Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Scott

Gebruikersavatar
magoo
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:52

Gebruikersavatar magoo 01 mei 2011 21:53

Oei, ben je zelf nog OK?
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1173
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 02 mei 2011 14:26

magoo schreef:Oei, ben je zelf nog OK?


Jupz, wat asfalteczeem, lichte hersenschudding en naar ik zelf vermoed spierscheurtje in de linkerarm.
Gisteren Scotty bij tom opgehaald en het lijkt mee te vallen, slag in beide wielen en shiters staan krom. Vandaag nog maar eens goed naar kijken. Maar ik denk dat het enkel gevalletje is: stuur wisselen voor de zekerheid en wielen laten richten.

PFW heeft het er een stuk slechter afgebracht, bekkenfractuur :( . Zijn Scott Jean Delatour is helemaal een hoopje ellende om te zien; platte band, ketting eraf, shifters beschadigd en het is net alsof de voorvork verbogen is, zit iig een rare kromming in. Die gaat woensdag even naar de fietsenmakert toe.

Het zien van twee van die gare fietsen doet toch wel even pijn. En het zien van de helmen doet je beseffen dat je ook nog een soort van geluk hebt gehad(blij dat we nooit zonder fietsen...)
~live fast, die young ~

Gebruikersavatar
magoo
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:52

Gebruikersavatar magoo 06 mei 2011 02:06

@girlinred Heftig verhaal! Heb ook net je relaas van de valpartij op het WT forum gelezen. Wat een domme pech en wat vervelend dat je (en met name PFW) zo slecht terecht zijn gekomen. Veel beterschap jullie beiden!
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1173
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 06 mei 2011 09:44

magoo schreef:@girlinred Heftig verhaal! Heb ook net je relaas van de valpartij op het WT forum gelezen. Wat een domme pech en wat vervelend dat je (en met name PFW) zo slecht terecht zijn gekomen. Veel beterschap jullie beiden!


Tnx!
Zo heftig was het niet, gewoon twee aan twee rijden met 34km/u volgens de garmin. Maar ja, je kan lullig terecht komen.

Weer on topic ;). Mijn Scott (die van martijntijn) is nog heel, stuur was wel krom. Inmiddels dus met zwart lintje, nog even PFW's zwarte SLR XC 'lenen' en dan zal ik een fotootje maken.

PFW's fiets heb ik een hard hoofd in, maar ach, dan kan ie mooi op zoek naar een leuke vervanger ;)
~live fast, die young ~

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 06 mei 2011 10:38

Vallen is nooit leuk en meestal werkt het omgekeerd evenredig (veel schade aan fiets of berijder al naar gelang wie de klap opvangt, ik ga voor de fiets, die is vervangbaar).
Als het stuur echt krom is heeft de voorbouw ongetwijfeld ook geleden dus die gelijk meevervangen is wel wijs (ondanks dat er niet te zien is...). (minimaal de boutjes maar eigenlijk is dat al besparen op de verkeerde plek).
Team issue is na een flinke klap in 99% van de gevallen afgeschreven maar op zoek naar een nieuwe is ook een aardig tijdverdrijf.

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1173
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 06 mei 2011 22:06

Sharkman 1 schreef:Vallen is nooit leuk en meestal werkt het omgekeerd evenredig (veel schade aan fiets of berijder al naar gelang wie de klap opvangt, ik ga voor de fiets, die is vervangbaar).
Als het stuur echt krom is heeft de voorbouw ongetwijfeld ook geleden dus die gelijk meevervangen is wel wijs (ondanks dat er niet te zien is...). (minimaal de boutjes maar eigenlijk is dat al besparen op de verkeerde plek).
Team issue is na een flinke klap in 99% van de gevallen afgeschreven maar op zoek naar een nieuwe is ook een aardig tijdverdrijf.


En je hebt weer eens gelijk ;). Frame is afgeschreven: pat krom. Tevens voorvork krom (remhoef ook kaduk). Nu zou je als je dat pat op een of andere manier kunt maken dus nog een frame hebben, maar de vraag is of je nog op dat blikjesalu wilt rijden na zo'n klap... Even afwachten wat de verzekering doet en wat de fietsenmaker ermee kan qua vervanging en dan op zoek. Gelukkig vindt ie fietsen kijken bijna net zo leuk als fietsen ;)
Wel jammer, blijft toch een uniek fietsje die Jean Delatour

Stuurpen zat ik over te twijfelen (stuur was pas na demontage te zien dat ie niet 100% recht meer was), maar ga toch maar op zoek naar een wcs pennetje.
~live fast, die young ~

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 07 mei 2011 10:30

Sharkman 1 schreef: Team issue is na een flinke klap in 99% van de gevallen afgeschreven maar op zoek naar een nieuwe is ook een aardig tijdverdrijf.


Ondanks dat ik toch heel veel van de klap met m'n lichaam heb opgevangen, was er nog genoeg over om het frame te slopen. Ik heb toch zo'n 30.000 km / 3 jaar van de Team Issue kunnen genieten.

Nu heb ik gelukkig weken de tijd om iets nieuws te zoeken. Zal voorlopig wel een nieuw frame worden. De DA groep en de wielen zijn nog bruikbaar.
Qua Scott zou de nieuwe CR1 wel geschikt zijn voor mij, maar er zijn natuurlijk genoeg andere merken.

willemsf
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 mei 2011 12:11

willemsf 10 mei 2011 13:39

Weet iemand al iets wanneer de Scott FOIL in productie komt en wat de prijs zal zijn van het frame ?

pief
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 nov 2009 17:45

pief 12 mei 2011 18:27

Kennis van mij heeft em al in de winkel staan.

sepp
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 03 okt 2004 22:57

sepp 12 mei 2011 20:20

waar?
avia cyclingteam

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 13 mei 2011 01:47

De Foil is inderdaad al leverbaar. De Foil R2 is vandaag binnengekomen in de zaak en inmiddels ook opgebouwd. Zoals ik begreep is alles leverbaar. Toch wel een schitterende fiets. Ik zal proberen morgen een foto van deze r2 te maken.
Om de vraag alvast te beantwoorden, waar, in Geffen (wielerhuis de meulenreek).

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 14 mei 2011 23:35


Plaats reactie