Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 13682
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
06 sep 2012 12:35
havana schreef:thomasmotta schreef:Iemand al eens een bus laten monteren in het bb30 braket van een C caad9 cx frame?
Ik zou dit willen doen, na problemen met mijn FSA sl-k crank, zodat ik met mijn Shimano Dura Ace crankstel kan rijden.
Aan te raden of toch een nieuw bb30 crank kopen?
Ik zou niet kiezen voor een bus maar voor een adapter.
http://www.enduroforkseals.com/id286.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Idd, C-bear heeft ze ook.
http://www.c-bear.com/bb/bottombracket-bb30-shim.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Mighty Bike Mike
- Forum-lid
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 07 nov 2009 12:54
Mighty Bike Mike
10 sep 2012 21:16
havana schreef:Liter bidons is géén goed idee. Druk op de boutjes en busjes wordt veel te hoog. 750 ml mag officieel ook niet (maar ik doe het wel gewoon).
Havana, dat kan zijn maar ze zijn wel handig als je de Sportful Dolomiti rijdt met 35 + graden.
Hier op de foto aan de Cote d'Azur was het ook rond de 37 graden toen ik reed dus dan maar even druk op de boutjes !!
In het Hollandse klimaat normaal de 500 ml bidons in de houders
-
havana
- Forum-lid HC
- Berichten: 27990
- Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54
havana
10 sep 2012 21:19
Hebben ze geen kranen daar in Frankrijk
? Zonder gekheid, ik zeg het niet om je te pesten. Ik heb er, als liefhebber van 750 ml bidons, speciaal contact over gehad met Cannondale. Reactie luidde dat je bij schade geen recht hebt op garantie. Nu moeten ze natuurlijk eerst gaan bewijzen dat de schade kwam door een te zware bidon, maar goed.
-
Mighty Bike Mike
- Forum-lid
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 07 nov 2009 12:54
Mighty Bike Mike
11 sep 2012 08:25
havana schreef:Hebben ze geen kranen daar in Frankrijk
? Zonder gekheid, ik zeg het niet om je te pesten. Ik heb er, als liefhebber van 750 ml bidons, speciaal contact over gehad met Cannondale. Reactie luidde dat je bij schade geen recht hebt op garantie. Nu moeten ze natuurlijk eerst gaan bewijzen dat de schade kwam door een te zware bidon, maar goed.
Ik begrijp je wel natuurlijk, thanks
-
revolution
- Forum-lid
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 14 jan 2005 15:30
revolution
11 sep 2012 12:37
havana schreef:Hebben ze geen kranen daar in Frankrijk
? Zonder gekheid, ik zeg het niet om je te pesten. Ik heb er, als liefhebber van 750 ml bidons, speciaal contact over gehad met Cannondale. Reactie luidde dat je bij schade geen recht hebt op garantie. Nu moeten ze natuurlijk eerst gaan bewijzen dat de schade kwam door een te zware bidon, maar goed.
Havana, kan je daarover iets vinden in je owners manual? In de SS EVO manual staat daar niks over. Je zou toch verwachten dat het daar in staat.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 13682
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
11 sep 2012 13:12
Ik rijd ook in nl met 750ml,s wat ik gewoon doe na een kwartiertje slokje uit en een en het volgende kwartiertje uit de ander.
Rijd je dus een half uurtje met 750 en daarna al met 600.
Maar in Frankrijk hebben ze inderdaad geen water kranen. in de ardeche moets ik mijn routes echt na elke anderhal a twee uur plannen langs een benzine station om weer een colaatje en een 1,5l flesje te scoren.
Rip uit mijn lijf die ritjes daar
-
jakkel
- Forum-lid
- Berichten: 2533
- Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33
jakkel
11 sep 2012 15:39
Van de zomer altijd met twee bidons van 750 ml gereden in de SS EVO, geen problemen ondervonden. Bij trainingen van 3 uur en meer bij +25°C heb ik gewoonweg 1,5 liter vocht nodig.
-
havana
- Forum-lid HC
- Berichten: 27990
- Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54
havana
11 sep 2012 16:15
Ik heb ook al talloze ritjes met 2x 750 ml gemaakt. Maar met een liter ga je wel erg naar de grens.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 13682
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
13 sep 2012 15:40
jakkel schreef:Van de zomer altijd met twee bidons van 750 ml gereden in de SS EVO, geen problemen ondervonden. Bij trainingen van 3 uur en meer bij +25°C heb ik gewoonweg 1,5 liter vocht nodig.
Hoe doen jullie dat in de ardeche zat ik bij bv 130 kilometer en bijna vijf uur op de fiets op 6 bidons en dan stap ik niet een keer af om te plassen.
Zo warm was het daar ook niet graadje of 30/32
-
jakkel
- Forum-lid
- Berichten: 2533
- Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33
jakkel
14 sep 2012 11:38
wasbeer2006 schreef:jakkel schreef:Van de zomer altijd met twee bidons van 750 ml gereden in de SS EVO, geen problemen ondervonden. Bij trainingen van 3 uur en meer bij +25°C heb ik gewoonweg 1,5 liter vocht nodig.
Hoe doen jullie dat in de ardeche zat ik bij bv 130 kilometer en bijna vijf uur op de fiets op 6 bidons en dan stap ik niet een keer af om te plassen.
Zo warm was het daar ook niet graadje of 30/32
Ik hoef zelden onderwege te plassen. Zeker als 't warm is.
-
jo_spr
- Forum-lid
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 21 jul 2006 10:01
jo_spr
20 sep 2012 14:48
Op de site van Cannondale de modellen 2013. Vind de Evo's wel erg duur. De kleurstelling van 2013 is ook niet mijn ding. Nog maar even doorsparen...
-
kxlight
- Forum-lid HC
- Berichten: 5084
- Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05
kxlight
20 sep 2012 14:58
jo_spr schreef:Op de site van Cannondale de modellen 2013. Vind de Evo's wel erg duur. De kleurstelling van 2013 is ook niet mijn ding. Nog maar even doorsparen...
Tja het financieren van een Pro Tour team kost natuurlijk een fikse duit... dat moet ergens vandaan komen...
http://www.cyclingnews.com/news/liquiga ... g-for-2013" onclick="window.open(this.href);return false;