Pagina 28 van 38
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 07 jul 2024 20:51
door nespresso
In de trant van: van dwangarbeiders voor dwangarbeiders (van de weg)…
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 07 jul 2024 21:17
door Lcsmet
Sensatie zoeken denk ik dan maar.
Giant maakt als ik het goed heb al zeker de topframes, in Taiwan.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 07 jul 2024 21:24
door JPAR
Lcsmet schreef: ↑07 jul 2024 21:17
Sensatie zoeken denk ik dan maar.
Giant maakt als ik het goed heb al zeker de topframes, in Taiwan.
Heb je het gelezen?
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 07 jul 2024 22:06
door Lcsmet
JPAR schreef: ↑07 jul 2024 21:24
Lcsmet schreef: ↑07 jul 2024 21:17
Sensatie zoeken denk ik dan maar.
Giant maakt als ik het goed heb al zeker de topframes, in Taiwan.
Heb je het gelezen?
Nee, in deze hoeft dat niet.
Als ik al enkel jouw quote en de titel lees.
Ik ga er vanuit dat zeker de topframes, want dat zijn "tour de France" fietsen niet met dwangarbeid gemaakt worden.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 07 jul 2024 22:11
door JPAR
Lees het dan maar wel. Het gaat juist over Taiwan.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 07 jul 2024 22:11
door fietsslak
Zonder login:
https://mondediplo.com/outside-in/tour- ... ced-labour
Gaat idd over arbeidsomstandigheden in Taiwan, en betreft buitenlandse werknemers.
Edit: herstel, arbeidsvoorwaarden: betalen om te mogen werken…
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 07 jul 2024 22:54
door Lcsmet
Het artikel gelezen.
Ook hier betalen migranten heel veel geld om nog maar in Europa te geraken.
Ook hier worden vrouwen voorgelogen en tewerkgesteld in een sector die ze niet willen.
In China worden gevangenen gedwongen om, via de chinese overheid, te werken voor multinationals.
In het Midden-Oosten worden arbeiders en huispersoneel uit Afrika en het Verre-Oosten letterlijk als slaven behandeld.
In Bangladesh wordt veel textiel onder erbarmelijke omstandigheden gemaakt.
Filippijnse matrozen op schepen op de lange omvaart worden slecht behandeld.
In Afrika worden kinderen ingezet in de mijnbouw om kostbare grondstoffen te delven.
In Taiwan is het volgens de wet, als ik het goed heb gelezen, niet verboden om mensen te laten betalen in ruil voor tewerkstelling.
Waarmee ik maar wil aangeven dat de rest van de wereld volgens andere normen en waarden leven dan wij er hier in West-Europa op na houden.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 08 jul 2024 12:14
door fietsslak
En dat maakt het OK als wij dat in stand houden door die producten te kopen?
In deze context ook
interessant
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 08 jul 2024 13:57
door Jans
Misschien interessant, maar bij mij bestaat het artikel niet meer.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 08 jul 2024 14:06
door Orlok
Jans schreef: ↑08 jul 2024 13:57
Misschien interessant, maar bij mij bestaat het artikel niet meer.
Via de link naar fiets.nl niet maar nog wel via
nrc.nl echter het zit achter een betaalmuur, dus . . . .
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 08 jul 2024 20:06
door Jans
Orlok schreef: ↑08 jul 2024 14:06
Jans schreef: ↑08 jul 2024 13:57
Misschien interessant, maar bij mij bestaat het artikel niet meer.
Via de link naar fiets.nl niet maar nog wel via
nrc.nl echter het zit achter een betaalmuur, dus . . . .
Bedankt, die muur ben ik al over
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 08 jul 2024 20:15
door DDX
Dat zijn de meest simpele betaalmuren, gewoon even op escape drukken tijdens het laden van pagina