Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
-
- Forum-lid
Ik heb een offerte gekregen voor een frame van Carbonal.
Ze reageren echt supersnel in goed Engels, prijs is ook prima.
Nu bieden ze me aan het bedrag op de factuur die bij het frame gaat te verlagen, zodat dit gunstig is voor de invoerkosten.
Is het slim hierop in te gaan, maw, krijg ik daar geen gezeik mee bij de douane?
Het bedrag wat ze voorstellen zit onder de E 150,00 in totaal, daar zouden dan sowieso geen invoerrechten voor gerekend worden. Is het wellicht slim om dit toch wat te verhogen, aangezien het toch niet echt aannemelijk is dat een carbon frame minder dan E 150,- inclusief verzendkosten kost?
Mvg,
Louis
Ze reageren echt supersnel in goed Engels, prijs is ook prima.
Nu bieden ze me aan het bedrag op de factuur die bij het frame gaat te verlagen, zodat dit gunstig is voor de invoerkosten.
Is het slim hierop in te gaan, maw, krijg ik daar geen gezeik mee bij de douane?
Het bedrag wat ze voorstellen zit onder de E 150,00 in totaal, daar zouden dan sowieso geen invoerrechten voor gerekend worden. Is het wellicht slim om dit toch wat te verhogen, aangezien het toch niet echt aannemelijk is dat een carbon frame minder dan E 150,- inclusief verzendkosten kost?
Mvg,
Louis
-
- Forum-lid HC
Ik zou er bv 250 dollar op laten zetten. Dat is nog wel geloofwaardig. Maar meestal trappen ze daar niet meer in en moet je gewoon de waarde opgeven.
Maar het is altijd het proberen waard.
BTW, onder de 50 euro hoef je niets te betalen.
Maar het is altijd het proberen waard.
BTW, onder de 50 euro hoef je niets te betalen.
Ik vraag vaak ook of ze de prijs wat willen verlagen, scheelt toch weer wat. Als je de verzending verzekerd is dat alleen niet slim, want volgens mij gaan die ook uit van de opgegeven waarde. Overigens moet je over elke bedrag buiten de EU betalen, dus ook als het slechts € 150,- is.
Of ze er bij de douane wel of niet intrappen heb ik geen idee van, maar dat gokje zou ik wel durven nemen.
Of ze er bij de douane wel of niet intrappen heb ik geen idee van, maar dat gokje zou ik wel durven nemen.
Dan kun je toch ook die waarde opgeven? Als ze dan een factuur willen zien is die digitaal, dus daar kan je het bedrag ook in aanpassen. Vraag me af hoe ze dat waterdicht willen controleren.japiecarbon schreef:Maar meestal trappen ze daar niet meer in en moet je gewoon de waarde opgeven.
-
- Forum-lid
Zou het zo kunnen zijn dat als ze de opgegeven waarde niet geloven/vertrouwen ze zelf gaan inschatten wat de waarde zou kunnen zijn en er dan de invoerrechten over heffen? Dan komt het hoogstwaarschijnlijk weer duurder uit.
Ik woon in België. Na heel wat na te lezen op internet bleek dat in België de importtaksen én antidumpingtaks consequent gehoffen worden waardoor het wel een dure fiets wordt. In Nederland wordt die antidumpingtaks niet consequent aangerekend, blijkt uit ervaringen van andere forumleden. Ik heb een frame, wielen en wat klein materiaal besteld bij Zhongwei en laten opsturen naar een B&B nabij Maastricht waar we vaak gaan. Eind januari is alles goed toegekomen met een importaks van 67€. Voor zover ik weet, zou het correcte bedrag aangegeven geweest zijn. Dus 67€ en een weekendje Maastricht, gepland in maart, valt wel mee als kost .
-
- Forum-lid HC
Als ze er achter komen dat je de boel oplicht heb je denk ik wel een probleem.
Wat een waanzinnig mooie fiets. Nu heb ik enkele vragen;JoostG schreef:Alvast een eerste fotootje van mijn nieuwe Zhong Wei R-002:
- Welk stuur is dat? En is dat met geïntegreerde stuurpen?
- Ik ben nieuw in dit wereldje, maar wil ook een eigen fietsen kopen en bouwen. Begrijp dat jij het meeste via de site Velobuild hebt besteld?
- Niet om het idee te wekken dat ik je wil na-apen, maar kan je een uitzetting geven van de kosten die je hebt gehad aan de fiets per onderdeel?
-
- Forum-lid
Mijn vraag is, hoe komen ze er achter? Ik denk niet dat je een frame met een rekening van $ 100,- erbij moet doen, het lijkt me dat het bedrag aannemelijk moet zijn. Anders gaan ze denk ik schatten en dan valt het hoogstwaarschijnlijk weer minder positief uit.japiecarbon schreef:Als ze er achter komen dat je de boel oplicht heb je denk ik wel een probleem.
Ik denk dat ik het gewoon eens ga proberen met een mountainbikeframe van $ 419,00. Kan daar niet echt een buil aan vallen denk ik en als het wat is wellicht eens voor een aero racefiets kijken.
-
- Forum-lid HC
Als ze de bon niet geloven moet je zelf de waarde aangeven. In principe moet je dan de rekening ofzo er bij doen.
Ik doe dat nooit, als het bedrag meer geloofwaardig is.
-
- Forum-lid
Wat bedoel je nu met je laatste zin? Hij loopt volgens mij niet helemaal lekkerjapiecarbon schreef:Als ze de bon niet geloven moet je zelf de waarde aangeven. In principe moet je dan de rekening ofzo er bij doen.