Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Marianne Vos !

jummeltje
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:21

jummeltje 28 sep 2011 21:48

Volgens mij reed rabo al met pakken van craft
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 sep 2011 00:19

Nee de vrijetijds kleding kwam al meer bij Craft vandaan, maar de koerskleding was nog wel van AGU. Craft is er via de Offroad tak ingekomen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39534
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 sep 2011 08:18

De AGU broeken waren toch al voorzien van een Nalini-zeem?
Less is bore

skimons
Forum-lid
Berichten: 2424
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 29 sep 2011 09:19

daniel1975 schreef:De AGU broeken waren toch al voorzien van een Nalini-zeem?
dat is al honderd jaar zo. maar zullen we het weer over marianne vos / dameswielrennen hebben??

ik vond het wereldklasse hoe ze de sprint analyseerde en zichzelf daarbij niet spaarde. ik ben trouwens ook wel benieuwd wat er met het (voor 2012 gebudgetteerde) geld van Nederland Bloeit gaat gebeuren? Skil komt waarschijnlijk ook met een vrouwenploeg, dus dat ziet er wel goed uit voor het damesweilrennen!!

Belachelijk dat er wel minimumloon voor mannen, maar niet voor vrouwen door de UCI wordt voorgesteld..

kijk al wel uit naar het veldrit- baanseizoen! Vos toch altijd wel garant voor een paar mooie acties

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 29 sep 2011 09:41

ik vind dat minumumloon niet zo belachelijk... er gaat zo weinig geld om in de damessport dat er helemaal geen sponsors meer te vinden zijn als er een verplicht minimumloon is.

Teams als bijv AA drink kunnen ontzettend veel faciliteiten bieden aan de dames, maar kunnen daarnaast niet ook nog eens een minimumloon uitkeren. Daar is het budget gewoon veel te klein voor.
Als je zo'n loon gaat verplichten, zullen sponsors zich wellicht terugtrekken en staan vrouwen gewoon op straat. Bovendien zou ik als sponsor dan geen UCI status aan willen vragen, maar een nationale status behouden.
Grote ploegen met goede rensters mogen vaak toch wel mooie wedstrijden rijden omdat er wereldwijd niet veel UCI-ploegen zijn.

Ik denk dat minimumloon instellen vooralsnog te vroeg komt..

skimons
Forum-lid
Berichten: 2424
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 29 sep 2011 11:31

op zich heb je daar wel gelijk in, maar de UCI doet er ook donders weinig aan om wat meer aandacht te generen voor de dames. en het minimumloon hoeft natuurlijk niet voor alle teams te gelden, maar bijv om te beginnen voor teams met een world tour licentie / het equivalent daarvan bij de dames.

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 29 sep 2011 11:53

Dat heet bij de dames een UCI team dacht ik... maar het probleem is,dat er maar heel weinig ploegen die status hebben. Daardoor kunnen ploegen zonder die status ook de mooie wedstrijden rijden zonder dat ze dat bedrag hoeven neer te leggen.
Bij de mannen is het zo, dat je alleen de tour de france kan rijden met een WT status of op uitnodiging met wildcard.
Bij de dames zijn er zo weinig ploegen dat zelfs in de grootste koersen niet UCI (WTdames) teams mee doen. Het niveau wat daaronder zit is volledig onbetaald. Als je als 'clubteam' wel alle faciliteiten biedt, trekt dat ook goede rensters aan. Hele goede clubteams mogen dan ook starten in de mooiste koersen zonder dat het ze zo veel geld kost.

Il Duce
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2011 19:00

Il Duce 11 okt 2011 17:24

Eigenlijk moeten we blij zijn dat Vos geen wereldkampioen is geworden. Zo blijft ze gemotiveerd en kunnen we hopelijk nog jaren van haar prestaties blijven genieten. Ik ben bang dat ze wel eens verzadigd kan zijn na een nieuwe wereldtitel.

eelcoz

eelcoz 11 okt 2011 17:25

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 20 nov 2011 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 11 okt 2011 17:28

eelcoz schreef:
Il Duce schreef:Eigenlijk moeten we blij zijn dat Vos geen wereldkampioen is geworden. Zo blijft ze gemotiveerd en kunnen we hopelijk nog jaren van haar prestaties blijven genieten. Ik ben bang dat ze wel eens verzadigd kan zijn na een nieuwe wereldtitel.
Wilde jij misschien, heel toevallig, iets verkopen op dit forum? :D
Dit bericht heeft twee heuse regels; alle andere maar een... ;)
Afbeelding

Il Duce
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2011 19:00

Il Duce 11 okt 2011 17:31

Reacties hoeven niet altijd ellenlang te zijn. Bovendien is dit gewoon een lekker kletsdeel van het forum. Dat ik daarnaast iets wil verkopen, doet niet terzake, toch?

eelcoz

eelcoz 11 okt 2011 17:34

.

Plaats reactie