Canyon
@ Jasper : niet mee kunnen leven zoals in 'niet mooi'. Daar zit ik idd niet mee.
@ BMW : vuil tussen ?? tja, als je er schijnbaar geen speling tussen hebt kruipt er nog altijd vuil tussen hoor. Je hebt daar nooit een afdichting. Hoeft ook niet want volgens mij is er zowel naar boven als onder toe geen opening meer.
Net gezien dat mijn scott ook een 0.5mm speling heeft. Niet merkbaar, maar zeker niet water- of stofdicht. Mijn merckx is echter wel volledig dicht.
@ All : ook terug mail van Peter gehad ... geen inruil voor de zadelpen ... iemand een zadelpen kopen ??
@ BMW : vuil tussen ?? tja, als je er schijnbaar geen speling tussen hebt kruipt er nog altijd vuil tussen hoor. Je hebt daar nooit een afdichting. Hoeft ook niet want volgens mij is er zowel naar boven als onder toe geen opening meer.
Net gezien dat mijn scott ook een 0.5mm speling heeft. Niet merkbaar, maar zeker niet water- of stofdicht. Mijn merckx is echter wel volledig dicht.
@ All : ook terug mail van Peter gehad ... geen inruil voor de zadelpen ... iemand een zadelpen kopen ??
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, maar hoe meer ruimte, hoe meer kans natuurlijk..
Maar als jij er geen problemen mee hebt lekker zo laten! Als je het niet weet zie je het ook niet. Voor mij zou alleen het probleem zijn dat ik het wel weet. Na 1 week een put (steenslag) in m'n motorkap van m'n gloednieuwe auto. Elke keer als ik naar m'n auto loop zie ik die put op een of andere manier. Mierenneuker wat dat betreft.
Maar als jij er geen problemen mee hebt lekker zo laten! Als je het niet weet zie je het ook niet. Voor mij zou alleen het probleem zijn dat ik het wel weet. Na 1 week een put (steenslag) in m'n motorkap van m'n gloednieuwe auto. Elke keer als ik naar m'n auto loop zie ik die put op een of andere manier. Mierenneuker wat dat betreft.
Freude am Fahren
Giant TCR 1 '11
Giant TCR 1 '11
jasperr schreef:Wat is er mis met de zadelpen? Wil je er een zonder setback of vind je hem niet mooi?
de ritchey is niet veel duurder en 100 gram lichter. enja, de canyon heeft een wat afwijkend uiterlijk. Nu ik hem niet kan omruilen weet ik het nog niet goed. Waarschijnlijk gaat hij er dan wel op ... ... flink ingekort
ohja, setback is perfect, zoek er eentje van 25mm
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb over mijn negatieve ervaring met Canyon service een blog gemaakt. Zie http://www.fietsonderhoud.eu/?p=1220
blog: http://www.fietsonderhoud.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Hadden ze wel netter op mogen lossen...
-
- Forum-lid
Das wel waar, maar ik vind je verhaal op je blog toch ook niet volledig correct. De nieuwste Dura Ace is toch al meer als 1jaar en 4 maanden oud. Daarom veronderstel ik dat ze in die periode geen 7800 meer verkochten (al ben ik dat niet 100% zeker).
Dus ik vermoed dat je zelf een frame hebt opgebouwd (heb dit zelf ook gedaan met een Canyon frame). In dat geval zou ik het wel perfect logisch vinden dat er geen garantie meer is op lakschade, toch zeker op die plaats. Dit neemt wel niet weg dat men hier beter over kan communiceren.
Al bij al valt alles toch goed mee, je frame is niet gebroken, je kan de Marmotte rijden en als je er nog wat extra zwarte lak bovenop doet (of het extra kleurt met wat alcocoholstift) zal niemand dit nog zien.
Dus ik vermoed dat je zelf een frame hebt opgebouwd (heb dit zelf ook gedaan met een Canyon frame). In dat geval zou ik het wel perfect logisch vinden dat er geen garantie meer is op lakschade, toch zeker op die plaats. Dit neemt wel niet weg dat men hier beter over kan communiceren.
Al bij al valt alles toch goed mee, je frame is niet gebroken, je kan de Marmotte rijden en als je er nog wat extra zwarte lak bovenop doet (of het extra kleurt met wat alcocoholstift) zal niemand dit nog zien.
Heb deze fiets als overjarig model gekocht bij Canyon. Heb zelf niets gebouwd.
joren_verschaeve schreef:Das wel waar, maar ik vind je verhaal op je blog toch ook niet volledig correct. De nieuwste Dura Ace is toch al meer als 1jaar en 4 maanden oud. Daarom veronderstel ik dat ze in die periode geen 7800 meer verkochten (al ben ik dat niet 100% zeker).
blog: http://www.fietsonderhoud.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Ok, dan was ik iets te snel met conclusies trekken en versta ik al meer je ergernissen.
Ik ben zelf zeer precies maar ik vraag me af of je hier wel terug "mekkert". Je hebt zelf de rem nog nooit los gemaakt en weer opnieuw (te strak) aangedraaid? De zichtschade lijkt me ook erg mee te vallen; je moet er echt met je neus bovenop staan om het te zien. Wat de lakschade=1 jaar garantie betreft; Duitsers kennende staat dat ZEER goed beschreven in hun voorwaarden. Ik weet dat Canyon ook heel wat coulanter kan zijn bij bijvoorbeeld witte lak. Zij kunnen echter niet verantwoordelijk gehouden worden voor alle beschadigingen. Het is mogelijk op vele manieren ontstaan (ook al heb jij daar wellicht geen schuld aan). Als je op basis van zo'n klein akkefietje al een merk "af serveert" lijkt me het ook beter dat je er geen meer koopt! Typisch verwend Nederlands consumentengedrag......
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Je hebt tenslotte wel toe laten staan dat ze de plek bij hebben gewerkt met blanke lak en bent hier dus eigenlijk mee akkoord gegaan. Bovendien was het frame niet gescheurd, maar slechts de lak.
1 jaar garantie op de lak is nu eenmaal 1 jaar. Dat is niet heel vreemd ofzo.
Neemt niet weg dat ik het wel een rare plek vind voor een 'spontane' lakbeschadiging en dat ik zelf waarschijnlijk niet akkoord was gegaan met het slechts een beetje bijwerken met blanke lak. Maar het valt wel te snappen dat ze hier geen nieuw frame voor geven.
Als er echt iets aan de hand is, zoals bij mijn Canyon het geval was, dan wordt dit gewoon prima afgehandeld is mijn ervaring. De bidonhouderbusjes in mijn Ultimate AL begonnen namelijk uit te scheuren en toen werd mijn frame gewoon meteen vervangen voor een nieuwe.
1 jaar garantie op de lak is nu eenmaal 1 jaar. Dat is niet heel vreemd ofzo.
Neemt niet weg dat ik het wel een rare plek vind voor een 'spontane' lakbeschadiging en dat ik zelf waarschijnlijk niet akkoord was gegaan met het slechts een beetje bijwerken met blanke lak. Maar het valt wel te snappen dat ze hier geen nieuw frame voor geven.
Als er echt iets aan de hand is, zoals bij mijn Canyon het geval was, dan wordt dit gewoon prima afgehandeld is mijn ervaring. De bidonhouderbusjes in mijn Ultimate AL begonnen namelijk uit te scheuren en toen werd mijn frame gewoon meteen vervangen voor een nieuwe.