Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16418
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 13 feb 2010 14:35

Amclassic-fan schreef:Ah daar is mijn grote vriend Lcsmt weer, sinds ik kritiek heb geuit op het merk waar hij op fietst is alles wat ik zeg fout. Grow up.

Hoe noem jij zaken dan die je gratis krijgt van een bedrijf, zaken die het bedrijf aan jouw geeft zodat ze meer gaan verkopen. Volgens mij valt dat toch ook gewoon onder de naam sponsoring. En dat Kramer nog niet 1 van de grote namen op de loonlijst van Oakley is wist iedereen al die iets van Oakley af weet. Anders had hij namelijk al regelmatig groot met z'n kop op de frontside van Oakley gestaan, zoals bijv Armstrong.
Maar goed KX als je je gelijk wilt, geloof jij toch lekker dat Kramer die brillen bij de plaatselijke opticien heeft gekocht, incl het gouden M-frame waar hij vorig jaar mee reed...

Ik kan ook met modder gooien.
Als je al jouw "bijdragen" eens achter elkaar zou zetten dan zou het nog veel duidelijker worden. Jij geeft je uit als de grote alles (of is het bet-) weter.
En wat betreft kritiek op het merk waar ik mee rij, dat was geen kritiek maar ongefundeerde spui maar raak.
Eren moderator wordt verondersteld om een forum te "modereren", wat jij doet is alles behalve "modereren" maar meer iedereen die anders denkt dan jij de grond inboren.
I know myself like no one else
Nothing to defend

nieuweling
Forum-lid
Berichten: 557
Lid geworden op: 02 dec 2009 15:43

nieuweling 13 feb 2010 14:52

Ik wil me niet moeien, maar AMCF weet echt wel veel :D

( en ik rij ook op het merk waar hij kritiek op gaf )

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 13 feb 2010 15:10

Nieuweling schreef:Ik wil me niet moeien, maar AMCF weet echt wel veel :D


Maar zeker als moderator is het ook je taak om een forum beschaafd te houden, en dat doe je niet door keihard je mening door te drukken, ookal heb je gelijk.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16418
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 13 feb 2010 15:16

Nieuweling schreef:Ik wil me niet moeien, maar AMCF weet echt wel veel :D


Hij doet alsof hij er veel van weet, dat is iets heel anders dan er veel van weten.
maar dit terzijde.

Het gaat mij er vooral om dat hij anderen persoonlijk aanvalt.
Lees het "Hommes" topic
"....zogezegd journalist"
" ...opschepper met een dure fiets"

En zo zijn er vele "bijdragen".

Er gaat van zijn bijdragen veelal een zekere gefrustreerdheid uit.
( en ik rij ook op het merk waar hij kritiek op gaf)
En welke is het geworden?
I know myself like no one else
Nothing to defend

nieuweling
Forum-lid
Berichten: 557
Lid geworden op: 02 dec 2009 15:43

nieuweling 13 feb 2010 16:00

De museeuw Mc-6, de Ridley was wel goedkoper, maar kwalitatief moet die dan toch wel hard onderdoen.

schaatsertje
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 19 okt 2009 13:31

schaatsertje 13 feb 2010 17:26

haha,
waar ging dit forum ook alweer over?
Je oakleys posten,erover praten etc, en niet persoonlijke discussies over merken fietsen,,
:P

bertus
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 26 jan 2005 23:56

bertus 13 feb 2010 19:18

heren , het zit zo.
Sven word niet gesponsord door Oakley, hij krijgt wel gratis producten.
Oakley mag echter niet zijn afbeelding gebruiken want dan moeten er beeldrechten betaald worden dit gebeurt dmv een officieel sponsorcontract.
Sven zou allang zo'n contract gekregen hebben, echter, Sven wil alleen en uitsluitend met de m-frame schaatsen en die is voor Oakley commercieel niet interressant. Radar en Jawbone wel, die worden vele malen meer verkocht.
Sven gaat nu waarschijnlijk op afbeeldingen verschijnen met zg. lifestyle brillen. Ook zal hij een eigen lifestyle bril krijgen. Hoogstwaarschijnlijk de fuelcell of de nieuwe Scalpel. ander sporters hebben ook al zo'n lifesylebril.
Casey Stoner de straightjacket, Gretchen Bleiler een restless , Shaun White de Jupiter,
Bob Burnquist de Gascan. en straks dus ook een Sven Kramer Fuelcell of Scalpel.
En nu geen ruzie meer maken heren!

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 13 feb 2010 19:26

Ha, mij x-metal displays gaan er nu bijna allemaal uit. Ik heb mezelf drie van deze aangeschaft, maar dan 2 boven elkaar. Ze waren helaas niet goedkoop...

[img=http://img180.imageshack.us/img180/8660 ... 5aec15.jpg]

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 feb 2010 19:41

Lcsmt schreef: Hij doet alsof hij er veel van weet, dat is iets heel anders dan er veel van weten.
maar dit terzijde.
Maak dit even hard of bied je excuses aan.
Lcsmt schreef: Het gaat mij er vooral om dat hij anderen persoonlijk aanvalt.
Lees het "Hommes" topic
"....zogezegd journalist"
" ...opschepper met een dure fiets"
Ow dus jij vindt dat stuk goede journalistiek? Het is gewoon een slecht stuk en ik zou niet weten waarom ik dat niet mag zeggen. En iemand die zegt op een fiets van €10.000 te rijden, het zou kunnen, maar je moet wel heel goed je best doen om op zo'n bedrag te komen.
Lcsmt schreef: Er gaat van zijn bijdragen veelal een zekere gefrustreerdheid uit.
Misschien moet je dat soort uitspraken niet doen over iemand die je totaal niet kent. Er is nog nooit iemand geweest die me in RL gefrustreerd heeft genoemd. Dat jij zelf schijnbaar zo'n beetje alles gewoon klakkeloos voor waar aanneemt vind ik prima, maar dan moet je mijn kritische houding niet proberen af te schieten met gefrustreerd.

Wat kom je trouwens in dit topic doen? Ik heb je niets zien zeggen over een Oakley. Heb je er uberhaupt wel 1?

@KX, het is een definitie kwestie. Volgens de belastingdienst is materiaalsponsoring ook gewoon sponsoring. Maar goed voor zeg een paar duizend Euro aan brilletjes is op een salaris van €1,5 miljoen peanuts. Echter voor veel andere schaatsters (zeker uit het buitenland) zullen die gratis brillen van Oakley zeer welkom zijn, omdat die van zeg een modaal salaris moeten leven.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 13 feb 2010 19:49

KXlight schreef:
Amclassic-fan schreef:Lezen is ook moeilijk... Er is een verschil tussen gratis brillen krijgen (en waarschijnlijk een zakcentje) en een sponsorcontract wat met miljoenen waard is (over de jaren heen).


Ik baseer me hier alleen op feiten die zijn zaakwaarnemer in een respectabele krant uit.

Waarom staat er op http://www.svenkramer.nl bij sponsoren dan geen Oakley... Wat is het verschil tusssen een zakcentje en een sponsorcontract. Je stelt zelf dat die man zo veel verdient, dat ie ongetwijfeld niet om een zakcentje verlegen zit.

Ik vind je vaag en je beschuldigt mij dat ik niet kan lezen. Jammer, ongenuanceerd. Je kent me niet. Geef eens toe dat je 't ook mis kunt hebben.


Om het even terug te brengen naar de wielersport. Er zijn maar twee pro-tour ploegen die met the big-o op de bus rijden: Saxobank en Sky. The shack/cervelo/caisse d'epargne/htc enz worden dus niet gesponsord? Toch rijd heel de ploeg + alle medewerkers met O's, Dat is echt niet alleen omdat ze een paar brillen krijgen. Als Tifosi morgen met een tasje brillen aankomt zetten rijden ze allemaal Tifosi? Dacht het niet.

@Bertus. Beetje raar wel dat de M-frame commercieel niet interessant is terwijl de doelgroep die Sven moet aanspreken(voornamelijk schaatsers) over het algemeen al jaren met niks anders rijdt dan M-frames. De rest klinkt wel plausibel en een fuelcell is best leuk:)

Gebruikersavatar
nicom
Forum-lid
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 mei 2007 00:26
Locatie: West-Brabant

Gebruikersavatar nicom 13 feb 2010 20:03

Sven in vancouver al met een nieuwe oakley gezien. Reed dit seizoen met een oranje m-frame.
Zag hem nu rijden met een zwarte m-frame en volgens mij daarnet met het inrijden voor de 5000m met ene gouden m-frame. Dacht dat die gouden alleen voor gouden medaille winnaars was. Wel erg voorbarig om die voor de race al te "krijgen"
Of heet zoiets zelfvertrouwen

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 13 feb 2010 20:10

NicoM schreef:Dacht dat die gouden alleen voor gouden medaille winnaars was.

Hij heeft dan ook al aardig wat WK's gewonnen, niet? ;)

Plaats reactie