar het zijn wel hele fraaie plaatjes.
Veni. Vidi. Fietsie.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 12 feb 2017 16:07

Moeilijk om te geloven dat we in hetzelfde land wonen, want hier 0,0 sneeuw. Prachtig weer vandaag, blauwe lucht, zon. Het voelt wel fris aan door de harde (6 bft) oostenwind.

Ik had niet veel zin om richting Oost-Groningen te fietsen met deze wind. Dus ik koos voor een lokaal parcours. 15x rondom het Zernikecomplex gereden. Heb er een intervaltraining van gemaakt; tegen de wind in steeds 270-300 watt en met de wind mee lekker uitbollen.

Grafisch ziet dat er dan zo uit...

Afbeelding

Voordeel van zo'n training is dat je ook een stuk minder afkoelt. Goed voor 80 km.
Laatst gewijzigd door havana op 12 feb 2017 16:14, 2 keer totaal gewijzigd.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 feb 2017 16:07

Mooie plaatjes van Fred, maar verder eens met zijn laatste zin. Klaar met die zooi en hup de lente in.
Iedereen heeft zijn mond vol over global warming maar ik merk er geen ruk van :twisted:

@havana; nog beetje last gehad van de smog en fijnstof? :mrgreen:
Less is bore

sauerlaender
Forum-lid

sauerlaender 12 feb 2017 16:35

Afbeelding

Een rondje door de Peel van Eindhoven via Son, Lieshout, Arle Rixte, Bakel, Deurne, Vlierden, Helmond, Mierlo terug naar huis. Wat een grijze bedoening. Alle endomorphines van het fietsen waren hard nodig om er niet depressief van te worden. Toch nog dik 80 km en net voor thuis kwam er ook nog even de zon. Gelukkig geen sneeuw en met 3 bft niet te veel wind.

Sent from my iPad using Tapatalk

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 12 feb 2017 16:53

Vanmorgen vroeg op het laatste moment besloten naar Schoorl te gaan. Bedoeling was eigenlijk de Utrechtse Heuvelrug, maar de kans op dooi, en daarmee het kapot rijden van tracks en materiaal deden me besluiten hiervan af te zien.

Er lag een fantastisch pak sneeuw. Rondje 1 kon ik mijn eigen sporen trekken. Hard ging het niet, wel leuk. Rondje twee was alles een beetje aangereden, in rondje 3 was het parkoers langzaam in een ijsplaat aan het veranderen.

Ondanks voor mijn doen behoedzaam rijden een keer of zeven op mijn plaat gegaan. Meeste keren zonder erg, met één lullig valletje wel mijn duim gekneusd. Risico van het vak zullen we maar zeggen...

Uiteindelijk goed voor bijna 3 uur buiten spelen.

https://www.strava.com/activities/863498436

Afbeelding
Afbeelding
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 12 feb 2017 17:13

Mooie foto's zo in de sneeuw. Stiekem wou ik ook de mtb pakken en er door karren maar ik ben al 3 weken wat grieperig dus nu echt wat rustig aan gedaan.
Maak joe woar

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 12 feb 2017 18:05

Had vandaag lang getwijfeld. Maar tegen half twee leek alles ineens super hard te ontdooien! Dus ik heb nog een ronde door de betuwe kunnen maken, waar de dijken over het algemeen goed sneeuwvrij waren. Goed voor 82km In iets minder dan drie uur (2:53). Niet heel veel bijzonders. Maar in principe was het op de vervelend koude oostenwind na zo slecht nog niet.
Laatst gewijzigd door thestudent op 12 feb 2017 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 12 feb 2017 18:40

Chapeau voor iedereen die vandaag gefietst heeft .
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

marcuse
Forum-lid

Gebruikersavatar marcuse 12 feb 2017 20:13

Vanochtend in het bos bij Nijmegen geweest.
Afbeelding
Veel sneeuw. Maar op de terugweg begon het al flink nat te worden.
Zag op facebook nog een foto uit Groningen. Blauwe lucht en geen krummel sneeuw

JoostG
Forum-lid

JoostG 12 feb 2017 20:28

Ik stond gisteravond lachend voor de schuifpui: veel sneeuw kwam naar beneden en ik zou zondag op de cyclocrosser op pad gaan. Zo gezegd, zo gedaan. Rond 8.00 met het eerste licht op pad:
Afbeelding
Afbeelding

De hei was tricky: opgevroren gleuven en nog weinig licht maakte het een spannende aangelegenheid. Tot grote hilariteit van wat hondenbezitsters lag ik ineens met mijn fiets bovenop me. Ik kon er zelf ook hard om lachen. Dit ging niet knallen door de bossen worden...
Rond 9-en twee maatjes opgepikt die de MTB uit de schuur hadden getrokken. Eer ik het wist zaten we op de track van Lage Vuursche: niet een toppertje voor de cyclocrosser, maar vandaag was het helemaal hard werken en concentratie. Met de lessen uit het draadje 'mores op de MTB' in het achterhoofd rondgereden, maar geen MTB-er hoeven langs te laten :-). Die boswielrenners toch...

Effe rusten na de track:
Afbeelding

Na 55km en 3 uurtjes bijna thuis, maar toch snel een fotootje van mijn werkpaard:
Afbeelding

Top ochtend!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

noepzor
Forum-lid

Gebruikersavatar noepzor 12 feb 2017 21:21

Vriend van me heeft nu sinds kort ook een MTB. Moest natuurlijk ff gefietst worden. Alleen eerst uitgeslapen en voetbal gekeken. We zijn om 15.00 gestart en de mtb route markelo gedaan. Was vrij zwaar aangezien de ondergrond op veel plaatsen een mix was van drek en natte sneeuwpap. Kun je beter met een verse laag sneeuw fietsen.
TREK Emonda SL5 Afbeelding

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 13 feb 2017 07:45

noepzor schreef:Vriend van me heeft nu sinds kort ook een MTB. Moest natuurlijk ff gefietst worden. Alleen eerst uitgeslapen en voetbal gekeken. We zijn om 15.00 gestart en de mtb route markelo gedaan. Was vrij zwaar aangezien de ondergrond op veel plaatsen een mix was van drek en natte sneeuwpap. Kun je beter met een verse laag sneeuw fietsen.
Weer wat geleerd: Als het flink dooit met sneeuw wordt het een zooitje......

@JoostG: Grote kans dat ik jou en groepje gezien heb. Overigens netjes op een CX. Zelf zou ik dat als "echte" MTB'er niet aandurven, netjes :winkthumb: .
Met smallere stuur, geen vering etc. toch allemaal wat spartaanser. Maar verder was het genieten bij LV

@ 53x11: 's Morgens had UHR nog gekund, maar zoals overal denk ik dat het vanaf het middaguur minder leuk was om te biken met die smeltende bende. Zeker als het zoals in jou geval aardig aangereden was in R3.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Plaats reactie