![Afbeelding](http://desmond.yfrog.com/Himg876/scaled.php?tn=0&server=876&filename=sryzx.jpg&xsize=640&ysize=640)
Tijdritfietsen
Gisteren mijn Felt B16 opgehaald. Alvast mijn eigen Cosmics erin gezet. Moet nog wel e.e.a. aan de afstelling doen. Wil de stuurpen omdraaien voor en diepere zit en moet nog even kijken naar de lengte van de beugels.
![Afbeelding](http://desmond.yfrog.com/Himg876/scaled.php?tn=0&server=876&filename=sryzx.jpg&xsize=640&ysize=640)
![Afbeelding](http://desmond.yfrog.com/Himg876/scaled.php?tn=0&server=876&filename=sryzx.jpg&xsize=640&ysize=640)
Ga hem alleen gebruiken voor triathlon. Naar mijn weten zijn daar niet zulke strenge normen aan de afstelling verbonden.
Je hebt dus de Felt gekocht, mooie bike. Nog even de blauwe banden vervangen en gaan met die Felt!kc82 schreef:Ga hem alleen gebruiken voor triathlon. Naar mijn weten zijn daar niet zulke strenge normen aan de afstelling verbonden.
Als ik vragen mag: heb je hem in Hilversum bij Tri-run gekocht?
Als laatste starten en dan door niemand ingehaald worden is goed voor de moraal.
De wielen heb ik even onder mijn racefiets vandaan gehaald, vandaar de blauwe bandjes. Fiets komt niet bij tri-run vandaan, hoezo?jiwitri schreef:Je hebt dus de Felt gekocht, mooie bike. Nog even de blauwe banden vervangen en gaan met die Felt!kc82 schreef:Ga hem alleen gebruiken voor triathlon. Naar mijn weten zijn daar niet zulke strenge normen aan de afstelling verbonden.
Als ik vragen mag: heb je hem in Hilversum bij Tri-run gekocht?
-
- Forum-lid
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19
De rest van de opbouw is bekend.
Mijn doel was voor een niet al te hoge prijs een goede tijdrijder op te zetten..
Onderstaande Cervelo P2 had ik reeds gedeeld
![Afbeelding](http://desmond.imageshack.us/Himg560/scaled.php?server=560&filename=img028m.jpg&res=medium)
En hij wordt behangen met een:
Crank: Shimano 105 black compact
Binnenblad: specialite TA 42T
Buitenblad: standaard 50T
Derailleurs: 105 black
Bar end shifters: Dura Ace
Remmen: 105 black
Remhandels: 3T Aero
Stuur: 3T Mistral
Zadel: Selle italia SL T1
Wielen: Dura ace 7900 C50 (maar die had ik al)
De gedeeltelijke 105 groep heb ik via "iichel" gehaald!
Als ik alle onderdelen binnen heb zal ik hem complet posten!!!
Mijn doel was voor een niet al te hoge prijs een goede tijdrijder op te zetten..
Onderstaande Cervelo P2 had ik reeds gedeeld
![Afbeelding](http://desmond.imageshack.us/Himg560/scaled.php?server=560&filename=img028m.jpg&res=medium)
En hij wordt behangen met een:
Crank: Shimano 105 black compact
Binnenblad: specialite TA 42T
Buitenblad: standaard 50T
Derailleurs: 105 black
Bar end shifters: Dura Ace
Remmen: 105 black
Remhandels: 3T Aero
Stuur: 3T Mistral
Zadel: Selle italia SL T1
Wielen: Dura ace 7900 C50 (maar die had ik al)
De gedeeltelijke 105 groep heb ik via "iichel" gehaald!
Als ik alle onderdelen binnen heb zal ik hem complet posten!!!
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
waarom een compact? tijdrijders zetten juist eerder een groter dan een kleiner blad erop. Tijdritfietsen met een compact zie je niet vaak langskomen
O was zomaar belangstelling, weet dat tri-run Felt tijdritfietsen verkoopt, verder zijn er (nog) niet zo heel veel Felt dealers in nederland bij mijn weten.kc82 schreef:De wielen heb ik even onder mijn racefiets vandaan gehaald, vandaar de blauwe bandjes. Fiets komt niet bij tri-run vandaan, hoezo?jiwitri schreef:Je hebt dus de Felt gekocht, mooie bike. Nog even de blauwe banden vervangen en gaan met die Felt!kc82 schreef:Ga hem alleen gebruiken voor triathlon. Naar mijn weten zijn daar niet zulke strenge normen aan de afstelling verbonden.
Als ik vragen mag: heb je hem in Hilversum bij Tri-run gekocht?
Als laatste starten en dan door niemand ingehaald worden is goed voor de moraal.
Ja, vraag ik me ook af. Verder ben ik zeer benieuwd naar het resultaat!stokie schreef:waarom een compact? tijdrijders zetten juist eerder een groter dan een kleiner blad erop. Tijdritfietsen met een compact zie je niet vaak langskomen
'I have too many bikes', said no cyclist ever.
Als Cancellara en Martin met een 54 wegkomen, zullen 'wij' het wel kunnen redden met een 50T, niet...? Scheelt 8%. Wat zou het verschil in wattjes zijn...?
Ik rijd ook met een 50T en heb (helaas) nog niet 1x vertwijfeld naar de ketting op m'n cassette gekeken of ik nog zwaarder kon schakelen...
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Ik rijd ook met een 50T en heb (helaas) nog niet 1x vertwijfeld naar de ketting op m'n cassette gekeken of ik nog zwaarder kon schakelen...
Ik vraag me dat juist niet af.spook schreef:Ja, vraag ik me ook af. Verder ben ik zeer benieuwd naar het resultaat!stokie schreef:waarom een compact? tijdrijders zetten juist eerder een groter dan een kleiner blad erop. Tijdritfietsen met een compact zie je niet vaak langskomen
Snap namelijk niet waarom zoveel mensen met een 52/53/54 fietsen.
Verder is gekke_henkie volgens mij triathleet en als die tijdens een triathlon harder dan 40km/u fietsen, is dat erg netjes.
Dan heb je aan een 50t meer dan genoeg.
Heb tijdens een triathlon 1 keer meegemaakt dat ik hier tekort aan had: tijdens de triathlon van Holten.
Dik 60-65km/u naar beneden.
Toen was 50/12 net te weinig.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity