Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
perrush
- Forum-lid
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22
perrush
22 jun 2011 21:59
rogerc schreef:Heb je nog tape om die linkse klauw zitten ?
Die remklauw staat zo raar, als ik zo kijk staat hij rechts een stuk lager als links.
dat stukje 'tape' is volgens mij om de rem te beschermen moest de arm te ver gaan. Doet weinig ter zake want hij raakt 'em net niet.
De ene remhoef kon idd een mm lager, die zat van boven op de velg. Maar ook hier, doet niet echt iets aan de vrije ruimte.
Probleem blijft gewoon de ruimte tussen bovenkant band en onderkant rem. Die is minder dan 3 mm
-
rub.ke
- Forum-lid
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 16 jun 2007 00:11
rub.ke
22 jun 2011 22:30
perrush schreef:rogerc schreef:Heb je nog tape om die linkse klauw zitten ?
Die remklauw staat zo raar, als ik zo kijk staat hij rechts een stuk lager als links.
dat stukje 'tape' is volgens mij om de rem te beschermen moest de arm te ver gaan. Doet weinig ter zake want hij raakt 'em net niet.
De ene remhoef kon idd een mm lager, die zat van boven op de velg. Maar ook hier, doet niet echt iets aan de vrije ruimte.
Probleem blijft gewoon de ruimte tussen bovenkant band en onderkant rem. Die is minder dan 3 mm
De tape zit op de remhoef ter bescherming ten tijden van transport. Wanneer volledig gemonteerd kan deze eraf.
-
rogerc
- Forum-lid
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 03 mei 2011 21:19
- Locatie: Vaals
rogerc
22 jun 2011 22:37
Juist, maak de kabel eens los, haal die tape er vanaf, en stel die hele rem eens fatsoenlijk af.
Ik hoop dat je remkabel dan nog lang genoeg is.
Specialized S-Works HT / Giant TCR Comp.
-
perrush
- Forum-lid
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22
perrush
23 jun 2011 00:03
rogerc schreef:Juist, maak de kabel eens los, haal die tape er vanaf, en stel die hele rem eens fatsoenlijk af.
Ik hoop dat je remkabel dan nog lang genoeg is.
Ik zal de tape eraf halen, maar nogmaals, de tape raakt de andere arm niet, dus het maakt geen verschil. Probleem blijft dat de body van de rem te dicht bij de band staat, daar kan je niets aan in- of verstellen. Dat is gewoon hardwarematig bepaald.
-
perrush
- Forum-lid
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22
perrush
23 jun 2011 11:46
Het antwoord van Canyon :
Het "mannetje" (buisje waar de remhoef aan bevestigd word) wordt door ons zo laag mogelijk boven de band geplaatst, dit om zo veel mogelijk zijdelinkse stijfheid van de staande achterbrug te genereren. Bijkomend voordeel is ook nog dat door de wat hogere stand van de remblokjes ten opzichte van het remmontagepunt het buigmoment wat kleiner is wat positief is voor het "remgevoel"
Bij een 23mm band is de ruimte tussen band en het mannetje is +/- 2,5mm.
De Sram en Campagnolo remhoeven lopen door hun bredere bouwwijze iets korter boven de band dan de Shimano remhoeven.
Bij de uitvoeringen met Sram of Campa kan hierdoor bijvoorbeeld ook geen 25mm band gemonteerd worden terwijl dat bij een met Shimano afgemonteerde fiets wel mogelijk is.
De lage plaatsing van het mannetje is dus een bewuste technische keuze voor zo optimaal mogelijke rijeigenschappen van onze frames, ik hoop u hiermee naar tevredenheid geantwoord te hebben.
misschien dus eens uitkijken naar een shimano remhoef
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
amclassic-fan
23 jun 2011 12:36
Belachelijk ontwerp van Canyon, zou voor mij meteen reden zijn dat ik geen alu Canyon hoef. Niemand die gebrek aan stijfheid heeft bij z'n achterrem als ze 't ding 5 mm hoger vast lassen.
De remblokken zitten bij jouw ook op de uiterste positie vast. Vind 't wel vreemd dat er bij de brug meer ruimte over is. Krijg 't idee dat de hoek waarmee het gat in de brug geboord is niet goed is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
foosho
- Forum-lid
- Berichten: 3597
- Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32
foosho
23 jun 2011 13:46
Ik heb wel een kleine cm over bij m'n CF frame. Die paar mm zal de stijdheid echt niet significant beinvloeden, raar verhaal..
-
litespeed
- Forum-lid
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32
litespeed
23 jun 2011 14:37
perrush schreef:Het antwoord van Canyon :
Het "mannetje" (buisje waar de remhoef aan bevestigd word) wordt door ons zo laag mogelijk boven de band geplaatst, dit om zo veel mogelijk zijdelinkse stijfheid van de staande achterbrug te genereren.
Met de beste wil van de wereld kan ik hier niets van maken. Vraag eens naar de technische uitleg hiervan, als je wilt. Op welke manier heeft de locatie van de verbinding invloed op de zijdelingse stijfheid?
-
twofourtwo
- Forum-lid
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 18 mar 2010 14:02
twofourtwo
23 jun 2011 14:49
omdat de achterbrug (hier bedoel ik de twee benen waar het verbindingsstuk tussen staat) een driehoek vormt ... stevigheid is groter in de punt van de driehoek (omdat daar al 2 buizen samenkomen aan de zitbuis) en zal dalen naarmate de benen opengaan, daarom is het waarschijnlijk beter om verbinding zo laag mogelijk te plaatsen.
neemt niet weg dat in dit geval de verbinding echt wel te laag staat
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!
-
twofourtwo
- Forum-lid
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 18 mar 2010 14:02
twofourtwo
23 jun 2011 14:53
misschien is een meting op poten zetten om te bepalen hoe het gat (maw de hoek) in het verbindingstuk gemaakt is? (zie vorige post amclassic)
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!
-
litespeed
- Forum-lid
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32
litespeed
23 jun 2011 15:06
twofourtwo schreef:omdat de achterbrug (hier bedoel ik de twee benen waar het verbindingsstuk tussen staat) een driehoek vormt ... stevigheid is groter in de punt van de driehoek (omdat daar al 2 buizen samenkomen aan de zitbuis) en zal dalen naarmate de benen opengaan, daarom is het waarschijnlijk beter om verbinding zo laag mogelijk te plaatsen.
Maar dat heeft 0,0 invloed op de zijdelingse stijfheid van het geheel... De zijdelingse stijfheid van het geheel van de staande achtervork wordt enkel bepaald door de doorsnede-eigenschappen van de twee benen en de afstand dat zij uit elkaar zitten. De plaats van de verbinding heeft daarin geen rol. IMHO.
-
twofourtwo
- Forum-lid
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 18 mar 2010 14:02
twofourtwo
23 jun 2011 16:13
litespeed schreef:twofourtwo schreef:.
.
als de plaats van de verbinding geen rol speelt ... dan zou de verbinding weggelaten kunnen worden. (om eenvoudig te houden hou geen rekening met rem) dan wil dit zeggen dat de 2 staande achterbruggen enkel hun zijdelingse stijfheid halen ten op zichte van elkaar door middel van de driehoek gevormd met de wielas.
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!