Pagina 278 van 526

Re: Tubeless

Geplaatst: 22 aug 2021 06:21
door TL@
Lijkt me gevaarlijk :D

Re: Tubeless

Geplaatst: 22 aug 2021 09:39
door hayes
Een beetje gevaar is goed voor het hart? ;) :lol:

Re: Tubeless

Geplaatst: 22 aug 2021 12:56
door wasbeer2006
De nieuwere banden vallen veel smaller.
Mijn oude prirelli, schwalbe en Michelle 25mm vielen allemaal circa 29.5mm

De nieuwe prirelli 28mm komen ook op 29mm

Ik koop niet smaller meer dan 28mm. Ik denk dat in de bergen 30mm nog iets fijner is.

Re: Tubeless

Geplaatst: 23 aug 2021 20:33
door rene
Vandaag mn eerste set tubeless gemaakt met Orange Sealant. Eitje - piece of cake - whistle of a penny.

Banden ( WTB Raddler 40mm ) er af - tubeless ventielen ( Muc-Off ) in de DT Swiss C1850 - banden terug, even laten ploppen met een CO2 patroon - latex er in - 50ml per band - ventielkern terug en oppompen met de aloude en goede Rennkompressor.

Nu nog even wachten op de rest van de onderdelen - ombouwen en testen maar.

Re: Tubeless

Geplaatst: 24 aug 2021 09:20
door havana
De Wolfpacks heb ik binnen. 297 gram voor 28 mm versie. Niet super licht, maar wel iets lichter dan Conti GP5000TL.

Monteren zal nog even duren. M'n huidige Schwalbe Ones zijn nog goed.

Re: Tubeless

Geplaatst: 24 aug 2021 10:30
door wasbeer2006
Dat is wel een redelijk gewicht. Er zijn er weinig die eronder komen.
De tlr banden die daar (ruim) onder gaan zijn stuk voor stuk te zwak

Re: Tubeless

Geplaatst: 24 aug 2021 12:19
door Orlok
Het lijkt mij stug dat een Schwalbe Pro One TLE met 280 gram voor 28 mm te zwak zou zijn.!

Re: Tubeless

Geplaatst: 24 aug 2021 13:06
door wasbeer2006
Mijn schwalbe 28mm wegen 320 en 315 gram.... De nieuwe (smalle) 28mm misschien, dat zou kunnen.
Maar ik vind ook de oude 25mm schwalbe van 275 gram aan de zwakke kant.

Bij een bar of 4.5 beginnen ze weg te zwikken achter, iets wat bv een pirelli niet doet op die spanning.

Re: Tubeless

Geplaatst: 24 aug 2021 16:44
door Orlok
Nou daar heb ik met de oude maar ook met de nieuwe Pro One's geen last van want ik rijd niet op 4,5 bar met mijn 25 mm tubelessbanden want met mijn 92+ kg rijd ik op 6 en 6,5 bar. ;)

Re: Tubeless

Geplaatst: 25 aug 2021 10:56
door wasbeer2006
Wat ik aangeef zijn ook wel persoonlijke voorkeuren/nuances.
Dat heeft met zoveel zaken te maken. Rijstijl, omgeving, gewicht etc.

Andere kant ligt de tijd dat je een zo licht mogelijk en soepel bandje wilt hebben ver achter ons met de steeds breder worden de banden.

Je moet een band hebben met de beste balans. Neem bv bij de MTB de schwalbe lightskins, die zijn gewoon te dun, die moet je op 2 bar gaan zetten anders gaan ze rollen, dan streef je het doel weer voorbij. (de lightskins zijn officieel ook voor biba's en niet voor tubelessgebruik, maar het werkt wel)

Ik merk bv ook op de MTB dat pirelli heel erg het middel houd, het totaal pakket is gewoon een van de beste. Redelijk gewicht, stevig, veel grip, weinig slijtage en zelden tot niet lek. Wat wil je nog meer.

Re: Tubeless

Geplaatst: 10 sep 2021 12:11
door fm187
Jeefp schreef: ↑18 jun 2020 16:42
tommeke14 schreef: ↑17 jun 2020 22:16 Bij mij ging de Schwalbe Pro One heel makkelijk met een gewone fietspomp, op een setje niet tubeless ready velgen.

Nu wil ik op m’n crosser ook tubeless. Specialized Terra op Roval Control velgen. Die zijn hookless.

Denken jullie dat dat ook zonder compressor lukt?
Bij mij lukte het ook niet om de atb band te laten ploppen ,
Wat ik toen heb gedaan midden over het loopvlak van de band een draad gespannen of (een spanband) zodat de zijkanten naar buiten werden gedrukt.
even de zijkanten van afwasmiddel voorzien en ? Hatseflats het was zo gepiept.

Na 2 dagen kloten met sop en binnenbanden heeft de spanband uiteindelijk geholpen!!!!!

Re: Tubeless

Geplaatst: 10 sep 2021 12:50
door havana
Ik heb de afgelopen 2 weken ook weer verschillende sets tubeless gemaakt. Hierbij wat ervaringen, zodat een ander er iets aan heeft.

Set 1 was een TLR Vision hoge carbon wielset (vrij nieuw). De berijder wilde graag switchen naar tubeless. Lint geplakt van Schwalbe. Wat een vervelend lint is dat toch, het plakt echt nauwelijks. Maar goed. Het deed zijn werk wel. De Pirello P Zero banden waren vrij eenvoudig om te leggen zonder wipper. Oppompen gewoon met de vloerpomp en klaar.

Set 2 was mijn eigen nieuwe gravelsetje: Zip 303. Dit zijn hookless, tubeless-only wielen. Het lint zat al geplakt dus dat was mooi meegenomen. Mijn gebruikte banden (Pirelli Cinturato Hardpack) wilden niet opgepompt worden met de vloerpomp, dus even de compressor erop gezet

Achter ging dat meteen goed, maar voor moest ik ook nog even de ventielkern eruit halen voordat ie wilde ploppen. Die band was ook aanzienlijk verder versleten (en dus verder uitgerekt). Ik begreep van 3 andere fietsmaten (waaronder Philippos en Rene) dat ook zij wat hulp nodig hadden bij het ploppen bij deze wielen, ook met nieuwe banden. Dat vind ik best opvallend, aangezien ze tubeless only zijn. Maar goed, een groot probleem is het niet.

Set 3 waren mijn oude gravelwielen (DT G1800), die ik verkocht heb aan een fietsmaatje. Hierop heb ik nieuwe Panaracer Gravelking 32 mm gelegd. Deze zaten dermate strak dat ik de "geul" in het midden van het veldbed moest gebruiken om ze om te leggen. Het resultaat: oppompen met de vloerpomp lukte niet. En dat had ik niet verwacht, want bij bij deze wielen is dit altijd gelukt is, met allerlei verschillende soorten banden. De compressor bracht ook hier verlichting, de ventielkernen moesten er wel uit.

Set 4 kwam bij mij met weer een andere probleemstelling: de berijder (een MTB'er) wilde er strandbanden op monteren, maar kreeg ze niet gemonteerd zonder een enorme bobbel. De velgen waren van Bontrager (TLR), overigens. Eerst even wat zeepsop geprobeerd, daarvan werd het wel iets beter, maar niet genoeg. Daarna even gekeken wat de maximale druk was (3.5 bar), opgepompt en ja hoor, het bekende knalgeluid was daar en de banden liggen netjes in de gootjes. Weer een tevreden klant.