Pagina 277 van 669

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 17 feb 2014 08:55
door joseph
Ondanks veel leeswerk kom ik er nog niet uit wat betreft de kwaliteit van chinese carbon sturen.
Is een stuur met geïntegreerde pen uit China sterk genoeg voor bijvoorbeeld een kasseienklassieker of is dat toch nog een brug te ver?

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 17 feb 2014 09:18
door JoostG
joseph schreef:Ondanks veel leeswerk kom ik er nog niet uit wat betreft de kwaliteit van chinese carbon sturen.
Is een stuur met geïntegreerde pen uit China sterk genoeg voor bijvoorbeeld een kasseienklassieker of is dat toch nog een brug te ver?
Het is ook moeilijk te zeggen aangezien de meesten hier alleen persoonlijke ervaringen hebben en niet de big picture kennen. Mijn ervaringen zijn positief, zelfs in de hotsenknots Ardennen.
Kort door de bocht zijn chinese carbon sturen en stuurpennen wat zwaarder (en wat dikker). Ik zou altijd gaan voor een leverancier die veelvuldig vermeld wordt op de diverse forums. Die heeft een reputatie opgebouwd en zou deze niet willen verliezen vanwege inferieur materiaal.
Verder kan je je vraag ook omdraaien: wat is de kwaliteit van de carbonstuurtjes van de bekende merken? Volgens mij wist Boom recent ook weer een stuur aan barrels te rijden ;)

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 18 feb 2014 10:14
door sjoerdth
japiecarbon schreef:Dit word mijn racemonster voor komend jaar.

Afbeelding
Wat voor groep zit er dan eigenlijk op? Is dat een "mtb" groep met aangepaste shifters oid, of gewoon een weggroep maar dan met schijfremmen?

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 18 feb 2014 10:54
door japiecarbon
Is gewoon een force groep, met een sram s900 BB30 crank.
En de Avid BB7S road schijf remmen.

Er zir geen enkel mtb onderdeel op

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 18 feb 2014 11:13
door sjoerdth
Hm ok, ik ben echt een noob op dit gebied, maar ik dacht dat je met een standaard force groep (of andere standaard weggroep) geen schijfremmen kon bedienen. Of zijn dit dan niet-hydraulische schijfremmen?

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 18 feb 2014 11:32
door japiecarbon
Dit zijn idd mechanische remmen. De hydraulische van sram zijn nog niet zo mooi.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 18 feb 2014 11:42
door sjoerdth
Aha, zat er zelf ook over na te denken om het komende jaar een Chinees te maken met schijfremmen, maar mechanische schijfremmen waren eigenlijk niet bij me opgekomen. Compleet gekleurde velgen zonder versleten remranden zijn toch wel erg cool :)

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 18 feb 2014 14:24
door Supergrover
JoostG schreef:
joseph schreef: Verder kan je je vraag ook omdraaien: wat is de kwaliteit van de carbonstuurtjes van de bekende merken? Volgens mij wist Boom recent ook weer een stuur aan barrels te rijden ;)
Zou het daarom zijn dat veel profs met alu sturen rijden, omdat carbon kwetsbaarder is bij een val??

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 18 feb 2014 14:57
door japiecarbon
Nee, omdat anders de fiets onder de 6.8Kg komt

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 18 feb 2014 15:00
door sjoerdth
Ik heb een paar jaar terug ooit wel eens gelezen dat Boonen niet met meer met integrated handlebars reed omdat hij een aantal keer zijn stuur had stuk getrokken tijdens het sprinten. Maar misschien zijn ze daar inmiddels al op terug gekomen.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 18 feb 2014 23:16
door kees0251
sjoerdth schreef:Hm ok, ik ben echt een noob op dit gebied, maar ik dacht dat je met een standaard force groep (of andere standaard weggroep) geen schijfremmen kon bedienen. Of zijn dit dan niet-hydraulische schijfremmen?
Er zijn adaptercylinders die kabeltrek omzetten in druk, maar die maken het weer zwaarder en gecompliceerder.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 19 feb 2014 01:09
door delange24
japiecarbon schreef:Nee, omdat anders de fiets onder de 6.8Kg komt
Fietsen vd. profs worden ook op andere manieren verzwaard om aan de uci limiet te komen.

Vraag maar eens aan Jens Voigt waarom hij liever met alu. rijdt... ;)