De grote wielren quiz!
- timofietst
- Forum-lid
Ik denk dat ophetkantje goed zit. Wauters bijnaam was De Soldaat, hij reed voor Rabo in het geel en is nu verbonden aan de Vlaamse Wielerschool die opleidingen geeft op het circuit van Zolder.
-
- Forum-lid
Ophetkantje heeft het idd voor 99% goed.
De frontman verwijst idd naar de bijnaam van Marc Wauters, de Soldaat. Hij runt een wielerschool op het circuit van Zolder.
Op 9 juli 2001 won Wauters, rijdend voor de Rabobank, de 2e etappe in de TDF (van Calais naar Antwerpen) en pakte daarmee ook de gele trui.
Hiermee komen we op het gezochte historisch feit, het was de allereerste gele trui in de TdF voor de Raboploeg.
Ophetkantje,eeuwig respect valt je ten deel, en natuurlijk de eer om een nieuwe vraag te mogen posten.
De frontman verwijst idd naar de bijnaam van Marc Wauters, de Soldaat. Hij runt een wielerschool op het circuit van Zolder.
Op 9 juli 2001 won Wauters, rijdend voor de Rabobank, de 2e etappe in de TDF (van Calais naar Antwerpen) en pakte daarmee ook de gele trui.
Hiermee komen we op het gezochte historisch feit, het was de allereerste gele trui in de TdF voor de Raboploeg.
Ophetkantje,eeuwig respect valt je ten deel, en natuurlijk de eer om een nieuwe vraag te mogen posten.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
- ophetkantje
- Forum-lid
Bedankt voor het respect, maar die nieuwe vraag vind ik wat moeilijker ik ga nog even broeden.
Ach, ik zeg ook maar wat
- ophetkantje
- Forum-lid
Toch maar een vraagje wat me nu heel snel te binnen schiet. Er is soms nog wel eens wat discussie over alle nationale kampioenschappen die er verreden worden in Nederland. Iedere categorie een NK en dan ook nog een bij de wilde bonden in het tijdrijden enz. Vroeger was alles beter, of toch niet. Als brabander stel ik de volgende vraag. Wie was de laatste officiele brabantse kampioen bij de amateurs.
Juist omschrijving provinciaal kampioen van Noord-Brabant bij de amatuers.
Juist omschrijving provinciaal kampioen van Noord-Brabant bij de amatuers.
Ach, ik zeg ook maar wat
- ophetkantje
- Forum-lid
Nee niet Coumans.
Ach, ik zeg ook maar wat
-
- Forum-lid
André van Aert?
Regionaal haak ik af maar wel erg leuk om dit soort vragen ertussen te doen!
Ik ga natuurlijk straks wel een vraag doen in de sfeer van: Wat was de eerste wedstrijd die gastheerg heeft gewonnen en waarom telde deze niet mee voor de competitie?
Ik ga natuurlijk straks wel een vraag doen in de sfeer van: Wat was de eerste wedstrijd die gastheerg heeft gewonnen en waarom telde deze niet mee voor de competitie?
- ophetkantje
- Forum-lid
Nee ook niet Andre van Aert.
Het was iemand die ook nog een fietstende broer had.
Overigens was dit laatste kampioenschap van Branbant al heel wat jaren terug
Het was iemand die ook nog een fietstende broer had.
Overigens was dit laatste kampioenschap van Branbant al heel wat jaren terug
Ach, ik zeg ook maar wat
- timofietst
- Forum-lid
OK, het was even zoeken...maar het was Michel van Dijk (broer van Riny). Gek genoeg kan ik het jaartal niet met zekerheid achterhalen.