Titanium fietsen
-
- Forum-lid
Stond pas ook een stukje van in het Eddy Merckx onderdeel van het forum.
Als de sticker niet onder de blanke laklaag zit, dan kan het. Met een fohn warm maken en eraf peuteren.
voor de restjes kan je allerlei middelen gebruiken, op mijn carbonframe durfde ik geen oplosmiddelen te gebruiken en heb ik pindakaas gebruikt. Dat werkte prima.
Als de sticker niet onder de blanke laklaag zit, dan kan het. Met een fohn warm maken en eraf peuteren.
voor de restjes kan je allerlei middelen gebruiken, op mijn carbonframe durfde ik geen oplosmiddelen te gebruiken en heb ik pindakaas gebruikt. Dat werkte prima.
-
- Forum-lid
Duidelijk. Ik dank u.liviolivius schreef:Sticker verwijderaar gebruiken.
Ga ik dit weekend lekker hobbyen
H.T.F.U.
japio64 schreef:hierbij de link naar 7 pagina's over staal en titanium :
aantal pdf's
Enjoy!
JaPio
Ik ben me ook aan het orienteren op een nieuwe racefiets en titanium spreekt mij erg aan, vandaar dat ik ook blij ben met deze pdf's. Mijn duits is niet super, maar begrijp ik uit het lezen van de inleiding nu goed dat er twijfels zijn over de levensduur van Titanium frames? "Im fall von Titan konnte man uber langlebigkeit philosophieren".
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
-
- Forum-lid HC
Nee, is ironisch bedoelt.tinoh schreef:
Ik ben me ook aan het orienteren op een nieuwe racefiets en titanium spreekt mij erg aan, vandaar dat ik ook blij ben met deze pdf's. Mijn duits is niet super, maar begrijp ik uit het lezen van de inleiding nu goed dat er twijfels zijn over de levensduur van Titanium frames? "Im fall von Titan konnte man uber langlebigkeit philosophieren".
What makes the boat go faster?
Nee, geen ironie (doen de Duitsers niet zo aan). In het begin van het artikel staat: rationeel gezien is carbon het beste materiaal voor een frame blablabla. En dan worden er een paar vaak genoemde argumenten voor titanium en staal beschreven: je zou kunnen filosoferen over de levensduur in het geval van titanium, en over het onverwoestbare oppervlak zelfs onder invloed van pekel en zweet....liviolivius schreef: Nee, is ironisch bedoelt.
En dan eindigen ze de inleiding met: maar eigenlijk gaat het niet om ratio, maar ben je gewoon gevallen voor de pracht van titanium (of staal).
Mooi lyrisch Duits, maar niet ironisch.
roos69 schreef:Nou er staat toch echt dat titanium een lange levensduur heeft hoor...vincenth schreef:Overigens klopt je conclusie van wat er staat wel!
Ik zou ook niet weten welke reden er zou zijn dat het NIET lang mee zou gaan!?
Er is toch ook niemand (ook het artikel niet) die iets anders beweerd?
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Moet wel de leverancier/producent 'levenslang' overeind blijven...velolove schreef:Titanium, staal, carbon het kan allemaal kapot. Zorg er dus voor dat je levenslange garantie krijgt op het frame.
60 x Ventoux
-
- Forum-lid HC
levenslang is afhankelijk van het type frame iets tussen de 5 en 10 jaar (zo lang houden de meeste leveranciers het nog wel uit) en niet een mensenleven lang of oneindig voor hele zuinige eigenaren.
Is een denkfout die vaker gemaakt wordt (eigenlijk zou garantie gedurende de economische levensduur een betere omschrijving zijn, is een fiets afgeschreven dan is het verwachten van garantie ook niet reëel meer).
Is een denkfout die vaker gemaakt wordt (eigenlijk zou garantie gedurende de economische levensduur een betere omschrijving zijn, is een fiets afgeschreven dan is het verwachten van garantie ook niet reëel meer).