Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

eelcoz

eelcoz 24 mei 2011 14:34

Rooi1977 schreef:Wat is jullie mening over team radioshack ? Ik vertrouw dat hele team voor geen cent.. als je kijkt naar de prestaties van die 2 oude rotten Horner en Leipheimer in de ronde van Cali. en nu weer een inval in het hotel in de giro (niks gevonden, overigens..) tel daarbij de uitlatingen van Ekimov op .. toevallig nu ploegleider en gezien zijn connecties met Armstrong/ bruyneel.. ik weet het niet..


Een ploeg die gebouwd is/was rond Armstrong en Bruyneel vertrouw ik sowieso niet.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 26 mei 2011 16:12

Dus ze gaan waarschijnlijk midden in de TdF bekend maken of Contador al dan niet schuldig is, wat een sensatielustelingen. 't Is ook elk jaar hetzelfde liedje..

De manier hoe er mee om wordt gegaan is minstens zo schadelijk voor de sport/renners als het hele dopinggebruik an sich :rolleye:

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 26 mei 2011 16:18

Tja, zoals ik al eerder schreef in dit topic, dopingbestrijding is business.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13443
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 26 mei 2011 17:07

Krijgen we weer elke vijf minuten in elke sportprogramma te horen wat er gebeurt als ie positief bevonden wordt blabla.

Zal een slechte dag zijn voor een aantal renners die toch hebben gedacht dit jaar ineens de tour te gaan rijden omdat contador er wellicht niet bij is (wat nog steeds kan want het blijven fransen)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 mei 2011 17:27

Remmiedepemmie schreef:Tja, zoals ik al eerder schreef in dit topic, dopingbestrijding is business.


Niet voor het CAS. Daarnaast is deze vertraging veroorzaakt door de advocaten van Contador die meer tijd willen hebben en dus niet door de heren dopingjagers.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 26 mei 2011 17:35

Amclassic-fan schreef:
Remmiedepemmie schreef:Tja, zoals ik al eerder schreef in dit topic, dopingbestrijding is business.


Niet voor het CAS. Daarnaast is deze vertraging veroorzaakt door de advocaten van Contador die meer tijd willen hebben en dus niet door de heren dopingjagers.


Je hebt uiteraard gelijk, maar mijn reactie was meer gebaseerd op de stelling van Foosho dat het elk jaar hetzelfde liedje is.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 26 mei 2011 18:58

De vorige datum van het CAS was de vooravond van de TdF... net zo idioot.

Zo'n belangrijk geval als Contador moet veel sneller kunnen. En als ze de tijd echt nodig hebben, waarom dan niet meteen wachten tot de winter?
Midden in de TdF.. nee, kan er geen goed woord voor over hebben.

Zie de krantenkoppen al voor me als ze Contador in de 3e week van de TdF er uit gaan halen, de wielersport zal er vast weer heel positief uit komen..

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5806
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 26 mei 2011 20:17

waar hebben we dat nog meegmaakt? ah ja , aan de vooravond van de tour met het bekendmaken van ulrich en basso als mogelijke fuentesklanten.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 26 mei 2011 23:35

Amclassic-fan schreef:Nope, je laat 't ook wel uit je hoofd als fabrikant om je over zoiets druk te maken. Voordat je dat spul een keer mag verkopen ben je al jarenlang bezig en heb je vele miljoenen uit moeten geven. Voor die bedrijven is het volgens mij ook niet zo interessant.

Infuuszakken zijn er al die niets achter laten in 't bloed.


Voor zover ik mij kan herinneren werd aan Cera- daar draait de vraag hier om - door de fabrikant een stofje toegevoegd, inde vorm van een bepaald molecuul, hetgeen gemakkelijk te tracereren is. Op zich klopt je verhaal dus niet helemaal; ben nog steeds aan het dubben op welke wijze dit tot stand is gekomen - was er van een deal tussen dopingautoriteiten en farmac. industrie sprake?

Aanvullend: voor (autologe) bloedtransfusies geldt inderdaad dat het niet direct op te sporen is. Men is wel druk doende om betere opsporingsmethoden te ontwikkelen. Voorlopig zal dus nog steeds vooral een beroep moeten gedaan worden op het bloedpaspoort, of het is te hopen dat er in het toegediende bloed "per ongeluk" een extra stofje aanwezig was (bijv. Testosteron) dat wel direct op te sporen is.

Overigens is het bloedpaspoort wel degelijk als bewijsmiddel gebruikt in dopingzaken, en kan men ook schorsen op basis van dit (indirecte) bewijs. Goed voorbeeld hierbij is natuurlijk Thomas Dekker (controles met terugwerkende kracht indien een nieuwe/verbeterde opsporingsmethode voorhanden is, waarbij het bloedpaspoort als uitgangspunt genomen wordt). Ander voorbeeld: Pellizotti.

mademan
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 mei 2011 00:20

mademan 29 mei 2011 00:28

Ik zit nu de CL-finale te kijken, (mag eigenlijk wel als fietser ;) ) Maar het valt mij op dat enkele Barcelona-spelers (Xavi, Iniesta) de zelfde waterige licht-bruine ogen hebben als Contador, alsmede enkele andere vermoedelijke en geschorste (Valverde) Fuentes-patiënten. Toeval?
2019 Apex Sharp
2021 Apex Flare

basko
Forum-lid
Berichten: 438
Lid geworden op: 05 mar 2009 08:28

basko 29 mei 2011 00:36

HD TV?

eelcoz

eelcoz 29 mei 2011 00:41

Bruine ogen hebben wel meer Spanjaarden.;)

Plaats reactie