Het grote domme vragen topic
Haha, dat zijn vochtvreters. Die mag je in de prullenbak mikken
zie https://dev.micropakltd.com/how-does-micro-pak-work/
zie https://dev.micropakltd.com/how-does-micro-pak-work/
Laatst gewijzigd door microkid op 08 jun 2022 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat zijn zgn. geurvreters die je bijvoorbeeld in de schoenen stopt, zie ook: https://www.micropakltd.com/en/products ... k-stickersBertL schreef: ↑08 jun 2022 18:30https://i.ibb.co/0G5gVPY/IMG-5411.jpg
https://i.ibb.co/KWSY2py/IMG-5410.jpg
Het gaat om deze plakkertjes. Je mag zelf zeggen of het geelachtig groen is of groenachtig geel. Mijn hamvraag is waar ze voor zijn en waar je ze opplakt? Wie?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Niet direct een domme of simpele vraag, maar de plannen zijn nog verre van concreet en misschien komt het er nooit van.....
Op fietsgebied heb ik geen echte 1 op 1 maat die net zoveel rijdt als ik, er tijd voor kan maken, weekje van huis kan etc. En ik wil toch graag eens (bijvoorbeeld) Alpe d'Huez rijden. Mijn wederhelft beschikt niet over een rijbewijs (gaat er ook niet komen) dus heb ik niemand om onderweg bijstand van te krijgen. Kan me voorstellen dat je onderweg naar de top je partner bij de auto treft voor tenminste vullen van bidons.
Wat is een oplossing?
- niet jammeren, gewoon gaan want onderweg zijn genoeg stoppunten
- georganiseerde reis via een fietstrip reisorganisatie
- ter plekke locals proberen te vinden die georganiseerd rijden met volgwagen oud
Mijn fietsmaatjes hebben óf niet de tijd óf niet het fysiek om zo'n tocht aan te kunnen.
Staat nog allemaal in de kinderschoenen, nog geen idee waar te starten.
Op fietsgebied heb ik geen echte 1 op 1 maat die net zoveel rijdt als ik, er tijd voor kan maken, weekje van huis kan etc. En ik wil toch graag eens (bijvoorbeeld) Alpe d'Huez rijden. Mijn wederhelft beschikt niet over een rijbewijs (gaat er ook niet komen) dus heb ik niemand om onderweg bijstand van te krijgen. Kan me voorstellen dat je onderweg naar de top je partner bij de auto treft voor tenminste vullen van bidons.
Wat is een oplossing?
- niet jammeren, gewoon gaan want onderweg zijn genoeg stoppunten
- georganiseerde reis via een fietstrip reisorganisatie
- ter plekke locals proberen te vinden die georganiseerd rijden met volgwagen oud
Mijn fietsmaatjes hebben óf niet de tijd óf niet het fysiek om zo'n tocht aan te kunnen.
Staat nog allemaal in de kinderschoenen, nog geen idee waar te starten.
Dogma F
- Lcsmet
- Forum-lid HC
2 500ml bidons met water en een gelletje.
Mouwstukken of een regenjasje om naar beneden te rijden.
Meer heb je echt niet nodig.
En een beklimming rij je in één keer zonder onderweg te stoppen.
Ik weet niet waar je het haalt dat er onderweg drinkbussen en eten zouden moeten aangegeven worden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik ben zo alleen naar Bormio gereden met de wagen, en heb daar 3 dagen solo fietsplezier gehad, inclusief Stelvio, Umbrail, Gavia, Mortirolo... Heerlijke dagen.
Ook deze zomer is er zoiets gepland: na een tripje met fietskameraden naar Annecy, rijd ik alleen met de wagen nog even door naar Meiringen om daar in 3 dagen heel wat cols van mijn bucket list te strepen. Ik zie er even hard naar uit als naar het gedeelte van de trip met vrienden.
Er is toch nooit een probleem van bevoorrading? Een col is meestal minder dan 2hr fietsen, boven (of terug beneden) kan je bidons bijvullen. En gels nemen quasi geen plaats in je achterzakken in, je kan er makkelijk 6 of meer meenemen. Ik eet met luchtijd bovenop (of beneden aan) een col typisch ook gewoon een spaghetti, omelet of iets dergelijks bij de plaatselijke horeca.
Ook deze zomer is er zoiets gepland: na een tripje met fietskameraden naar Annecy, rijd ik alleen met de wagen nog even door naar Meiringen om daar in 3 dagen heel wat cols van mijn bucket list te strepen. Ik zie er even hard naar uit als naar het gedeelte van de trip met vrienden.
Er is toch nooit een probleem van bevoorrading? Een col is meestal minder dan 2hr fietsen, boven (of terug beneden) kan je bidons bijvullen. En gels nemen quasi geen plaats in je achterzakken in, je kan er makkelijk 6 of meer meenemen. Ik eet met luchtijd bovenop (of beneden aan) een col typisch ook gewoon een spaghetti, omelet of iets dergelijks bij de plaatselijke horeca.
- borgmonster
- Forum-lid
Een georganiseerde tocht is leuker om twee redenen. Ten eerste heb je een voorbereiding naar de echte cols toe, en ten tweede ontmoet je andere fietsers die net zo gek zijn als jij (zoals mij altijd wordt voorgehouden).
O ja: twee bidons met water zijn voldoende voor de beklimming van een col als je verder toch niets fietst op die dag. Hier in Nederland neem ik soms ook niets mee (ook geen water) als ik twee uurtjes fiets. Die reserves heeft iedereen toch wel?
O ja: twee bidons met water zijn voldoende voor de beklimming van een col als je verder toch niets fietst op die dag. Hier in Nederland neem ik soms ook niets mee (ook geen water) als ik twee uurtjes fiets. Die reserves heeft iedereen toch wel?
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
Op vakantie ga ik bijna altijd alleen op pad. Soms neem ik genoeg mee, soms te weinig soms maak ik onderweg één of meerdere stops en anders doe ik het wat rustiger aan of kort ik de route wat in
Soms kom ik op de camping iemand tegen waar ik een klik mee heb en maak ik daar een rondje mee en soms kom ik onderweg iemand of een groepje tegen waarbij dan even mee opfiets en een babbeltje maak.
Je moet het allemaal niet te moeilijk bekijken. Uiteindelijk moet je toch zelf die bergen omhoog en je bent altijd in toeristisch gebied dus iets te eten en/of te drinken is zo geregeld (wel voor je door je voorraad heen bent want het blijven de bergen).
Soms kom ik op de camping iemand tegen waar ik een klik mee heb en maak ik daar een rondje mee en soms kom ik onderweg iemand of een groepje tegen waarbij dan even mee opfiets en een babbeltje maak.
Je moet het allemaal niet te moeilijk bekijken. Uiteindelijk moet je toch zelf die bergen omhoog en je bent altijd in toeristisch gebied dus iets te eten en/of te drinken is zo geregeld (wel voor je door je voorraad heen bent want het blijven de bergen).
Campagnolo Ultra Dork