Titanium fietsen
@hd ja dat plakband is idd om te kijken of het zadel zakt de fm durft hem niet heel vast te draaien... gebruiken jullie iets om de pen mee in te smeren? de pen zit er nu zo in zonder een laagje van het een of ander
@depoldertoerist haha die was mijn zoon kwijt
@tom-s de ENVE komt in de duitse test er goed uit op comfort, als je wilt scan ik deze test even (een test van stalen en titanium fietsen), daarom heb ik de ENVE gekozen
grt JaPio
@depoldertoerist haha die was mijn zoon kwijt
@tom-s de ENVE komt in de duitse test er goed uit op comfort, als je wilt scan ik deze test even (een test van stalen en titanium fietsen), daarom heb ik de ENVE gekozen
grt JaPio
@ Japio64: Je zadelpenklem mag je gewoon vast zetten op 4-5Nm, dat is vast zat. Zakt hij dan kan je er altijd montage pasta voor carbon op smeren, dat geeft wat meer weerstand tussen de pen en het frame. Normaal zakt hij dan niet meer, anders moet je er papier tussen gaan steken. Maar dan is er iets mis met je zadelpen of frame.
Over die voorvork: Ik geloof je maar voor mij was een Enve buiten budget. Ik denk dat je hd wel blij kan maken met die test.
Over die voorvork: Ik geloof je maar voor mij was een Enve buiten budget. Ik denk dat je hd wel blij kan maken met die test.
@Japio64
Had ook last van een zakkende zadelpen. Heb de klem vervangen door een Salsa. Is wat forser uitgevoerd en heeft goede recencies (je zou ook naar Thompson kunnen kijken). Deed nog niet helemaal de job, dus ik heb recent carbonpasta toegepast en dat heeft volgens mij het meeste resultaat (pen is niet meer gezakt). Officieel schijn je iets van kopervet te moeten toepassen omdat tita op tita een verbinding schijnt aan te gaan (koudlas heet dat geloof ik). Ik hanteer vooralsnog maar even het principe dat frequent (1 keer per half jaar of zoiets) de zadelpen opnieuw met nieuwe pasta monteren de koudlas ook voorkomt.
De test heb ik inderdaad interesse in, dus ik zal zo mijn email-adres PB-en.
Had ook last van een zakkende zadelpen. Heb de klem vervangen door een Salsa. Is wat forser uitgevoerd en heeft goede recencies (je zou ook naar Thompson kunnen kijken). Deed nog niet helemaal de job, dus ik heb recent carbonpasta toegepast en dat heeft volgens mij het meeste resultaat (pen is niet meer gezakt). Officieel schijn je iets van kopervet te moeten toepassen omdat tita op tita een verbinding schijnt aan te gaan (koudlas heet dat geloof ik). Ik hanteer vooralsnog maar even het principe dat frequent (1 keer per half jaar of zoiets) de zadelpen opnieuw met nieuwe pasta monteren de koudlas ook voorkomt.
De test heb ik inderdaad interesse in, dus ik zal zo mijn email-adres PB-en.
Het aanhaalmoment van een klem kan nogal eens verschillen met de fabrieksopgave.
Zie ook : http://www.bikeboosting.nl/index.php?id=196,199,0,0,1,0" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie ook : http://www.bikeboosting.nl/index.php?id=196,199,0,0,1,0" onclick="window.open(this.href);return false;
ooit allemaal op een Scalpel
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
@ velolove: zeer interessant verhaal. Blij dat ik m'n bouten eingelijk altijd smeer !
60 x Ventoux
Kopervet dien je inderdaad toe te passen om de koude las te voorkomen. Je kan ook gebruik maken van normale shimano montagepasta. Titanium zal in principe met andere metalen een koude las maken geloof ik, dus ook staal, alu.
Edit: Gezien je frame uit de stal van Lynskey komt durf ik niet te zeggen of jou zadelpenbuis van binnen van titanium is of er een aluminium bus in steekt op de plek van contact met de zadelpen(zoals bij Litespeed bijvoorbeeld ook is).
Edit: Gezien je frame uit de stal van Lynskey komt durf ik niet te zeggen of jou zadelpenbuis van binnen van titanium is of er een aluminium bus in steekt op de plek van contact met de zadelpen(zoals bij Litespeed bijvoorbeeld ook is).
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
Lynskey monteert inderdaad ook een aluminium bus in hun frames.
60 x Ventoux
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
Mijn Planet X frame (made by Lynskey) uit 2010 (!) met 31,6 mm passing heeft ook zo'n aluminium bus, net als mijn Lynskey R230 (met 31,6 mm passing, modeljaar 2012).
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 29 mei 2013 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux