Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13682
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 06 sep 2012 12:35

havana schreef:
thomasmotta schreef:Iemand al eens een bus laten monteren in het bb30 braket van een C caad9 cx frame?
Ik zou dit willen doen, na problemen met mijn FSA sl-k crank, zodat ik met mijn Shimano Dura Ace crankstel kan rijden.
Aan te raden of toch een nieuw bb30 crank kopen?
Ik zou niet kiezen voor een bus maar voor een adapter.

http://www.enduroforkseals.com/id286.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Idd, C-bear heeft ze ook.

http://www.c-bear.com/bb/bottombracket-bb30-shim.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mighty Bike Mike
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 07 nov 2009 12:54

Mighty Bike Mike 10 sep 2012 21:16

havana schreef:Liter bidons is géén goed idee. Druk op de boutjes en busjes wordt veel te hoog. 750 ml mag officieel ook niet (maar ik doe het wel gewoon).
Havana, dat kan zijn maar ze zijn wel handig als je de Sportful Dolomiti rijdt met 35 + graden.
Hier op de foto aan de Cote d'Azur was het ook rond de 37 graden toen ik reed dus dan maar even druk op de boutjes !!
In het Hollandse klimaat normaal de 500 ml bidons in de houders :P

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27990
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 sep 2012 21:19

Hebben ze geen kranen daar in Frankrijk ;) ? Zonder gekheid, ik zeg het niet om je te pesten. Ik heb er, als liefhebber van 750 ml bidons, speciaal contact over gehad met Cannondale. Reactie luidde dat je bij schade geen recht hebt op garantie. Nu moeten ze natuurlijk eerst gaan bewijzen dat de schade kwam door een te zware bidon, maar goed.

Mighty Bike Mike
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 07 nov 2009 12:54

Mighty Bike Mike 11 sep 2012 08:25

havana schreef:Hebben ze geen kranen daar in Frankrijk ;) ? Zonder gekheid, ik zeg het niet om je te pesten. Ik heb er, als liefhebber van 750 ml bidons, speciaal contact over gehad met Cannondale. Reactie luidde dat je bij schade geen recht hebt op garantie. Nu moeten ze natuurlijk eerst gaan bewijzen dat de schade kwam door een te zware bidon, maar goed.
Ik begrijp je wel natuurlijk, thanks

revolution
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 jan 2005 15:30

revolution 11 sep 2012 12:37

havana schreef:Hebben ze geen kranen daar in Frankrijk ;) ? Zonder gekheid, ik zeg het niet om je te pesten. Ik heb er, als liefhebber van 750 ml bidons, speciaal contact over gehad met Cannondale. Reactie luidde dat je bij schade geen recht hebt op garantie. Nu moeten ze natuurlijk eerst gaan bewijzen dat de schade kwam door een te zware bidon, maar goed.
Havana, kan je daarover iets vinden in je owners manual? In de SS EVO manual staat daar niks over. Je zou toch verwachten dat het daar in staat.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13682
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 11 sep 2012 13:12

Ik rijd ook in nl met 750ml,s wat ik gewoon doe na een kwartiertje slokje uit en een en het volgende kwartiertje uit de ander.
Rijd je dus een half uurtje met 750 en daarna al met 600.

Maar in Frankrijk hebben ze inderdaad geen water kranen. in de ardeche moets ik mijn routes echt na elke anderhal a twee uur plannen langs een benzine station om weer een colaatje en een 1,5l flesje te scoren.
Rip uit mijn lijf die ritjes daar ;)

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2533
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 11 sep 2012 15:39

Van de zomer altijd met twee bidons van 750 ml gereden in de SS EVO, geen problemen ondervonden. Bij trainingen van 3 uur en meer bij +25°C heb ik gewoonweg 1,5 liter vocht nodig.

Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27990
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 sep 2012 16:15

Ik heb ook al talloze ritjes met 2x 750 ml gemaakt. Maar met een liter ga je wel erg naar de grens.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13682
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 13 sep 2012 15:40

jakkel schreef:Van de zomer altijd met twee bidons van 750 ml gereden in de SS EVO, geen problemen ondervonden. Bij trainingen van 3 uur en meer bij +25°C heb ik gewoonweg 1,5 liter vocht nodig.
Hoe doen jullie dat in de ardeche zat ik bij bv 130 kilometer en bijna vijf uur op de fiets op 6 bidons en dan stap ik niet een keer af om te plassen.
Zo warm was het daar ook niet graadje of 30/32

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2533
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 14 sep 2012 11:38

wasbeer2006 schreef:
jakkel schreef:Van de zomer altijd met twee bidons van 750 ml gereden in de SS EVO, geen problemen ondervonden. Bij trainingen van 3 uur en meer bij +25°C heb ik gewoonweg 1,5 liter vocht nodig.
Hoe doen jullie dat in de ardeche zat ik bij bv 130 kilometer en bijna vijf uur op de fiets op 6 bidons en dan stap ik niet een keer af om te plassen.
Zo warm was het daar ook niet graadje of 30/32
Ik hoef zelden onderwege te plassen. Zeker als 't warm is.

jo_spr
Forum-lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 21 jul 2006 10:01

jo_spr 20 sep 2012 14:48

Op de site van Cannondale de modellen 2013. Vind de Evo's wel erg duur. De kleurstelling van 2013 is ook niet mijn ding. Nog maar even doorsparen...

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5084
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 20 sep 2012 14:58

jo_spr schreef:Op de site van Cannondale de modellen 2013. Vind de Evo's wel erg duur. De kleurstelling van 2013 is ook niet mijn ding. Nog maar even doorsparen...
Tja het financieren van een Pro Tour team kost natuurlijk een fikse duit... dat moet ergens vandaan komen...

http://www.cyclingnews.com/news/liquiga ... g-for-2013" onclick="window.open(this.href);return false;

:mrgreen:

Plaats reactie