Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.
-
rene
- Forum-lid HC
rene
01 mar 2021 16:46
Wij hebben ook een hond en ik vind een hond die in de bosjes poept een stuk fijner dan zo'n groot paarden plakkaat op het fietspad. Bij ons in de buurt wordt je er niet goed van, en ook op de fietspaden langst de kust. Mede omdat er diverse maneges zitten in de buurt.
Onze hond duikt ook vaak in de bosjes - of het nu een kleine buurt ronde is of een grotere ronde door park en strand. En ik ruim het NIET op als onze hond het in de bosjes doet. Poept ze per toeval eens op het grasveld in de buurt dan ruim ik het altijd netjes op middels een hondenzakje.
Trouwens nog zo'n ergernis. We hebben in de wijk bij een groot grasveld papieren hondenpoep opruimzakjes van de gemeente in een stalen dispenser. Helaas zijn de jongens van de gemeente dan weer niet zo snugger om de zakjes er goed in te doen. Dus zakje pakken / scheurt het zakje kapot - komt 6 van de 10 keer voor dat de gehele voorraad verkeerd om zit.

Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless

-
De Tukker
- Forum-lid
De Tukker
01 mar 2021 16:50
Nieuw topic? Irritatie door domme gemeente-ambtenaren?

Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
-
TL@
- Forum-lid HC
TL@
01 mar 2021 19:51
N.eelis schreef: ↑01 mar 2021 11:19
...
Mijn hond vliegt juist vaak een plek in langs de weg waar struiken schuin naar beneden lopen richting het water. Daar doet ze haar behoefte maar dat is een plek waar je zelf niet eens bij komt. Ik ben al elke keer blij dat ze het water niet in lazert daar.
Dat past IMHO dan in hetzelfde straatje als die banaan in de gracht: daar heeft niemand last van (ik had het eerst niet zo begrepen)
De perfecte oplossing ook als je liever de stront van je hond niet opkuist

-
RonaldH76
- Forum-lid
RonaldH76
01 mar 2021 20:14
Mijn hond vliegt lees ik een paar keer.
Als je hem/haar gewoon aanlijnd, loopt het niet heen waar je ze niet wil hebben.
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
-
robbebopper
- Forum-lid HC
robbebopper
01 mar 2021 20:32
Wie had dat tienduizend jaar geleden kunnen denken, dat die doorgefokte wolven nu op een aangeharkt plantsoen hun behoefte zouden moeten doen, en dat hun baasjes dat dan in een zakje zouden moeten stoppen, en er vervolgens op een fietsforum over zouden gaan vertellen.

-
Nee_Nee
- Forum-lid HC
Nee_Nee
02 mar 2021 09:19
Mooie relativering
-
Kilowatt
- Forum-lid
Kilowatt
03 mar 2021 21:44
Ik denk dat de wolven die nu weer in NL zijn raar opkijken

older Budweiser
-
mao
- Forum-lid HC
mao
03 mar 2021 22:28
robbebopper schreef: ↑01 mar 2021 20:32
Wie had dat tienduizend jaar geleden kunnen denken, dat die doorgefokte wolven nu op een aangeharkt plantsoen hun behoefte zouden moeten doen, en dat hun baasjes dat dan in een zakje zouden moeten stoppen, en er vervolgens op een fietsforum over zouden gaan vertellen.
Tienduizend?... 300 jaar geleden was dit al volstrekt onvoorstelbaar.
-
RonaldH76
- Forum-lid
RonaldH76
04 mar 2021 20:53
In China daarentegen......
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
-
Nee_Nee
- Forum-lid HC
Nee_Nee
05 mar 2021 17:53
Om het maar een keer om te draaien: fietsers, ook die gepensioneerde duo's in unisex ANWB uitrusting rijden (bijna) altijd door, terwijl heel even stoppen bij een paar bazen en honden die de boel proberen te redderen met snuiten, halsbanden en riemen die niet éen twee drie mee willen werken al heel veel uitmaakt.
Afgelopen weekend zat ik nog van twee meter naar zo'n toneelstuk te kijken. Baasjes die het even niet redden, honden die met elkaar bezig zijn. Ze zijn bezig de boel aan te lijnen, staan met bazen en honden te draaien rond een fietspad dat door een losloopterrein loopt. Je ziet dat baasjes het ook even niet weten. Vragen of de bejaarde fietsers heel even kunnen wachten tot iedereen weer in het gelid staat.
Opa van de twee besluit alle aanvragen te negeren en te overrulen. "Gaat toch makkelijk mevrouwtje" en rijdt door. Tja en toen ging het niet.
Vervolgens kwam de vraag aan de orde wie dat had gedaan. De rest zal ik je besparen.
-
Ramon73
- Forum-lid
Ramon73
10 mar 2021 20:04
Ramon73 schreef: ↑18 feb 2021 08:35
Vanochtend een hondenbezitter die met het verkeerde been uit bed gestapt was, blijkbaar.
Rij ik op een fietspad, stadskern verlatend. Er loopt een man de hond uit te laten en schijnt met een sterke zaklamp recht in mijn ogen. Mijn licht stond op eco en sterk naar beneden. Zou ik verblindend licht gehad hebben, dan hadden diverse tegenliggers mij al veel eerder gewaarschuwd. Daarbij draaide het fietspad naar rechts en ik kwam de bocht uit. Een eventuele lichtbundel ging dan ook volledig langs de hondenbezitter.
Hij riep er nog iets bij, maar leek wel dronkenmansgelal. Was in elk geval onverstaanbaar.
Wat bezielt je om 's ochtends vroeg op te staan, hond uitlaten, en ZO, nu een extra sterke zaklamp mee om een nietsvermoedende fietser te verblinden.
Vanmiddag ontmoette ik deze hondenbezitter weer. Toevallig weer aan dezelfde kant als waar ik reed. Al 10km op weg en niemand heeft last van mijn lichtje gehad, was ook nog vrij licht buiten en stond op knipperstand. Die kerel sloeg hand voor zijn ogen en riep iets. Nou, dan wil ik ook wel het gesprek aangaan. Gestopt, terug en netjes gevraagd of er iets aan de hand was. Hij wilde uitschieten en beginnen te schelden, maar stopte gelukkig bijtijds. Waarschijnlijk is de man overgevoelig voor licht, dat vertelde hij niet maar liep overdag met een verduisterde bril op. Hij wist mij te vertellen dat alle fietsers die geen vast gemonteerde lamp hebben, hem verblinden en dat dat niet prettig is. Begrijp ik volkomen, dus heb hem toegezegd dat ik mijn lampje op zijn traject wel even heel ver omlaag zet, anderen hebben er immers geen last van. In ruil zou hij de zaklamp niet gebruiken. Denk dat we iets bereikt hebben.
De man vertelde 14 honden te hebben en ze per stuk of koppel uit te laten.....pffffhhhhh. Dagtaak.
Dogma F
-
Enzzo
- Forum-lid HC
Enzzo
10 mar 2021 23:22
Mooi dat je de dialoog bent aangegaan! Zo zie maar dat achter elk gedrag wel een reden zit. Wel triest dat deze persoon nu juist vindt dat “alle wielrenners met lamp zijn vijanden zijn” maar hopelijk heb je wat nuance in die gedachtengang gebracht

Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind