Het dopingtopic 2.0
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Epo kan in een urine test gevonden worden. Er is echter pas een test in 2001 in gebruik genomen, de 10-14 jaar daarvoor konden ze EPO gebruiken en niet gepakt worden. Omdat de UCI ook wel door had dat er dingen gebeurde die niet de bedoeling was werd daarom in de jaren 90 de hematocrietgrens van 50 ingesteld. Probleem was alleen dat renners vervolgens een attest regelde met de boodschap dat ze een natuurlijk hoger hematocriet hadden.
Als je niet op biologisch paspoort wilt schorsen is er niets meer te doen aan bloeddoping. Als je je eigen bloed op slaat en weer injecteerd is dat bijna niet te vinden.
Als je niet op biologisch paspoort wilt schorsen is er niets meer te doen aan bloeddoping. Als je je eigen bloed op slaat en weer injecteerd is dat bijna niet te vinden.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Nope, je laat 't ook wel uit je hoofd als fabrikant om je over zoiets druk te maken. Voordat je dat spul een keer mag verkopen ben je al jarenlang bezig en heb je vele miljoenen uit moeten geven. Voor die bedrijven is het volgens mij ook niet zo interessant.
Infuuszakken zijn er al die niets achter laten in 't bloed.
Infuuszakken zijn er al die niets achter laten in 't bloed.
fiedoo schreef: Nochtans is pellizotti op basis van het biologisch rapport geschorst geworden, wat ik een zeer betwistbare werkwijze vind.
Hij is geschorst op basis van afwijkende waardes, hij is niet heterdaad betrapt. Gezien het feit dat dit redelijkerwijs alleen maar te verklaren was met gesjoemel is dat wat mij betreft wel genoeg voor een paar jaar bank zitten.
Als ze niet kunnen schorsen op basis van die trendlijnen is het compleet nutteloos en kan je niks doen tegen autologische bloeddoping.
Geen bewijs = onschuldig!!
Het bloedpaspoort is nuttig ivm verhoogde controles en waakzaamheid ( zoals wschlk de bedoeling was van de onlangs gepubliceerde lijst).
'k zei het vroeger al : mijn hematocrietwaarden schommelen tussen 37,5 en 45: moet ik dan als renner worden geschorst of niet???
Het bloedpaspoort is nuttig ivm verhoogde controles en waakzaamheid ( zoals wschlk de bedoeling was van de onlangs gepubliceerde lijst).
'k zei het vroeger al : mijn hematocrietwaarden schommelen tussen 37,5 en 45: moet ik dan als renner worden geschorst of niet???
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Amclassic-fan schreef:Neu, je staat wel buiten de verdenking met dat soort waardes. Echter als je altijd tussen de 45 en 50 schommelt en je hematocriet waarde neemt meermaals toe tijdens een etappe koers dan deugt er iets niet.
Waarschijnlijk niet nee, maar het blijft indirect bewijs. Heb absoluut geen juridische kennis, maar vraag me weleens af of dit soort bewijs in het 'gewone strafrecht' voldoende zou zijn voor een veroordeling.
eelcoz schreef:Amclassic-fan schreef:Neu, je staat wel buiten de verdenking met dat soort waardes. Echter als je altijd tussen de 45 en 50 schommelt en je hematocriet waarde neemt meermaals toe tijdens een etappe koers dan deugt er iets niet.
Waarschijnlijk niet nee, maar het blijft indirect bewijs. Heb absoluut geen juridische kennis, maar vraag me weleens af of dit soort bewijs in het 'gewone strafrecht' voldoende zou zijn voor een veroordeling.
Gechargeerd: Alleen foto's en audio opnames zijn glashard... al het andere is indirect.
Amclassic-fan schreef:Nope, je laat 't ook wel uit je hoofd als fabrikant om je over zoiets druk te maken. Voordat je dat spul een keer mag verkopen ben je al jarenlang bezig en heb je vele miljoenen uit moeten geven. Voor die bedrijven is het volgens mij ook niet zo interessant.
Roche heeft inderdaad geen extra tracer molecuul toegevoegd aan CERA om het te traceren (daar was wel even sprake van ten tijde dat Ricco voor het eerst werd gepakt). Wat Roche wel heeft gedaan is de CERA bestanddelen (een of meerdere werkzame stoffen) al aan het WADA beschikbaar stellen nog voordat het op de markt kwam, waardoor WADA een test kon ontwikkelen nog voor athleten er mee aan de haal gingen.
Dus geen extra molecuul, maar het is voor Roche blijkbaar toch wel interessant om moeite aan het WADA te besteden...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Het spul beschikbaar stellen was een kleine moeite, dat hebben ze gedaan voordat 't spul in de verkoop ging. Echter hadden nogal wat renners toen het spul al ter beschikking via de zwarte markt.
De dopingcontroleurs blijven toch meestal net iets achter lopen.
De dopingcontroleurs blijven toch meestal net iets achter lopen.
Wat is jullie mening over team radioshack ? Ik vertrouw dat hele team voor geen cent.. als je kijkt naar de prestaties van die 2 oude rotten Horner en Leipheimer in de ronde van Cali. en nu weer een inval in het hotel in de giro (niks gevonden, overigens..) tel daarbij de uitlatingen van Ekimov op .. toevallig nu ploegleider en gezien zijn connecties met Armstrong/ bruyneel.. ik weet het niet..