Marmotte 2018
- Tracing_NL
- Forum-lid
Als je om 18.00 uur nog niet bij de Alp bent heb je eigenlijk niets bij de marmotte te zoeken. dan heb je 10.30 uur (uitgaande van start om 07.30) over 150 km gedaan.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
Dat zal ik niet nodig hebben, had bij in Italië 5000 HM 19 gemiddeld .Tracing_NL schreef: ↑28 jun 2018 12:02 Als je om 18.00 uur nog niet bij de Alp bent heb je eigenlijk niets bij de marmotte te zoeken. dan heb je 10.30 uur (uitgaande van start om 07.30) over 150 km gedaan.
Maar het is niet voor iedereen een wedstrijd hebben.Sommige mensen fietsen het alleen om uit te fietsen om welke reden dan ook.Het is natuurlijk een prestatie op zich.
Specialized Diverge Axs
Vorig jaar om 20:45: https://1drv.ms/v/s!Au45UZwi0-4FhOU2bHL4p3Hg2VKnRw (hopelijk werkt de link)
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
-
- Forum-lid
Ik denk dat jouw Italiaanse rondje zeker heel serieus is en een goede voorbereiding op de Marmotte. Maar hoe je het ook rijdt, een echte cyclo vraagt iets extra's. Ik ken het verhaal van iemand die meerdere malen deelnemer was van Alpe d'Huzes en telkens de Alp 6 keer heeft beklommen (6600 hms) . Maar op de Alp nog nooit zo heeft afgezien als tijdens de Marmotte (5000 hms). Blijkbaar brengt het competitie-element, of je daar nou aan wil meedoen of niet, toch extra inspanning met zich mee.feddesman schreef: ↑28 jun 2018 08:41 Ik kan een startbewijs van iemand overnemen, nu heb ik geen ervaring met deze cyclo maar 2 weken geleden wel in Italië een toertocht voor het goede doel gefietst .Rondje bormio -mortirolo-Gavia-Stelvio 132 km.
Uiteindelijk flink moeten afzien
Is dit vergelijkbaar of moet ik voor de xtra km’s uit een ander vaatje tappen?
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Bij marmotte is er officieuze rode lantaarn, wat als gevolg heeft dat er ook een soort competitie is voor de laatste. Rode lantaarn staat zelfs op de wikipedia pagina , gaat dikwijls rond de 12 à 14 uren.Tracing_NL schreef: ↑28 jun 2018 12:02 Als je om 18.00 uur nog niet bij de Alp bent heb je eigenlijk niets bij de marmotte te zoeken. dan heb je 10.30 uur (uitgaande van start om 07.30) over 150 km gedaan.
Gevolg is dat je dan ook mensen gewoon ziet uitrusten - dus gewoon liggen - op alpe, ze rijden voorbij de voet vlak voor 18u om dan zoveel mogelijk tijd te rekken. Laten we zeggen dat je in normale doen zonder al te veel problemen zilver moet kunnen halen, Alles erbuiten is vrij pijnlijk dan heb je ofwel veel naast de fiets gestaan (kan ook pech zijn natuurlijk) ofwel met een cadans van 40 aan 6km/h galibier en alpe opgereden.
Vandaag met de auto van Allemond naar Briancon (iets ervoor eigenlijk) om de boucle d'izoard te rijden. Viel me op dat het affalt van de lautaret in Isere echt fantastisch is (tot aan de dam bij lac Chambon). En in haute alpes best beroerd. De tunnels in haute halpes zijn dan ook goed uitkijken, die in isere knal je doorheen. Maak ik me weer wat minder zorgen met mijn bril op sterkte waarbij een zonnebril soms beter is dan geen....
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...
28 pagina’s aan LM voorpret gelezen. Als LM maagd een schat aan info. Soms wat tegenstrijdig maar wel leerzaam. Drie weken geleden m’n eerste cyclo gereden (3B, zilver, fietstijd 9:40) en onwijs veel zin om LM te gaan ervaren. Eerlijk gezegd nog geen idee welke tijd ik ga rijden. Doel is uitrijden en het hele stuk fietsen. En op tijd binnen zijn om nog van een heerlijke avond te genieten. Maar goed. Ik heb dan ook maar een alu fiets en pas net een passend setje kleren.
- daniel1975
- Forum-lid HC
+1Tracing_NL schreef: ↑28 jun 2018 12:02 Als je om 18.00 uur nog niet bij de Alp bent heb je eigenlijk niets bij de marmotte te zoeken. dan heb je 10.30 uur (uitgaande van start om 07.30) over 150 km gedaan.
Dan heb je het gewoon niet serieus genomen.
Less is bore