Wielerseizoen 2022
Misschien dat TJV in de TDF meer de kaart Vingegaard moet trekken met Roglic als superafleider? Pogi is sterker dan beide Jumbo mannen, maar om ze allebei te controleren.....
Love riding Scott. Scott Addict 20 (2022) Scott Scale 970 (2023)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Groot gelijk, we zijn nog niet half maart en iedereen heeft al zijn conclusies klaar terwijl het seizoen nog moet beginnen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
In één van die documentaires dat jaar (die van WvA of code geel) kon je zien hoe bont en blauw Roglic aan de start van de tour verscheen het jaar dat hij de voorlaatste dag uit het geel gereden werd (valpartij in de Dauphiné).
Vorig jaar opgave in de tour wegens valpartij.
Beide jaren later wel de Vuelta gewonnen.
Lijkt me lastig om daaruit dan op te maken dat zijn seizoensindeling voorheen niet klopte...
Vorig jaar opgave in de tour wegens valpartij.
Beide jaren later wel de Vuelta gewonnen.
Lijkt me lastig om daaruit dan op te maken dat zijn seizoensindeling voorheen niet klopte...
Laatst gewijzigd door RKN op 16 mar 2022 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Is de eerste confrontatie pas over 3 maanden?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nee, maar wel de belangrijkste. Voor iemand die perse de TdF wil winnen is de rest klein bier.
Less is bore
Als ik de laatste twee jaar aanzie is de TdF willen winnen dan nog een realistisch doel? Waar en in welke discipline gaat er iemand Pogie wat doen? Of je moet al hopen op defect of ongeval.
Roglic lijkt wel de tweede beste te zijn in het rondewerk. Misschien kan hij beter zijn doelen stellen in de rondes waar Pogie niet start en kijken of hij daar voor winst kan gaan.
Roglic lijkt wel de tweede beste te zijn in het rondewerk. Misschien kan hij beter zijn doelen stellen in de rondes waar Pogie niet start en kijken of hij daar voor winst kan gaan.
Valpartij, blessures, vormdip, tactische fout , enz: er kan ook voor Pogie van alles mis gaan...
Als je je doelen afschaalt omdat je verwacht dat een concurrent beter is, dan kun je toch wel ophouden als profsporter?
Wat ik er in de media zo van meekrijg, lijkt het mij dat Roglic iemand is die zich volledig op zichzelf concentreert. Als je er voor jezelf het maximale uithaalt, dan kun je je er ook alleen nog maar bij neerleggen als er aan het eind van de rit toch iemand tot meer in staat blijkt te zijn. En het kwartje kan dus ook een keer de andere kant op vallen
(Al lijkt Roglic wel wat vaker op de grond te liggen dan Pogacar...)
Als je je doelen afschaalt omdat je verwacht dat een concurrent beter is, dan kun je toch wel ophouden als profsporter?
Wat ik er in de media zo van meekrijg, lijkt het mij dat Roglic iemand is die zich volledig op zichzelf concentreert. Als je er voor jezelf het maximale uithaalt, dan kun je je er ook alleen nog maar bij neerleggen als er aan het eind van de rit toch iemand tot meer in staat blijkt te zijn. En het kwartje kan dus ook een keer de andere kant op vallen
(Al lijkt Roglic wel wat vaker op de grond te liggen dan Pogacar...)