Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

Gebruikersavatar
kc82
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:15

Gebruikersavatar kc82 06 feb 2012 23:44

De naamloze frames vind ik doorgaans niet mooi. Dit frame wel.

Ik begrijp je stelling vwb de aerodynamica van alleen het frame. Echter ik wil graag een tijdritfiets opbouwen en zoek hiervoor dus een tijdritframe wat aan mijn smaak voldoet en binnen mijn budget past. Er zijn vast frames die beter zijn, maar ja het oog wil ook wat. Met een beperkter budget is het nu eenmaal keuzes maken.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 feb 2012 00:04

Bovenstaande foto's lijken me vrij duidelijk. Als je dit frame koopt dan ga je een hoop gedoe krijgen met de achterrem en de remkracht gaat nooit geweldig worden, maar hooguit voldoende. Hoeveel moet dit frame eigenlijk kosten? Dan hebben we een idee wat voor alternatieven er mogelijk zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 07 feb 2012 05:13

Nieuwe Planet-X TT. 800 pond voor een frameset:

Afbeelding

Afbeelding

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 07 feb 2012 11:18

die head-tube lijkt een beetje erg diep profiel te hebben om UCI legaal te zijn?
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

gekke_henkie
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19

gekke_henkie 07 feb 2012 23:09

Zo te zien valt het wel mee hor, ze hebben het hele balhoofd oversized gemaakt.
en wegens de 1:3 regel mag je dan ook een veel dieper balhoofd maken
(maar ook met meer frontaal oppervlak)
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

Gebruikersavatar
tieme
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 jul 2011 22:13

Gebruikersavatar tieme 08 feb 2012 21:06

mooi dat ze nu wel interne kabelvoering hebben, maar voor de rest... heb zelf de oude stealth pro...en die blijf ik qua vorm mooier vinden dan deze: strakkere lijnen
Planet-X Stealth Pro "Pink - DA7800TT SRM - HED.3
Planet-X Stealth Pro "Guru Blue"- DA7800 - PowertapPro+
Empella BonfireSL - CarbonFire - Ultegra6600 - CR420

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 08 feb 2012 21:17

Afbeelding

Afbeelding

Vind de nieuwe juist mooier. Bv de aansluiting vork - balhoofd en de zitbuis. De strakkere lijnen zie ik niet.

Gebruikersavatar
kc82
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:15

Gebruikersavatar kc82 09 feb 2012 17:11

amclassic-fan schreef:Bovenstaande foto's lijken me vrij duidelijk. Als je dit frame koopt dan ga je een hoop gedoe krijgen met de achterrem en de remkracht gaat nooit geweldig worden, maar hooguit voldoende. Hoeveel moet dit frame eigenlijk kosten? Dan hebben we een idee wat voor alternatieven er mogelijk zijn.
Toch vreemd dat je zo negatief over een frame bent. Waar baseer je je kennis op dat dit remsysteem niet goed werkt? Ook voor wat betreft de aerodynamica snap ik niet zo goed wat nu je punt is. Waar staat dat dit frame niet aerodynamisch is.

Dat er in China aan de lopende band kopies worden gemaakt die verdacht veel lijken op gerenommeerde merken en dus waarschijnlijk deze ook qua aerodynamica benaderen is niet van belang.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 feb 2012 18:20

Ik snap dat je wilt horen dat 't een goed frame is, maar dat is het gewoon niet. Zijn gewoon basale zaken die je moet doen om iets aerodynamisch te maken en daar is bij dit frame duidelijk geen rekening mee gehouden. Dat het slecht remt lijkt me wel helemaal over duidelijk, als je een kabel in zulke hoeken duwt dan geeft dat zeer veel frictie.

De meeste frames uit China zijn helemaal geen kopies, maar gewoon uitstekende en eerlijke frames voor een normale prijs.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

gekke_henkie
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19

gekke_henkie 10 feb 2012 00:14

ben ik gedeeltelijk mee eens, dat hij aerodimanisch niet echt best is is evident. maar dat remmen niet fantastisch werken is wel een beetje inherent aan een tijdrijder, je gaat hier geen bergen mee af fietsen, en je moet natuurlijk zo min mogelijk remmen in een tijdrit, dus de remkracht is van ondergeschikt belang tov. aerodinamica...
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

Gebruikersavatar
kc82
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:15

Gebruikersavatar kc82 10 feb 2012 16:44

De Fuji is inmiddels van de baan. Komende week bij een Felt B16 kijken. Komt die wel door de ballotage commissie? ;-)
Afbeelding
Deze heeft overigens ook de achterrem netjes weggewerkt, maar nu laag achter het bracket.

gekke_henkie
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19

gekke_henkie 11 feb 2012 01:10

Ik geef toestemming ;-)
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

Plaats reactie