Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2017

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 sep 2017 19:57

Hans-Je-Pence schreef: 09 sep 2017 18:13 . Maar dat grootse wat een Zakarin nu al laat zien en wat Kruiswijk ook wel heeft heb ik nog nooit in hem gezien.
Ik snap de 'nu al' niet in je betoog?
Zakarin is 2 jaar ouder en heeft al een dopingschorsing erop zitten.
Less is bore

Hans-Je-Pence
Forum-lid

Hans-Je-Pence 09 sep 2017 20:21

Ach ja; ‘had’ en ‘als’. Maar laten we het wielrennen eens in perspectief plaatsen: Wát maakt een grote kampioen?

de benen, de moraal, de conditie, de toewijding, de genetische voordelen t.o.v. je concurrenten, (longinhoud, spiermassa, anaerobe en aerobe celverhouding in de spieren, etc.) of/en de wilskracht, charisma en leiderschapskwaliteiten?
Lastig hoor! En dan zou je gezien team Sky daar nog aan toe moeten voegen de vraag: wie heeft het grootste budget? dus geen eigen opleidingsploeg maar wel van elk ander team met opleidingsploeg de talenten wegkopen. hmmm. Kwestie van investeren op de “juiste” wijze dus.
Maar Froome is voor mij wel een echte kampioen op dit moment. Niemand heeft nog ooit deze dubbel gehaald in het moderne wielrennen. (even los van de periode dat de ronde van Spanje voor de tour uit ging)

De tijd zal leren of dit een “zuivere” overwinning was of het zoveelste bedrog. Voor nu: laat me even geloven in mijn helden alsjeblieft. Contador met zijn afscheidsoverwinning en Froome met zijn dubbel!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 sep 2017 20:29

Ik zie er totaal geen groot kampioen in.
Een meer dan uitstekende allrounder met een hele goede tijdrit, meer is het niet. Geen grote leider, niet de patron van het peloton, niet een renner die soms even zijn macht kan tonen op een koninginnerit oid.
Less is bore

Hans-Je-Pence
Forum-lid

Hans-Je-Pence 09 sep 2017 20:30

daniel1975 schreef: 09 sep 2017 19:57
Hans-Je-Pence schreef: 09 sep 2017 18:13 . Maar dat grootse wat een Zakarin nu al laat zien en wat Kruiswijk ook wel heeft heb ik nog nooit in hem gezien.
Ik snap de 'nu al' niet in je betoog?
Zakarin is 2 jaar ouder en heeft al een dopingschorsing erop zitten.
Waar ik doel is de wijze waarop hij (Zakarin) gisteren koerste, aanvallend dus, en waarop hij vandaag moest lossen op de col van 1e cat. en daarna toch nog de moed en de lef had om Kelderman aan te vallen om de derde plek. En Kelderman kon allen maar volgen en uiteindelijk niet meer volgen. Dat is precies waarom ik al eerder in dit topic schreef; dat Zakarin wat taaier is en meer koers ervaring heeft dit jaar.

Over zijn doping verleden laat ik me niet uit omdat ik daar geen informatie over heb. Nooit geweten zelfs. weet jij daar iets meer van?

Hans-Je-Pence
Forum-lid

Hans-Je-Pence 09 sep 2017 20:34

Froome geen grote kampioen??
euh. zoveel keer achtereen de tour winnen en dit jaar zowel de tour als de vuelta winnen!??
Sorry hoor maar dan ben je in mijn boekje toch echt een hele grote!!!!!!!!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 sep 2017 20:52

Ik vind 'een groot kampioen' nog net even iets anders als de beste zijn. Een groot kampioen heeft ook charisma, straalt leiderschap uit, neemt het heft in handen. Die dingen missen imho volledig bij Froome.
Less is bore

robbiey
Forum-lid

robbiey 09 sep 2017 21:05

Misschien gewoon niet zoveel vinden en lekker kijken naar sport. Niet leuk , spreekt het je niet aan, zet je het uit ga je zelf buiten fietsen en maak je van jezelf in je eigen wereld een groot kampioen

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 sep 2017 21:11

Ik heb vandaag een groot kampioen zijn laatste kunststukje zien doen. Kijk wel uit om dan de tv uit te zetten.
Less is bore

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 09 sep 2017 21:22

Als je er niks van vindt lijkt het mij niet de moeite om te kijken en als je niet wilt discussiëren over wat je er van vindt kun je beter geen forum bezoeken...
Campagnolo Ultra Dork

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 09 sep 2017 22:09

Na alle lofzang die ik hier lees toch maar een ander geluid.
Ik heb een saaie Vuelta gezien, Weer een grote ronde waarin Froome in een draagstoel naar de finish wordt gebracht en onderweg gevoederd wordt. Los van de tijdrit heeft hij misschien maar een kilometer of 5 zelf wat moeten doen. Een groot kampioen? Beslist niet!
Iedereen uiteraard zijn mening en voorkeur maar dat is de mijne.
Ik lees ook dat Hinault als een "minder sympathiek" persoon wordt weggezet. Misschien was Le Blaireau een eigenzinnige maar ik was fan. Hopelijk mag dat.

lb117
Forum-lid

lb117 09 sep 2017 22:14

arjan schreef: 09 sep 2017 22:09 Na alle lofzang die ik hier lees toch maar een ander geluid.
Ik heb een saaie Vuelta gezien, Weer een grote ronde waarin Froome in een draagstoel naar de finish wordt gebracht en onderweg gevoederd wordt. Los van de tijdrit heeft hij misschien maar een kilometer of 5 zelf wat moeten doen. Een groot kampioen? Beslist niet!
Iedereen uiteraard zijn mening en voorkeur maar dat is de mijne.
Ik lees ook dat Hinault als een "minder sympathiek" persoon wordt weggezet. Misschien was Le Blaireau een eigenzinnige maar ik was fan. Hopelijk mag dat.
Ik heb een mooie Vuelta gezien met bijna elke dag aanvallend fietsen en mooie scene's dat Froome dan de sterkste is en absoluut de sterkste ploeg heeft ( en regelmatig mindere momenten laat zien, net als Nibali, Kruiswijk, Contador, gbr. yates en vele anderen) maken het voor mij een mooie ronde met een terechte winnaar

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 09 sep 2017 22:19

Ik heb geen goed gevoel bij heel dat sky-gedoe, ben zeker geen fan van froome maar zijn erelijst mag er wel wezen. 'k Hoop wel , en dat is niet speciaal tegen sky gericht, dat men nu eindelijk eens die oortjes gaat afschaffen. Je helpers moeten zelfs niet meer omkijken of zich laten afzakken om te vragen of zij wat harder of minder snel moeten rijden. Hoe kan er nu avontuurlijk gekoerst worden als iedereen op de seconde weet hoeveel iemand voor of achter is.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie