Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

gekke_henkie
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19

gekke_henkie 25 feb 2012 22:17

Zo ben vandaag druk bezig geweest met de opbouw van mijn P2

ik ben een eindje gekomen alleen had ik de verkeerde remkabels (je hebt remkabels voor een MTB nodig voor mijn remmen.)

Afbeelding

Dit het huidige resultaat. jammer van die kabels, maar ik ga morgen toch maar niet fietsen zonder remmen ;-)
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 26 feb 2012 08:58

gekke henkie, heb je echt zulke lange armen dat je je extensions zover naar voor zet?
ongetwijfeld zul je er een bedoeling mee hebben om ze zo te plaatsen, maar een proefritje zal je keuze bevestigen.
als ie helemaal klaar is en goed afgesteld zien we wel weer plaatje?
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

gekke_henkie
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19

gekke_henkie 26 feb 2012 14:17

Klopt, ik heb hem nog niet afgesteld..

eerst maar eens kunnen remmen voordat ik ga testrijden. ;-)
de definitieve foto's zullen zeker ook komen!!!
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

lv94
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jun 2011 17:27

lv94 29 feb 2012 08:23

litespeed schreef:Ik vraag mij af of je de goede persoon voor je hebt, maar los daarvan: er valt niet zoveel uit te leggen. Wat had je met de kabel gedaan als hij er wel meteen uitkwam? Langs het stuur geleiden en omwikkelen met stuurlint? Nu blijft de kabel intern en komt hij er later uit. Toevallig eergisteren nog herhaald, omdat ik de lange handgrepen van de base bar flink heb ingekort.
Op 'wieler-/wijntoerist.nl' heb ik je 'TT-projectje...' gevolgd (aangenomen dat jij dat bent). Mijn buitenkabels maken alleen
niet al te vrijwillig die hoek in het stuur. Daarnaast is het steken van de binnenkabel door de Sram remhendels ook vrij lastig
omdat je niet goed ziet waar de kabel heen moet ná het monteren. Ik ga vandaag eens met andere buitenkabels proberen.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 29 feb 2012 09:12

lv94 schreef:
litespeed schreef:Ik vraag mij af of je de goede persoon voor je hebt, maar los daarvan: er valt niet zoveel uit te leggen. Wat had je met de kabel gedaan als hij er wel meteen uitkwam? Langs het stuur geleiden en omwikkelen met stuurlint? Nu blijft de kabel intern en komt hij er later uit. Toevallig eergisteren nog herhaald, omdat ik de lange handgrepen van de base bar flink heb ingekort.
Op 'wieler-/wijntoerist.nl' heb ik je 'TT-projectje...' gevolgd (aangenomen dat jij dat bent). Mijn buitenkabels maken alleen
niet al te vrijwillig die hoek in het stuur. Daarnaast is het steken van de binnenkabel door de Sram remhendels ook vrij lastig
omdat je niet goed ziet waar de kabel heen moet ná het monteren. Ik ga vandaag eens met andere buitenkabels proberen.
Aha, dat klopt dan idd.

Je zou het uiteinde van de kabels een klein beetje kunnen buigen, zodat hij makkelijker de hoek om gaat. Het prikken van de binnenkabels gaat inderdaad niet vanzelf. Althans, ook bij mij niet. Zorgen dat je zeker weet dat de buitenkabel op z'n plek zit en dan wat prutsen met de binnenkabel. Beetje draaien en prikken.

siemon
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 apr 2006 15:12

siemon 10 mar 2012 14:17

De nieuwe tijdritfiets van Colnago ziet er ook wel erg mooi uit!
Kan op de foto's die er nu zijn nog niet zien of de Di2 accu in het frame weggewerkt is.

http://www.colnago.com/k-zero/" onclick="window.open(this.href);return false;

iichel
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 20 aug 2011 10:20
Locatie: Groningen

iichel 10 mar 2012 20:26

siemon schreef:De nieuwe tijdritfiets van Colnago ziet er ook wel erg mooi uit!
Kan op de foto's die er nu zijn nog niet zien of de Di2 accu in het frame weggewerkt is.

http://www.colnago.com/k-zero/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoek de accu.

*"Dames en heren, zoek de accu!"*

Wellicht aan de andere kant aan de liggende vork. Achter die carbon velg?

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 10 mar 2012 20:43

Zowaar een Colnago die er modern uitziet . . .
Als ze nou het achterwiel ook nog een keer laten aansluiten op de uitsparing in het frame dan vind ik het ook nog een mooie Colnago.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

siemon
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 apr 2006 15:12

siemon 10 mar 2012 20:45

iichel schreef:
siemon schreef:De nieuwe tijdritfiets van Colnago ziet er ook wel erg mooi uit!
Kan op de foto's die er nu zijn nog niet zien of de Di2 accu in het frame weggewerkt is.

http://www.colnago.com/k-zero/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoek de accu.

*"Dames en heren, zoek de accu!"*

Wellicht aan de andere kant aan de liggende vork. Achter die carbon velg?
Dat zou kunnen maar ik vraag het me gewoon af, bij de BMC TM01 en de Cervelo P5 is Di2 nu volledig weggewerkt. Ziet er toch een stuk mooier uit als de accu netjes weggewerkt is in het frame.

vanzella
Forum-lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 24 jul 2007 15:49

vanzella 13 mar 2012 09:26

Hi, ik heb een Canyon Speedmax CF gekocht van een wielrenner en ben de wielren set up aan het ombouwen naar een wat comfortabelere triathlon houding, zodat ik nog een marathon kan lopen na 5 uur (en een beetje) op de fiets.

Daarvoor heb ik oa de rechte Ritchey extensions vervangen door mijn ouderwetse maar heerlijk instelbare profile carbonstryke extensions met een slingerend J profiel. Priobleem is echter dat ik de kabel van de voorderrailleur niet meer door het frame krijg. De kabel gaat er ver genoeg in. Iemand ervaring ermee? De Canyon site biedt geen duidelijkheid.

lv94
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jun 2011 17:27

lv94 18 mar 2012 21:57

Eindelijk een duidelijk overzicht van de UCI/KNWU reglementen wat tijdrijden
betreft (2012 versie). Wellicht interessant voor de wedstrijd rijders:
http://www.knwu.nl/mysite/modules/SFIL0 ... 2_-_en.pdf

joeptimmermans
Forum-lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
Locatie: Nijmegen

joeptimmermans 19 mar 2012 09:05

Mwah, ik vind het niet echt zo'n goed, duidelijk overzicht. Formuleringen zijn hier en daar nogal vaag, net als het gebruik van de foto's. Zijn die nu bedoeld om te laten zien wat wel mag of wat niet mag? Bijvoorbeeld die Bont schoenen, mogen die dan wel of niet. En mag je nu wel de uitvalnokjes van je voorvork vijlen of niet? Er staat dat je niks mag veranderen aan je frame cq vork, maar die uitvalnokjes worden vervolgens apart benoemd, zonder dat daaraan iets verbonden wordt.

Voor mij concreet geldt:
Mag ik mijn zelfgefabriceerde visier laten zitten op mijn Giro TT helm of moet ik dat er weer afhalen? Volgens de tekst mag het niet, maar er staat ook een foto bij van een Giro met zelfgemaakt visier, dat suggereert dus dat het wel mag.
Ik speel met de gedachte om een Selle Italia zadel te kopen met geïntegreerde bidonhouder. Maar als ik goed lees, kan ik dat dus beter laten, want die worden verboden vanaf 2013. Toch?

Plaats reactie