Pagina 279 van 491

Re: Titanium fietsen topic

Geplaatst: 02 jun 2013 23:31
door fietslind
Wat is de economische levensduur voor een merk met een hoog retro-gehalte? zou die garantie in dat geval langer moeten zijn? Denk bv aan GIOS, waarvan de prijzen nog aardig hoog zijn voor jaren 80 model.

Re: Titanium fietsen topic

Geplaatst: 03 jun 2013 00:22
door jansen01
Ik denk dat niemand je vraag begrijpt. Economische levensduur wordt veelal aangeduid als recht op garantie als een object nog een reële waarde heeft. Met andere woorden: als een frame 6 jaar oud is (6 jaar afschrijving) dan is het vanuit economisch perspectief niet reel een nieuw frame te verwachten. Laatst meegemaakt met een laptop; buiten de garantie termijn een scheur in de behuizing; ik had recht op garantie (recht op deugdelijk product) maar de producent hanteert een afschrijving van 33% per jaar. Al met al economisch afgeschreven.

Re: Titanium fietsen topic

Geplaatst: 03 jun 2013 09:50
door velolove
Na 9 jaar scheurde mijn Cannondale MTB. En kreeg ik een nieuw frame. Levenslange Garantie

Re: Titanium fietsen topic

Geplaatst: 03 jun 2013 10:44
door Le Grimpeur
legrimpeur schreef:
velolove schreef:Titanium, staal, carbon het kan allemaal kapot. Zorg er dus voor dat je levenslange garantie krijgt op het frame.
Moet wel de leverancier/producent 'levenslang' overeind blijven...
sharkman113 schreef:levenslang is afhankelijk van het type frame iets tussen de 5 en 10 jaar (zo lang houden de meeste leveranciers het nog wel uit) en niet een mensenleven lang of oneindig voor hele zuinige eigenaren.
Is een denkfout die vaker gemaakt wordt (eigenlijk zou garantie gedurende de economische levensduur een betere omschrijving zijn, is een fiets afgeschreven dan is het verwachten van garantie ook niet reëel meer).
@ sharkman113: Je standpunt is mij duidelijk, maar waar ik op doelde is dat je niet de pech moet hebben dat een leverancier binnen die redelijke termijn niet aan zijn verplichtingen kan voldoen om de simpele reden dat de onderneming niet meer bestaat. Als het slecht gaat met een bedrijf, wordt dat doorgaans niet 'aan de grote klok' gehangen. Je koopt iets bij een bedrijf waar je vertrouwen in hebt en 'opeens' verneem je uit de media dat het met dat bedrijf afgelopen is. Zodoende kun je bijvoorbeeld een jaar of zo nadat je je product hebt aangeschaft, geconfronteerd worden met het feit dat het bijkans onmogelijk is om je rechten te claimen. Dat is wat ik bedoelde ;) .

Re: Titanium fietsen topic

Geplaatst: 03 jun 2013 14:46
door sorcees
rico8 schreef:[img=http://imageshack.us/scaled/thumb/109/desint.jpg]

Als iemand het voor elkaar krijgt om de foto direct te plaatsen...alvast dank!.


VN Astraeus 2013
Campa Chorus compact
Campa Shamal Ultra dark label
Selle Italia SLR
CKT Union compact custom stuur
Look Keo 2 Max Carbon

I
Welke bidonhouders heb je daar gemonteerd, Ti?

Re: Titanium fietsen topic

Geplaatst: 03 jun 2013 19:21
door booyb
Sinds woensdag ook mijn eerste titanium racefiets( heb eerder wel een litespeed vortex frame gehad met een scheurtje erin maar deze heb ik toen door verkocht aangezien het lassen duurder werd dan verwacht en ik geen voorvork kon vinden, dit was een hele aparte maat) gekocht, ik heb een paar keer eerder op een titanium fiets gefietst en was toen gelijk verkocht! Het is een Van Tuyl vt970 geworden, puur omdat de fiets goedkoop op marktplaats stond. Het frame heeft wel een paar plekjes, dit komt omdat het frame gedeeltelijk gelakt is(helaas). Na ongeveer 150km gefietst te hebben ben ik tot de volgende conclusie gekomen: eens titanium, altijd titanium! Wat fietst dit heerlijk zeg! Hier wat specs:
Van Tuyl vt970 titanium frame(57c-t)
Van Tuyl titanium voorvork
3m stuurpen( aluminium, titanium look)
3m stuur( aluminium, titanium look)
Campagnolo Athena 2x9 speed( ga nog op zoek naar een triple)
Vuelta Classic wielen( worden vervangen door Rigida dp18 wielen die ik nog heb liggen)
Aluminium bidonhouders( worden nog vervangen door ?, ik vind deze niet mooi)
Aluminium zadelpen( word nog vervangen door ?, ik wil er een met setback)
Carbon opzetstuur triatlon

Er gaan dus nog wel dingen veranderd worden, maar dit heeft allemaal geen haast! Ik vind het uiterlijk niet super belangrijk, het gaat mij vooral om het comfort.

Foto's volgen binnekort!

Re: Titanium fietsen topic

Geplaatst: 03 jun 2013 21:48
door ridley orion
booyb ben benieuwd naar de foto,s van je van tuyl.
Zou de zadelpen vervangen door carbon of titanium voor nog meer comfort en 25 mm bandjes monteren

Re: Titanium fietsen topic

Geplaatst: 03 jun 2013 22:22
door sheep
Het vervolg van de fotos uit china komen er aan. Vandaag fiets met dhl binnen gekregen.
Frame is 64 Cm en heeft gewicht van 1656 gram
Zadelpen van ti erbij gekocht van 220 gram
Klem van ti
Volledig Carbon vork van 359 gram.
Nu was gewicht nooit een uitgangspunt, maar was wel verrast in positieve zin.

Uiteraard was ik ook wel beetje nieuwsgierig naar de looks, met name de lassen. En kan rustig adem halen. Erg mooi.

Van het weekend zal ik wat foto's maken en wat aanstalten gaan maken om wat onderdelen te gaan kopen. Ik zal gedurende bouw wat fotos blijven maken.

Re: Titanium fietsen topic

Geplaatst: 04 jun 2013 07:57
door vincenth
Ben benieuwd! Als het goed is wordt je stuur+pen vandaag bezorgd. Nette gewichten trouwens!

Ik kreeg vanmorgen een mailtje uit Chattanooga Tennessee: mijn Lynskey ti Enve zadelpen is op de post gegaan!

Re: Titanium fietsen topic

Geplaatst: 07 jun 2013 09:34
door Tom-s
Een dikke Chris King!

Een titanium fiets, verdiend naar mijn mening speciale kroonjuwelen.
Daarom was mijn enige vereiste bij het zoeken voor een nieuw balhoofd dat er een nette Chris King boven de vorkkroon zou komen. Nu had ik echter nog een eis, namelijk dat deze ook een lagere stack-height zou hebben dan mijn huidige Chris King zodat ik wat lager zou zitten.
Helaas is die opgave niet zo gemakkelijk als je wel zou denken. Chris King maakt namelijk al +-20 jaar hetzelfde balhoofd (vanaf 1993+-). In de jaren 80 had je hogere Chris King balhoofden, deze hadden een lage onderste cup maar een wat hogere (fat, wide bodied) bovenste cup. Echter waren er ook de lagere balhoofden speciaal voor de Japanse/Europese markt, deze hadden zowel de onderste als de bovenste cup wat lager.
Dat was het model waar ik al een tijdje naar op zoek was. Een speciaaltje op de vorkkroon van een speciale bike.
Montage zal later volgen omdat ik momenteel het druk heb met mijn examens.
Hier wat foto's met daarnaast een 'normaal' balhoofd van 1994. De zilveren is dus het speciaaltje, de zwarte is een normale van vorm.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Titanium fietsen topic

Geplaatst: 08 jun 2013 21:36
door vincenth
Ik heb net wat foto's in het V8 topic gezet. Bij deze een paar teasers ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Titanium fietsen topic

Geplaatst: 09 jun 2013 18:22
door ridley orion
vincenth wordt een juweeltje zeker met de titanium zadelpen hij is echt super mooi gelast
heel veel fijne kilometers