Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2018

fgrs
Forum-lid

Gebruikersavatar fgrs 25 mar 2018 21:01

Omdat ik er zelf wel trots op ben even melden dat ik zaterdag de cyclo Gent-Wevelgem gereden heb.
Misschien niets bijzonders, maar...
Ik ben een late starter (53 jaar) rij nu twee jaar met de racefiets.
Ondertussen 23 kg lichter.
Vorig jaar had ik reeds de 90 km gereden wat voor mij een hele prestatie was.

Welnu, ik had me ingeschreven voor de 215 km en heb die glansrijk uit kunnen rijden.
Normaal gezien streef ik niet naar een gemiddelde snelheid, maar stelde vast dat mijn totaal gemiddelde op 28,9 km lag.
Serieus resultaat voor mij!

Zaterdag de Ronde Van Vlaanderen, 170 km en voor eind juni heb ik me ingeschreven voor de Cannibale, een rit van 170 km met 2x de Ventoux
Maar misschien zal dat een beetje te hoog gegrepen zijn, ben er een beetje bang voor, maar liever bang dan overschatten.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 25 mar 2018 21:07

ik zeg chapeau! :like:
Live fast; die young. mijn blog

janthemaster
Forum-lid

janthemaster 25 mar 2018 23:10

Netjes

i-mac

i-mac 26 mar 2018 19:02

Vandaag onderweg onzacht in contact gekomen met een auto die veel te snel en veel te dicht aan kwam gereden. De jonge dame had me niet gezien (nochtans brand er een rood licht). De spiegel kwam hard in contact met mijn stuur. Ik kon me ternauwernood rechthouden. Ik maakte echter een zwieper. Nog een geluk dat er op beide vakken geen verkeer was. Anders was ik krantennieuws geworden. Ze was net als ik serieus geschrokken. Ik heb er echter geen onnodig vertoon van gemaakt. Ze excuseerde zich meerdere keren. Aangezien ik niet gekwetst ben, en mijn fiets geen schade heeft, was de kous daarmee af.

Jac
Forum-lid

Jac 26 mar 2018 19:18

Gelukkig goed afgelopen.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

bdw
Forum-lid

bdw 27 mar 2018 09:44

fgrs schreef: 25 mar 2018 21:01 Omdat ik er zelf wel trots op ben even melden dat ik zaterdag de cyclo Gent-Wevelgem gereden heb.
Misschien niets bijzonders, maar...
Ik ben een late starter (53 jaar) rij nu twee jaar met de racefiets.
Ondertussen 23 kg lichter.
Vorig jaar had ik reeds de 90 km gereden wat voor mij een hele prestatie was.

Welnu, ik had me ingeschreven voor de 215 km en heb die glansrijk uit kunnen rijden.
Normaal gezien streef ik niet naar een gemiddelde snelheid, maar stelde vast dat mijn totaal gemiddelde op 28,9 km lag.
Serieus resultaat voor mij!

Zaterdag de Ronde Van Vlaanderen, 170 km en voor eind juni heb ik me ingeschreven voor de Cannibale, een rit van 170 km met 2x de Ventoux
Maar misschien zal dat een beetje te hoog gegrepen zijn, ben er een beetje bang voor, maar liever bang dan overschatten.
respect! ik denk dat met zo'n gemiddelde en afstand je geen schrik moet hebben voor de Ventoux.

Infinito GB
Forum-lid

Gebruikersavatar Infinito GB 27 mar 2018 11:10

Niet vandaag maar gisteren, na een flinke griep/verkoudheid van ruim één week, toch nog maar even een ritje gemaakt.
Aangezien de heren meteorologen het er over eens waren dat de wind in middag weer zou terug draaien naar NW, maar besloten om een klein rondje Texel te gaan rijden.
De heenweg ging soepel, met alleen een miniem buitje regen bij het verlaten van de veerboot.
Voor de zekerheid het rondje tegen de klok in gedaan. Dan fiets je terug grotendeels door de bossen.
Helaas zaten de heren meteorologen er weer eens naast v.w.b. de windrichting en naar mening ook de windkracht.
Uiteindelijk werd het laatste stukje van de boot naar huis toch nog even een beetje afzien, en kwam ik tot de conclusie dat ik nog niet geheel de oude was.
https://www.strava.com/activities/1472881343

Nog even een "niet officieel" plaatje van mijn "klimrekje" op de boot naar Texel.
fullsizeoutput_22c.jpeg

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 27 mar 2018 20:22

Voor mij ook niet "vandaag gefietst" want ik kwam vanmorgen om 06:00u thuis na 10 dagen Gran Canaria. Daar totaal 8 maal op de fiets gestapt. Totaal score was 940km, 19.000hm en bij elkaar 43 uurtjes op de fiets. Inderdaad geen poldergemiddeldes
Merk wel dat het steeds moeizamer gaat tov een aantal jaren terug, tja de leeftijd draai je niet terug. Dus allemaal net wat langzamer dan bijvoorbeeld 7 jaar terug (data uit Strava), maar daardoor wel meer tijd om om me heen te kijken. :mrgreen:
Hoogtepunten waren:
  • De klim naar de top
    Valley of tears
    Alle dagen zon
Zal in dit topic jullie niet teveel vervelen met elke rit, maar een paar plaatjes. Wellicht in GC topic wat meer.

Afbeelding
Zonsopgang langs de kust

Afbeelding
Bekende statieportret

Afbeelding
Boven op de top, op de achtergrond is de Teide op Tenerife te zien

Afbeelding

Afbeelding
gelukkig niet op gecontroleerd...

Afbeelding
Op eigen risico mocht het

Afbeelding
Beter dan dit, bijna niet mogelijk

Afbeelding

Komende dagen herstellen, wachten op beter weer en volgend jaar maart Tenerife
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 27 mar 2018 20:30

Infinito GB schreef: 27 mar 2018 11:10 Niet vandaag maar gisteren, na een flinke griep/verkoudheid van ruim één week, toch nog maar even een ritje gemaakt.
Aangezien de heren meteorologen het er over eens waren dat de wind in middag weer zou terug draaien naar NW, maar besloten om een klein rondje Texel te gaan rijden.
De heenweg ging soepel, met alleen een miniem buitje regen bij het verlaten van de veerboot.
Voor de zekerheid het rondje tegen de klok in gedaan. Dan fiets je terug grotendeels door de bossen.
Helaas zaten de heren meteorologen er weer eens naast v.w.b. de windrichting en naar mening ook de windkracht.
Uiteindelijk werd het laatste stukje van de boot naar huis toch nog even een beetje afzien, en kwam ik tot de conclusie dat ik nog niet geheel de oude was.
https://www.strava.com/activities/1472881343

Nog even een "niet officieel" plaatje van mijn "klimrekje" op de boot naar Texel.
fullsizeoutput_22c.jpeg
Het wordt tijd dat wij elkaar eens tegen komen hier in de Noordkop.
Dan kan ik die prachtfiets eens in het echt bewonderen. ;)

bluv107
Forum-lid

bluv107 29 mar 2018 08:41

Vandaag dag 3 in en om Ronda, Andalusië: top weercondities en genoeg uitdaging!
Afbeelding
Afbeeldinggn.jpeg[/IMG]
Afbeelding
Afbeelding
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 29 mar 2018 15:34

Nice, schril contrast dat mijn rit fris was met 8ºC. Maar toch een leuke rit richting Neeltje Jans gemaakt vandaag.

Afbeelding
Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 29 mar 2018 17:55

Prima fietsweertje vandaag..... Rondje Grebbeberg gedaan, goed voor 120 km.

Plaats reactie