Cannondale
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40095
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Als ik geen Pina had.....
Afgelopen voorjaar een paar honderd km en hm op een normale SS gereden en dat beviel erg goed. Stuk prettiger in de omgang dan mijn Speci Sl3 sworks die ik hiervoor heb gehad.
Afgelopen voorjaar een paar honderd km en hm op een normale SS gereden en dat beviel erg goed. Stuk prettiger in de omgang dan mijn Speci Sl3 sworks die ik hiervoor heb gehad.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Dat zal geen medewerker van Cannondale zijn geweest. Cannondale verspreid zelf de documentatie voor "dealers" waarin staat dat verwijderen van de BSA bus (= ingelijmd) bij haar carbon frames altijd lijdt tot het vervallen van de framegarantie.Heb een keer gezien hoe een expert (medewerker van Cannondale) een BB30 BSA bus uit mijn fiets haalde.
Ik denk dat sommige liever niet zien wat er kan met een carbon frame
Is op zich ook niet zo vreemd gezien het feit dat de bus muurvast in het bracket wordt gelijmd (en de resten ook eeuwig zichtbaar blijven).
Zie ook:
http://cdn.cannondale.com/Manuals/2006_ ... ons_en.pdf
- Robdebruin
- Forum-lid
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 29 feb 2012 18:53
- Locatie: Hilversum
@opporhoofd.
Ik neem aan dat je bedoeld dat je de rechtercrank incl bladen ed er niet af krijgt.
Ik had hetzelfde geval. Bij Rijwielpaleis Bilthoven vertelde ze ook dat de rubber hamer er best aan te pas mag komen. Hierbij steeds tijdens het slaan de crank draaien. En idd. Na hard rammen was hij los. Verder helemaal perfect. Weer insmeren en vastdraaien. De keer erna was hi j zonder slaan zo weer los.
Blijft alleen een rot gevoel om zo met een rubber hamer aan de bak te gaan....
Succes.
Ps, lagers zou ik lekker laten doen.
Ik neem aan dat je bedoeld dat je de rechtercrank incl bladen ed er niet af krijgt.
Ik had hetzelfde geval. Bij Rijwielpaleis Bilthoven vertelde ze ook dat de rubber hamer er best aan te pas mag komen. Hierbij steeds tijdens het slaan de crank draaien. En idd. Na hard rammen was hij los. Verder helemaal perfect. Weer insmeren en vastdraaien. De keer erna was hi j zonder slaan zo weer los.
Blijft alleen een rot gevoel om zo met een rubber hamer aan de bak te gaan....
Succes.
Ps, lagers zou ik lekker laten doen.
2011 Cannondale Super Six Ultegra
2013 Apex Terrae Campagnolo
2009 Gazelle City Lite
2013 Apex Terrae Campagnolo
2009 Gazelle City Lite
-
- Forum-lid
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 07 nov 2009 12:54
Terwij het verkeer vast stond nabij Saint Tropez genoeg tijd om mijn fiets tegen het muurtje te stallen en de bestuurder met zijn bolide op de foto te zetten
met mijn Ferrari SS DI 2
en wie was sneller??
met mijn Ferrari SS DI 2
en wie was sneller??
Liter bidons is géén goed idee. Druk op de boutjes en busjes wordt veel te hoog. 750 ml mag officieel ook niet (maar ik doe het wel gewoon).
-
- Forum-lid
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 17 nov 2007 21:38
Iemand al eens een bus laten monteren in het bb30 braket van een C caad9 cx frame?
Ik zou dit willen doen, na problemen met mijn FSA sl-k crank, zodat ik met mijn Shimano Dura Ace crankstel kan rijden.
Aan te raden of toch een nieuw bb30 crank kopen?
Ik zou dit willen doen, na problemen met mijn FSA sl-k crank, zodat ik met mijn Shimano Dura Ace crankstel kan rijden.
Aan te raden of toch een nieuw bb30 crank kopen?
Koersen?Da\'s gewoon zere trappen
Sinds vorige week in het bezit van een CAAD 10 dura ace. Wat een super fiets! Paar ritjes gemaakt en fietst heerlijk. Al is het enige vergelijkingsmateriaal dat ik heb een 20 jr versleten stalen ros
Met name optrekken en eindsnelheid is veel beter.
Vervelende pijn in m'n heup waar ik al 10 jr last van had voel ik nagenoeg niets meer van. Betere houding en zadel doet kennelijk wonderen. Hopelijk blijft dat zo.
Met name optrekken en eindsnelheid is veel beter.
Vervelende pijn in m'n heup waar ik al 10 jr last van had voel ik nagenoeg niets meer van. Betere houding en zadel doet kennelijk wonderen. Hopelijk blijft dat zo.
Ik zou niet kiezen voor een bus maar voor een adapter.thomasmotta schreef:Iemand al eens een bus laten monteren in het bb30 braket van een C caad9 cx frame?
Ik zou dit willen doen, na problemen met mijn FSA sl-k crank, zodat ik met mijn Shimano Dura Ace crankstel kan rijden.
Aan te raden of toch een nieuw bb30 crank kopen?
http://www.enduroforkseals.com/id286.html" onclick="window.open(this.href);return false;