Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Ondanks veel leeswerk kom ik er nog niet uit wat betreft de kwaliteit van chinese carbon sturen.
Is een stuur met geïntegreerde pen uit China sterk genoeg voor bijvoorbeeld een kasseienklassieker of is dat toch nog een brug te ver?
Is een stuur met geïntegreerde pen uit China sterk genoeg voor bijvoorbeeld een kasseienklassieker of is dat toch nog een brug te ver?
Cervelo S3 2014 - Campagnolo Super Record | Ridley X-Night cyclocross - Sram Force/Red
Het is ook moeilijk te zeggen aangezien de meesten hier alleen persoonlijke ervaringen hebben en niet de big picture kennen. Mijn ervaringen zijn positief, zelfs in de hotsenknots Ardennen.joseph schreef:Ondanks veel leeswerk kom ik er nog niet uit wat betreft de kwaliteit van chinese carbon sturen.
Kort door de bocht zijn chinese carbon sturen en stuurpennen wat zwaarder (en wat dikker). Ik zou altijd gaan voor een leverancier die veelvuldig vermeld wordt op de diverse forums. Die heeft een reputatie opgebouwd en zou deze niet willen verliezen vanwege inferieur materiaal.
Verder kan je je vraag ook omdraaien: wat is de kwaliteit van de carbonstuurtjes van de bekende merken? Volgens mij wist Boom recent ook weer een stuur aan barrels te rijden
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
- Forum-lid HC
Is gewoon een force groep, met een sram s900 BB30 crank.
En de Avid BB7S road schijf remmen.
Er zir geen enkel mtb onderdeel op
En de Avid BB7S road schijf remmen.
Er zir geen enkel mtb onderdeel op
-
- Forum-lid HC
Dit zijn idd mechanische remmen. De hydraulische van sram zijn nog niet zo mooi.
Aha, zat er zelf ook over na te denken om het komende jaar een Chinees te maken met schijfremmen, maar mechanische schijfremmen waren eigenlijk niet bij me opgekomen. Compleet gekleurde velgen zonder versleten remranden zijn toch wel erg cool
- Supergrover
- Forum-lid HC
Zou het daarom zijn dat veel profs met alu sturen rijden, omdat carbon kwetsbaarder is bij een val??JoostG schreef:joseph schreef: Verder kan je je vraag ook omdraaien: wat is de kwaliteit van de carbonstuurtjes van de bekende merken? Volgens mij wist Boom recent ook weer een stuur aan barrels te rijden
-
- Forum-lid HC
Nee, omdat anders de fiets onder de 6.8Kg komt
Ik heb een paar jaar terug ooit wel eens gelezen dat Boonen niet met meer met integrated handlebars reed omdat hij een aantal keer zijn stuur had stuk getrokken tijdens het sprinten. Maar misschien zijn ze daar inmiddels al op terug gekomen.
Er zijn adaptercylinders die kabeltrek omzetten in druk, maar die maken het weer zwaarder en gecompliceerder.sjoerdth schreef:Hm ok, ik ben echt een noob op dit gebied, maar ik dacht dat je met een standaard force groep (of andere standaard weggroep) geen schijfremmen kon bedienen. Of zijn dit dan niet-hydraulische schijfremmen?
Cheap light strong, choose two