Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5806
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 29 jun 2011 14:27

als je zo denkt:
waar haalt htc al die spurters vandaan? En als je vragen stelt bij Gilbert moet je dat ook bij Cancellara doen, die is nog sterker maar wint wel iets minder.
Zonder bewijzen, geen doping. Punt.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 29 jun 2011 14:31

Tja, maar de sport heeft natuurlijk wel de schijn tegen. En als zo iemand dan met dat spul gepakt wordt...
En als de reden dan is 'voor eigen gebruik' zoals ik nu op internet leest, dan voedt dat alleen maar meer speculaties.
Want welke idioot gaat, als hij gestopt is met fietsen, nu het nieuwste van het nieuwste kopen wat dus ook het duurste van het duurste is om een beetje fit te blijven..
Dan kun je net zo goed naar de standaard dingen grijpen, als je al zo dom in elkaar steekt om nadat je gestopt bent gewoon door te gaan met gebruiken.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 29 jun 2011 14:43

fiedoo schreef:als je zo denkt:
waar haalt htc al die spurters vandaan? En als je vragen stelt bij Gilbert moet je dat ook bij Cancellara doen, die is nog sterker maar wint wel iets minder.
Zonder bewijzen, geen doping. Punt.
Nee, je hebt helemaal gelijk en ik beleef de wielersport met plezier. Maar ik heb wel in mijn achterhoofd: als te te mooi is om waar te zijn is dat meestal ook zo. Ik steek mijn handen ook voor Cancellara niet in het vuur. Alleen is Gilbert zo lang in het seizoen heel erg goed, en hij domineert ook de wedstrijden. In het drieluik Amstel Gold, Waalse Pijl en LBL was er echt helemaal niemand die ook maar in de buurt van hem kwam. Cavendish hangt 200km in de wielen en heeft dan een ongeevenaard eindschot naar mijn mening is dat toch van een andere orde dan de overwinningen van Gilbert die toch wel een klasse hoger zijn. Al zal cavendish daar sch*t aan hebben.

Al goed: het is zeer speculatief maar ik kon mijn gedachte niet onderdrukken.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

perrush
Forum-lid
Berichten: 404
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22

perrush 29 jun 2011 15:43

fiedoo schreef:Zonder bewijzen, geen doping. Punt.
ik zou ze de kost niet willen geven die wel aan de doping zitten maar nog nooit een positieve plas gemaakt hebben.
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 29 jun 2011 17:29

[quote="mrcoffee"]Cavendish hangt 200km in de wielen en heeft dan een ongeevenaard eindschot naar mijn mening is dat toch van een andere orde dan de overwinningen van Gilbert die toch wel een klasse hoger zijn. Al zal cavendish daar sch*t aan hebben.
[quote]

Cavendish trapt ook helemaal geen uitzonderlijk hoge vermogens weg, hij zit alleen veel lager en aerodynamischer dan andere sprinters.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 jun 2011 17:40

perrush schreef:Buiten de lotto ploeg kun je er niet naast kijken dat het Belgische wielrennen dit jaar weer volop op de kaart stond met winst in verschillende klassiekers ... ... dan weet je genoeg als doorgewinterde wielerliefhebber, alleen kun je het niet bewijzen (en dat hoeft voor mij ook niet, ze doen maar, ik kijk alleen :roll: )
Wat een onzin. Nuyens won RvV niet omdat hij zo'n boven menselijke prestatie leverde, maar puur vanwege taktiek. Een week later in Roubaix won een Belg omdat Hushovd niet over wilde nemen van Cancellara, niet omdat die Belg de sterkste in de koers was. Houden we enkel de overwinningen van Gilbert over die met veel machtsvertoon gepaard gingen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 29 jun 2011 20:07

http://www.sporza.be/cm/sporza/videozon ... /1.1053228" onclick="window.open(this.href);return false;

Vansevenant als de Willy Voet van de Lotto ploeg? Vlak voor de Tour "aminozuren" (die volgens het parket om de nieuwste superdoping gaat) puur voor eigen gebruik uit Australië laten komen dat klinkt naar mijn mening net zo aannemelijk TVM-arts Michailov die tijdens de Tour de kofferbak vol EPO verklaarde als zijnde bestemd voor zijn kinderziekenhuis in Rusland.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

perrush
Forum-lid
Berichten: 404
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22

perrush 29 jun 2011 20:08

amclassic-fan schreef:
perrush schreef:Buiten de lotto ploeg kun je er niet naast kijken dat het Belgische wielrennen dit jaar weer volop op de kaart stond met winst in verschillende klassiekers ... ... dan weet je genoeg als doorgewinterde wielerliefhebber, alleen kun je het niet bewijzen (en dat hoeft voor mij ook niet, ze doen maar, ik kijk alleen :roll: )
Wat een onzin. Nuyens won RvV niet omdat hij zo'n boven menselijke prestatie leverde, maar puur vanwege taktiek. Een week later in Roubaix won een Belg omdat Hushovd niet over wilde nemen van Cancellara, niet omdat die Belg de sterkste in de koers was. Houden we enkel de overwinningen van Gilbert over die met veel machtsvertoon gepaard gingen.
het zijn niet alleen de overwinningen maar het belgische wielrennen in zijn breedte. Al van De Gendt gehoord ? Vind jij normaal wat die allemaal al uit zijn broek schudde ? Ik nie zelle. Ofwel is het een absolute topper in wording, ofwel klopt ook hier iets niet.
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

perrush
Forum-lid
Berichten: 404
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22

perrush 29 jun 2011 20:11

timo2.0 schreef:http://www.sporza.be/cm/sporza/videozon ... /1.1053228

Vansevenant als de Willy Voet van de Lotto ploeg? Vlak voor de Tour "aminozuren" (die volgens het parket om de nieuwste superdoping gaat) puur voor eigen gebruik uit Australië laten komen dat klinkt naar mijn mening net zo aannemelijk TVM-arts Michailov die tijdens de Tour de kofferbak vol EPO verklaarde als zijnde bestemd voor zijn kinderziekenhuis in Rusland.
Wat mij in dit hele verhaal weer onthutst is hoe dom je als ploeg kan zijn (aangenomen dat vansevenant in opdracht van de ploeg werkte). Wie laat er nu in godsnaam verboven producten per post naar iemand die aan de ploeg gelinkt is toesturen :shock: Je zou toch zeggen dat je zo'n potje beter gesloten moet kunnen houden.
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 jun 2011 20:11

Tja, dan zijn Sagan, Kittel, Degenkolb nog veel verdachter....

Vraag me af sinds wanneer aminozuren doping zijn of zal 't spul in een spuit zitten oid?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
kauwvot
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 19 okt 2009 23:48

Gebruikersavatar kauwvot 29 jun 2011 20:18

Wie gelooft wordt zalig. Moet lachen om bekende duitse & belgische toprenners die in hun nadagen betrapt werden, zeiden dat ze slechts 1x gebruikt hadden lol. Wielrennen, topsport, blijft in de eerste plaats een circus. Hier de leukste dopingexcuses ooit.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 29 jun 2011 20:27

perrush schreef:Wat mij in dit hele verhaal weer onthutst is hoe dom je als ploeg kan zijn (aangenomen dat vansevenant in opdracht van de ploeg werkte). Wie laat er nu in godsnaam verboven producten per post naar iemand die aan de ploeg gelinkt is toesturen :shock: Je zou toch zeggen dat je zo'n potje beter gesloten moet kunnen houden.
Ook als hij in opdracht van een individuele renner cq individuele renners werkt is het onwaarschijnlijk dom. Waarschijnlijk gaat het al een tijdje goed met op deze manier verzenden dus dan wordt een mens onverschilliger. Of het is domme pech, een steekproef van de douane, of ze zijn getipt. Waarom werd Voet gepakt? Of mevrouw Rumšas met haar kofferbak vol EPO? Toeval of een tip, op het eerste gezicht lijkt het geval Vansevenant er ook sterk op.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie