Tijdritfietsen
-
- Forum-lid
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47
Wil ook graag een TT-fiets gaan beginnen bouwen om wat tijdritjes te rijden in 2012.
Misschien wel het belangrijkste is het bepalen van je maat voor een TT-fiets. Op het net kan ik niet meteen een goede, duidelijke uitleg vinden van de verschillen met een wegfiets.
Graag hulp van de specialisten hier, en dan kan ik zo snel mogelijk foto's beginnen posten van een, hopelijk, leuk project!
Misschien wel het belangrijkste is het bepalen van je maat voor een TT-fiets. Op het net kan ik niet meteen een goede, duidelijke uitleg vinden van de verschillen met een wegfiets.
Graag hulp van de specialisten hier, en dan kan ik zo snel mogelijk foto's beginnen posten van een, hopelijk, leuk project!
Nulla tenaci invia est via!
Om te beginnen zou ik een FM zien te vinden waar je voldoende keuze hebt en die je de gelegenheid biedt om verschillende maatvoeringen uit te proberen.evertdehandsch schreef:Wil ook graag een TT-fiets gaan beginnen bouwen om wat tijdritjes te rijden in 2012.
Misschien wel het belangrijkste is het bepalen van je maat voor een TT-fiets. Op het net kan ik niet meteen een goede, duidelijke uitleg vinden van de verschillen met een wegfiets.
Graag hulp van de specialisten hier, en dan kan ik zo snel mogelijk foto's beginnen posten van een, hopelijk, leuk project!
Als uitgangspunt wordt door het overgrote deel van de tijdrijders genomen dat je TT frame één maat kleiner is dan je wegfiets.
Heb je bijvoorbeeld als wegfiets een 58cm frame, ga dan als uitgangspunt van start met een 56cm.
Leg voor jezelf de mogelijkheden op tafel qua budget en doelstelling, dan zijn er hier voldoende mensen die je van adviezen kunnen voorzien.
Suc6
-
- Forum-lid
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 18 jul 2011 20:09
http://www.tri-run.com/bikefitting-prijzen-pm-27.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dankzij het "nieuwe" forum mijn vorige account kwijt.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5511
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Kan me er weinig zorgen over maken. Nog meer areodynamica? Aangezien cervelo de laatste tijd de weg kwijt is qua areodynamica en uiterlijk zal het er totaal niet mooier op worden. Over het prijskaartje dat ze eraan gaan hangen kunnen we het maar beter niet hebben.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23
Blijf wel bij de Transition of een Look KG196.
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
-
- Forum-lid
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 16 okt 2010 14:10
voor mijn nieuwe tijdritframe(argon 18 e-80) wil ik eigenlijk een mooie aerodynamische stuurpen, iets in de trant van de missile evo. Weet iemand of er goedkopere alternatieven zijn maar wel met de kabelgeleiding door de stuurpen heen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 08 okt 2008 09:42
- Locatie: Gentbrugge
- Contact
weer een positioneel vraagje... Volgens mij zit ik nog wat te hoog met mijn bovenlichaam. Dus denken jullie dat het stuur verlagen goed zou zijn?
Nu heb ik 1 probleempje: alle shifters zijn al weg onder mijn stuurpen... is er nog een mogelijkheid om te verlagen?
Heb nog een klein vraagje: tussen mijn gewone racefiets en tijdritfiets is het verschil in zadelhoogte 2cm! Is dit bij jullie ook? Of is dit echt wel veel?
Grtz
I don\'t dream my life, I live my dreams!
http://www.freewebs.com/ward_theuns" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.freewebs.com/ward_theuns" onclick="window.open(this.href);return false;
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Als je een stuur met losse stuurpen hebt kan je een stuurpen met een steilere hoek monteren. De meeste stuurpennen hebben een hoek van 84/6 graden, door een 73/17 graden stuurpen te monteren zakt je stuur aanzienlijk.
Je hebt je armen mooi dicht bij elkaar. Je moet 't stuur niet laten zakken als je dan niet meer je armen bij elkaar kunt houden.
Bij mij is 't verschil in de hoogte van 't zadel ook fors. Doordat je veel meer op de punt van 't zadel zit op de tijdritfiets moet 't zadel gewoon een stuk hoger staan.
Je hebt je armen mooi dicht bij elkaar. Je moet 't stuur niet laten zakken als je dan niet meer je armen bij elkaar kunt houden.
Bij mij is 't verschil in de hoogte van 't zadel ook fors. Doordat je veel meer op de punt van 't zadel zit op de tijdritfiets moet 't zadel gewoon een stuk hoger staan.