Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 28 mei 2013 21:26

Dan vergis ik mij wat betreft de alu bus. In elk geval is wel de diameter van de zadelpen aangepast naar 27.2 en mijn aanname was dat dit door die bus komt. Mijn Helix heeft geen ingelijmde bus, zojuist even mijn pen voorzien van een vers laagje carbonpasta.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 28 mei 2013 21:36

Geeft niet hoor, ook ik ben (gelukkig) niet al-wetend ;) , maar dit wist ik 'toevallig' omdat ik dus frames bezit die zo'n bus hebben. Overigens meen ik destijds gelezen te hebben dat Lynskey speciaal voor de Europese markt is overgestapt op die 27,2 mm. Dat is inmiddels ook achterhaald, want op hun US-website staat bij diverse frames voor de zadelpen-diameter ook 27,2. Houd dat allemaal maar eens bij...
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 28 mei 2013 22:04

Ik heb daar vorig een vraag over gesteld aan Don Erwin van Lynskey:

" outer did not change, we made a decision to go 27.2 across the board on all models. Better comfort, better consistency on the reaming consistency of the aluminum sleeve that all our frames come equipped with. "
Afbeelding

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 29 mei 2013 09:16

Kijk, zo houden we elkaar 'up-to-date' ;) . Sympathieke knaap trouwens die Don. Ik kwam er pas na 7 maanden toevallig achter dat ik mijn frame bij hen kon/moest laten registreren voor eventuele garantie-aanspraken. Die registratie behoor je binnen 30 dagen na aankoop te doen. Heb toen een mailtje gestuurd waarom ik te laat was en kreeg een heel vriendelijk mailtje van Don terug: 'Of course you are covered...' :) stond er o.a. in.
60 x Ventoux

japio64
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:09

japio64 29 mei 2013 11:12

hierbij de link naar 7 pagina's over staal en titanium :

https://dl.dropboxusercontent.com/u/716 ... 2%20P1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://dl.dropboxusercontent.com/u/716 ... 2%20P2.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://dl.dropboxusercontent.com/u/716 ... 2%20P3.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://dl.dropboxusercontent.com/u/716 ... 2%20P4.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://dl.dropboxusercontent.com/u/716 ... 2%20P5.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://dl.dropboxusercontent.com/u/716 ... 2%20P6.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://dl.dropboxusercontent.com/u/716 ... 2%20P7.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Enjoy!

JaPio

hd
Forum-lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 21 apr 2010 10:15

hd 29 mei 2013 11:54

legrimpeur schreef:Kijk, zo houden we elkaar 'up-to-date' ;) . Sympathieke knaap trouwens die Don. Ik kwam er pas na 7 maanden toevallig achter dat ik mijn frame bij hen kon/moest laten registreren voor eventuele garantie-aanspraken. Die registratie behoor je binnen 30 dagen na aankoop te doen. Heb toen een mailtje gestuurd waarom ik te laat was en kreeg een heel vriendelijk mailtje van Don terug: 'Of course you are covered...' :) stond er o.a. in.
Klopt, heb Don Erwin en Mark Lynskey 3 jaar geleden volgens mij op de Bike Motion gesproken. Kunnen sommige FM's in NL iets van leren ... ;)

In mijn R420 uit volgens mij 2007 zit trouwens ook een aluminium sleeve naar 31,6. Koperpasta voorkomt de koudlas, maar carbonpasta geeft meer wrijving en voorkomt daarmee beter het zakken van de pen is mijn ervaring. Vooralsnog is daarom mijn strategie, carbonpasta in combinatie met regelmatig verversen.

hd
Forum-lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 21 apr 2010 10:15

hd 29 mei 2013 11:55

japio64 schreef:hierbij de link naar 7 pagina's over staal en titanium :

https://dl.dropboxusercontent.com/u/716 ... 2%20P1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://dl.dropboxusercontent.com/u/716 ... 2%20P2.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://dl.dropboxusercontent.com/u/716 ... 2%20P3.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://dl.dropboxusercontent.com/u/716 ... 2%20P4.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://dl.dropboxusercontent.com/u/716 ... 2%20P5.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://dl.dropboxusercontent.com/u/716 ... 2%20P6.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://dl.dropboxusercontent.com/u/716 ... 2%20P7.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Enjoy!

JaPio

Thx.....

japio64
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:09

japio64 29 mei 2013 12:31

@legrimpeur

bedankt voor de tip: gelijk het frame geregistreerd bij de boys from Tennessee

gisteren een eerste rondje gereden: wat een genot die kabels buiten om geen geklapper helemaal goed !

JaPio

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 29 mei 2013 13:42

hd schreef:Een adviesvraagje aan alle experts hier. Ik heb een Lynskey R420 met Alpha Q CS 10 vork.
Die heeft een stalen vorkbuis en is dus vrij zwaar. Onder meer reden om hem te vervangen. Ik dub tussen 3T, ENVE en Ritchey. De laatste heeft mijn voorkeur omdat deze een bending heeft en daardoor iets meer comfort (hoop en/of denk ik). Wat zeggen jullie?
Ik heb zowel een Enve 1.0 als Ritchey vork. De verschillen zijn marginaal, mijn voelsprieten zijn niet zo goed ontwikkeld dat ik exact kan aangeven waar 'm het verschil (voor zover daar al sprake van is) in zit.

Toen ik de Ritchey vork in mijn Helix had vervangen door de Enve vork had ik het idee dat de Enve vork beter contact heeft met de weg, de Ritchey vork stuitert (overdreven gezegd) wat meer.

Ik moet zeggen dat ik over beide vorken erg tevreden ben, in beide gevallen zit het gewicht (na afzagen) onder de 300 gram. Mijn Ritchey vork heeft een rake 45mm, de Enve 43mm.
Afbeelding

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 29 mei 2013 19:50

japio64 leuke test uit de roadbike

Marniparni
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 jun 2012 09:52
Locatie: Leiden

Marniparni 30 mei 2013 15:57

Al een tijd geleden beloofd, maar nu ook eindelijk gemaakt: de foto's van mijn Van Nicholas Ventus. De vork moet nog afgezaagd, maar ik wilde eerst proberen of deze houding me bevalt.

Sorry voor de schaduw op de foto's, er komen er ook nog zonder schaduw, maar die zijn nog niet gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

En een artyfarty-foto:

Afbeelding

Heeft iemand trouwens dè tip om sticker(s) van een Van Nicholas frame te verwijderen? Ik schaam me niet voor het merk, maar ik vind 'naakt' titanium stukken mooier dan een sticker.

Ik heb al gezocht op internet en ook hier op het forum, maar de reacties lopen dusdanig uiteen dat het mij nog niet helemaal duidelijk is.
H.T.F.U.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 30 mei 2013 16:37

Sticker verwijderaar gebruiken.
What makes the boat go faster?

Plaats reactie