Vandaag geklust aan de fiets
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40110
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb 50 in 2.25 mtb banden.....
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Hangt ervan af waarom je met vloeistof rijd.
Op de racer doe ik bij eerste montage 40ml in een 28 en 30mm band.
Op de MTB in UHR confi gooi ik er ook maar 50ml in. Op de UHR kan je gewoon niet lekrijden, tenminste het is mij in 25 jaar nog niet gelukt, met finterdunnen lichte MTB banden.
Maar van de zomer in Oostenrijk gaat er echt 120ml in.
Op de racer doe ik bij eerste montage 40ml in een 28 en 30mm band.
Op de MTB in UHR confi gooi ik er ook maar 50ml in. Op de UHR kan je gewoon niet lekrijden, tenminste het is mij in 25 jaar nog niet gelukt, met finterdunnen lichte MTB banden.
Maar van de zomer in Oostenrijk gaat er echt 120ml in.
120 ml voor de bikeparks inderdaad (29x2.4")
@Havana. Uiteraard zonder kern. De band wil gewoon niet naar buiten schieten. En tegen de tijd dat er enige beweging in lijkt te komen, is het vat leeg.. (en dit is echt niet het eerste bandje dat ik tubeless probeer te krijgen)
@Havana. Uiteraard zonder kern. De band wil gewoon niet naar buiten schieten. En tegen de tijd dat er enige beweging in lijkt te komen, is het vat leeg.. (en dit is echt niet het eerste bandje dat ik tubeless probeer te krijgen)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40110
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Daarom heb ik een goedkoop compressortje gekocht jaren terug. Lawaaierig onding, maar ploppen gaat om niks.
Less is bore
Ik had het laatst ook. Compressor was stuk dus co2 patroon gebruikte. Lukte gewoon niet, zelfs niet met een MTB patroon.
Week daarna had ik nieuwe compressor, binnen 10 seconden gepiept…
Week daarna had ik nieuwe compressor, binnen 10 seconden gepiept…
Lek gereden met de gravelbike. Gat kon ik snel pluggen, CO2 erin en ik was binnen 2 minuten weer op pad.
Thuis even gekeken, band was al vrij ver versleten, dus van binnenuit repareren was de moeite niet waard. Dus band vervangen. Direct even alles poetsen en vooraan nieuwe sealant (zat niet veel meer in).
Vervolgens even het zadeltasje weer aanvullen: verse Dynaplug en een nieuw CO2 patroon.
Thuis even gekeken, band was al vrij ver versleten, dus van binnenuit repareren was de moeite niet waard. Dus band vervangen. Direct even alles poetsen en vooraan nieuwe sealant (zat niet veel meer in).
Vervolgens even het zadeltasje weer aanvullen: verse Dynaplug en een nieuw CO2 patroon.
Gelukt...! Nieuwe slang en luchtpistool voor de compressor gekocht. Dat bood aanvankelijk geen soelaas, maar nadat ik met een bandenlichter één kant van de band mijn of meer tegen de rand had geduwd, had de band er ineens wel zin in, en toen was het zo voor elkaar...53x11 schreef: ↑07 jun 2024 13:18 120 ml voor de bikeparks inderdaad (29x2.4")
@Havana. Uiteraard zonder kern. De band wil gewoon niet naar buiten schieten. En tegen de tijd dat er enige beweging in lijkt te komen, is het vat leeg.. (en dit is echt niet het eerste bandje dat ik tubeless probeer te krijgen)
Verder vandaag de bmx van de mini raceklaar gemaakt (oa remkabeltje vervangen) voor de regio kampioenschappen morgen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Gisteren een spaaknippel kapot gereden in het achterwiel. Ik merkte het onder het rijden omdat de velg tegen het remblokje aanschuurde, dus . . . Vandaag even een spaaknippel vervangen in een carbon tubeless achterwiel. Helaas betekent dat dat je de tubeless tape moet verwijderen en moet vernieuwen. Echter met geen mogelijkheid kon ik het moertje van het Schwalbe tubeless ventiel loskrijgen, het zat na bijna 20.000 km zonder te zijn gedemonteerd vast gekoekt. Uiteindelijk met twee tangen kunnen losdraaien waarbij het ventiel werd beschadigd. Dat moet je dus niet gebeuren tijden een ritje want dan sta je dus aan de kant want met één tangetje kom je er niet. Ik begrijp nu waarom het nieuwe Schwalbe tubeless ventiel voorzien is van een imbus opening.
Na een nieuwe spaaknippel te hebben gemonteerd en de spaak weer op spanning te hebben gebracht alle spaakspanningen gecontroleerd en waar nodig weer op juiste spaakspanning gezet, er zat maar weinig verschil in t.o.v. de door mij toentertijd gemeten spaakspanningen na ontvangst van de nieuwe wielset.
Nieuw tubeless tape aangebracht en een nieuw tubeless ventiel geplaatst (geen Schwalbe), tubeless band gemonteerd, met compressor geplopt, latex erin en op druk gebracht. Omdat dus toch lucht ontsnapte via het tubeless ventiel deze strakker aangedraaid, wiel met ventiel naar beneden even goed geschut zodat de latex bij het ventiel kan komen. Inmiddels een paar uur later staat de band nog steeds onder volle druk en kon het wiel weer worden gemonteerd.
Dat alles in de werkplaats onder hevige regen, onweer, hagel en harde windstoten.
Na een nieuwe spaaknippel te hebben gemonteerd en de spaak weer op spanning te hebben gebracht alle spaakspanningen gecontroleerd en waar nodig weer op juiste spaakspanning gezet, er zat maar weinig verschil in t.o.v. de door mij toentertijd gemeten spaakspanningen na ontvangst van de nieuwe wielset.
Nieuw tubeless tape aangebracht en een nieuw tubeless ventiel geplaatst (geen Schwalbe), tubeless band gemonteerd, met compressor geplopt, latex erin en op druk gebracht. Omdat dus toch lucht ontsnapte via het tubeless ventiel deze strakker aangedraaid, wiel met ventiel naar beneden even goed geschut zodat de latex bij het ventiel kan komen. Inmiddels een paar uur later staat de band nog steeds onder volle druk en kon het wiel weer worden gemonteerd.
Dat alles in de werkplaats onder hevige regen, onweer, hagel en harde windstoten.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Een gravelbike opgebouwd voor een vriend. Had nog nooit met hydraulische schijfremmen gewerkt. Erg leuk om te doen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40110
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Klopt, blijven leuke klusjes! Van een stapel dozen en zooi naar een werkende fiets.
Less is bore
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1796
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
bij de idworx en de avaghon de Rohloff naaf gespoeld en olie ververst en de Avaghon was na 10.000km toe aan een nieuwe ketting (kmc e1).
stelt niet zoveel voor dus.
De fox 34 van de idworx heeft een servicebeurt gehad (dat heb ik dan wel laten doen) en daarmee zijn de fietsen ook gelijk klaar voor de zomer vakantie.
stelt niet zoveel voor dus.
De fox 34 van de idworx heeft een servicebeurt gehad (dat heb ik dan wel laten doen) en daarmee zijn de fietsen ook gelijk klaar voor de zomer vakantie.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40110
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Waar heb je die laten servicen? Ik heb ook een Fox 34 SC die een grote beurt nodig heeft.
Less is bore