- Frame Scott Addict R1 845
Fork Scott 300
Seatpost stubby Ritchey WCS 120
Headset Ritchey WCS 132
Saddle Selle Italia SLR Carbonio 130
Crankset Dura Ace 7900 745
Chain Dura Ace 7900 246
Fr Derailleur Dura Ace 7900 66
Re Derailleur Dura Ace 7900 165
Shifters Dura Ace 7900 368
Brakes Dura Ace 7900 296
Pedals Shimano XT 350
Stem 3T ARX Pro 132
Bar 3T Ergonova Pro 262
Wheels Shimano DA 7850CL 1398
Tires Vittoria open Corsa CS 560
Cassette Dura Ace 7900 12-23 198
Skrewers Dura Ace 7850 124
Bottle cages Elite Composite 76
Cables BBB / Shimano 145
Handlebar tape Lizard skins 55
Computer 0
Totaal 6713
Scott
Nog een foto van mijn Addict R1 - nog steeds een heerlijke fiets - wel nieuwe afmontage - Compact 36/50 komt er nog aan :
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Sram stond hem beter vind ik, waarom ineens die overstap, was de Red groep al versleten? En ik zie oa dat de Speedplays zijn vervangen door mtb pedalen en de Zero Gravity remmen door Dura Ace remmen, wat is de reden voor het 'downgraden'?
Ik vind het niet echt een downgrade. Ik had dus Sram Force shifters en achterderailleur , later ook Force compact crank. Alleen de voorderailleur was nog van Sram Red - en de cassette. De overstap was vanwege het feit dan mijn zoon Ultegra 6700 op zijn fiets heeft met Dura Ace 7800 gemixt - en dat schakeld als een warm mes door de boter....vandaar de overstap naar compleet Dura ace 7900. Tevens vond ik een compleet Dura Ace fiets wel netjes ... dus incl. de wielen.hond schreef:Sram stond hem beter vind ik, waarom ineens die overstap, was de Red groep al versleten? En ik zie oa dat de Speedplays zijn vervangen door mtb pedalen en de Zero Gravity remmen door Dura Ace remmen, wat is de reden voor het 'downgraden'?
De pedalen is puur voor het gemak - ik rij ook op de ATB en de Sidi Dragon 2 schoenen zitten zo lekker. Ook doe ik mijn woon/werk verkeer met de fiets en moet ik nog een stukje lopen van het fietsenhok naar de kleedkamer/douche.
Overigens weegt de fiets nog steeds maar 6,7 kg met de C24 draadband wieltjes.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Downgraden was meer van toepassing de 0 gravity remmen (waarom zijn deze vervangen door dura-ace?) en op de pedalen. Maar dat laatste heeft dus een reden, hoewel ik het zonde zou vinden om deze fiets voor woon-werk verkeer te gebruiken.
Volgens mij ga je weinig verschil in schakelkwaliteit merken tussen een DA/Ultegra of Red/Force mix zolang alles goed is afgesteld en gemonteerd. Je had wel de oude Force groep en daar heb ik nooit mee gereden dus die kan ik niet beoordelen.
Volgens mij ga je weinig verschil in schakelkwaliteit merken tussen een DA/Ultegra of Red/Force mix zolang alles goed is afgesteld en gemonteerd. Je had wel de oude Force groep en daar heb ik nooit mee gereden dus die kan ik niet beoordelen.
Even een update mbt mijn Scott Foilr R2.
Ben nog altijd helemaal weg van de fiets. Hij ziet er ontzettend strak uit. De mooie matte zwarte kleur, aero-look, de grijze accenten aan de achterkant etc etc.
Helaas nog niet veel kunnen fietsen en nog niet zoveel foto`s. Zal komende week eens aantal mooie foto`s maken en hier uploaden.
Ben nog altijd helemaal weg van de fiets. Hij ziet er ontzettend strak uit. De mooie matte zwarte kleur, aero-look, de grijze accenten aan de achterkant etc etc.
Helaas nog niet veel kunnen fietsen en nog niet zoveel foto`s. Zal komende week eens aantal mooie foto`s maken en hier uploaden.
Laat zeker ook eens weten hoe hij rijdtr21 schreef:Even een update mbt mijn Scott Foilr R2.
- thestudent
- Forum-lid HC
Mooie fiets hoor. Maak je over dat zadeltasje maar geen zorgen. Dat is gewoon een functioneel ding en eigenlijk rijdt iedereen ermee. Het is alleen een doodzonde als je er in koers mee rijdt.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!