Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

gekke_henkie
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19

gekke_henkie 30 jan 2012 22:52

Vraagje, Ik zit er over te denken om een eigen tijdrit projecte op te starten speciaal voor de triathlons, Ik ben nu nog aan het kijken aan wat voor een budget ik moet gaan denken en ben alles in een excel sheet aan het plempen. Maar ik zoek eigenlijk een plek waat je tijdritgroepen kunt kopen, alles wat ik tot op heden heb kunnen vinden is inclusief sti shifters, en laten dat nu juist de duurste onderdelen van een groep zijn.

Wie weet een goede site waar ik die kan vinden??
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1641
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 31 jan 2012 10:36

gekke_henkie schreef:Vraagje, Ik zit er over te denken om een eigen tijdrit projecte op te starten speciaal voor de triathlons, Ik ben nu nog aan het kijken aan wat voor een budget ik moet gaan denken en ben alles in een excel sheet aan het plempen. Maar ik zoek eigenlijk een plek waat je tijdritgroepen kunt kopen, alles wat ik tot op heden heb kunnen vinden is inclusief sti shifters, en laten dat nu juist de duurste onderdelen van een groep zijn.

Wie weet een goede site waar ik die kan vinden??
Echte tijdritgroepen worden meestal niet verkocht (soms op Ebay).
Je koopt dus een complete groep met tijdritshifters.
Vervolgens verkoop je de STI shifters weer.
Of je koopt alles los.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

vanzella
Forum-lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 24 jul 2007 15:49

vanzella 01 feb 2012 12:01

wezep schreef:
gekke_henkie schreef:Vraagje, Ik zit er over te denken om een eigen tijdrit projecte op te starten speciaal voor de triathlons, Ik ben nu nog aan het kijken aan wat voor een budget ik moet gaan denken en ben alles in een excel sheet aan het plempen. Maar ik zoek eigenlijk een plek waat je tijdritgroepen kunt kopen, alles wat ik tot op heden heb kunnen vinden is inclusief sti shifters, en laten dat nu juist de duurste onderdelen van een groep zijn.

Wie weet een goede site waar ik die kan vinden??
Echte tijdritgroepen worden meestal niet verkocht (soms op Ebay).
Je koopt dus een complete groep met tijdritshifters.
Vervolgens verkoop je de STI shifters weer.
Of je koopt alles los.
Als je Salden of Vos een mailtje stuurt krijg je wel een offerte voor een groep met tt shifters en remgrepen die in mijn geval vergelijkbaar was met de standaard groep (Ultegra was wat ik opvroeg). Als je duurdere groepen pakt zal het misschien een beetje uit elkaar lopen.

gekke_henkie
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19

gekke_henkie 05 feb 2012 00:55

Ik heb mijn frame inmiddels binnen

Afbeelding

en ga denk ik de onderdelen los kopen
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 05 feb 2012 08:33

Mooi frame! Qua groep zou ik gewoon marktplaats afstruinen. Heb ik destijds ook gedaan. Voordeel is dat je bijvoorbeeld ook een crank kan nemen die tijdrit specifiek is.
Met regelmaat zie ik ook bijvoorbeeld tijdrit sturen compleet met shifters langs komen. Zitten vaak aardige deals tussen(ik had zo stuur, remmen en shifters voor E100,-).

Zelf heb ik me ook niet zo druk gemaakt dat het allemaal van hetzelfde merk is. Zo zitten er bij mij SRAM remmen en Tektro grepen op en is het schakelwerk van Campagnolo(wel handig zelfde als je weg fiets ivm uitwisselen wielen).

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 05 feb 2012 14:16

leuk winterprojectje!
voor onderdelen kan je misschien contact zoeken met forumlid jaapieo.
die had wel wat tijdrit spullen te koop
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

Gebruikersavatar
kc82
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:15

Gebruikersavatar kc82 06 feb 2012 12:16

Ik ben voornemens een Fuji D6 frameset te kopen en op te bouwen met een dura ace 7800 groep. Weet iemand of de remhoeven zonder problemen gemonteerd kunnen worden, gezien het wegwerken ervan in de achtervork? Ter illustratie:

Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 feb 2012 13:01

Dat gaat nooit passen, zie bijv de volgende 2 foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Die Tektro remmen worden niet zonder reden gemonteerd, een Dura Ace rem gaat er nooit in passen. Een frame wat door de marketing afdeling samen met industrieel ontwerpers is ontworpen en niet door ingenieurs. Het ziet er leuk uit, maar ik kan me niet voorstellen dat 't frame erg aerodynamisch is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 06 feb 2012 14:00

amclassic-fan schreef:Een frame wat door de marketing afdeling samen met industrieel ontwerpers is ontworpen en niet door ingenieurs. Het ziet er leuk uit, maar ik kan me niet voorstellen dat 't frame erg aerodynamisch is.
Waar reed Menchov vorig jaar ook al weer op?
Een Oud Giant tijdritframe uit zijn Rabo periode dat overgespoten was; dat had vast dezelfde reden.
Afbeelding

ruben_m
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 dec 2010 19:54

ruben_m 06 feb 2012 17:57

En volgens mij reed de rest van de ploeg op een Kestrel tijdrit fiets, Sastre zeker.

http://www.xtri.com/galleries/item/284- ... atId..html" onclick="window.open(this.href);return false;
triathlon

Gebruikersavatar
kc82
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:15

Gebruikersavatar kc82 06 feb 2012 23:19

amclassic-fan schreef:Dat gaat nooit passen, zie bijv de volgende 2 foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Die Tektro remmen worden niet zonder reden gemonteerd, een Dura Ace rem gaat er nooit in passen. Een frame wat door de marketing afdeling samen met industrieel ontwerpers is ontworpen en niet door ingenieurs. Het ziet er leuk uit, maar ik kan me niet voorstellen dat 't frame erg aerodynamisch is.
Lijkt mij dat de fiets in ieder geval aerodynamischer is (mits in de goede houding afgesteld) dan een gewone racefiets. Dat er frames zijn die over een betere aerodynamica beschikken weet ik. Heb je er één liggen voor een leuk prijsje?

Maar antwoord op de vraag is dus: nee, de tektro remmen die bij het frame horen moeten er dus bij.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 feb 2012 23:35

Voor €700 heb je hele mooie no-name carbon frames waar de rem netjes onder 't bracket zit weg gewerkt. De constructie bij deze Fuji kan best minder aerodynamisch zijn een aerodynamisch wegframe met een gewone Dura Ace hoef.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie