Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 04 okt 2012 19:38

colnagofreak schreef: Mee eens, maar de TS-starter geeft aan dat hij gezien zijn leeftijd comfortabeler wil zitten, dan kom je eerder uit op een maatje groter!
Ander krijg je zeker een gigantische spacertoren! ;)
Tja, en een groter frame is de bovenbuis dus ook langer en ga je gestrekt zitten dus ook niet echt comfortabel.
Als het de CAAD 10 zou moeten worden zou ik ook eerder voor een 58 of 56 frame gaan en dan mogelijk een omgekeerde stuurpen.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 04 okt 2012 19:50

dickw schreef: Als het de CAAD 10 zou moeten worden zou ik ook eerder voor een 58 of 56 frame gaan en dan mogelijk een omgekeerde stuurpen.
Mijn advies was ook 58 cm, ook een omgekeerde stuurpen vind ik persoonlijk al een kunstgreep en bovendien lelijk!
Als je zoiets moet toepassen heb je naar mijn mening een fiets gekozen met een verkeerde geometrie die niet bij jou past, je kan dan beter op zoek gaan naar een merk met een langere balhoofdbuis.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

dicke
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 jul 2005 21:17

dicke 04 okt 2012 20:17

TS: Gezien de maatvoering is een Synapse (56/58) wellicht ook nog een optie?
DickE

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 04 okt 2012 20:31

colnagofreak schreef:Het mooiste vind ik zelf om uit te komen op een stuurpen van 12 cm.
Hangt dat niet helemaal af van het stuur dat je kiest?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13470
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 04 okt 2012 21:22

timo2.0 schreef:
colnagofreak schreef:Het mooiste vind ik zelf om uit te komen op een stuurpen van 12 cm.
Hangt dat niet helemaal af van het stuur dat je kiest?
Ja onder andere en wel van meer dingen. Ik ben het er wel mee eens dat 11/12 het mooiste staat en het fijnste rijd. Maar ook dat is persoonlijk.

Daarnaast moet dat ook maar net bij je lichaamsverhoudingen passen. Hetzlefde geld voor het aantal spacers. Altijd een hoop met een grote mond max 2 cm spacers, als je dan met een drop van 12cm zit heb je recht van spreken. Maar de meeste die dat roepen hebben dwerge beentjes en zitten nog onder de 10cm. Een afstelling is zo afhankelijk van je lichaamsverhoudingen.

Ik had graag een supersix gereden, maar ik moet me dan in zulke rare bochten vringen met 185 en een bbl van 91cm. Dat ik voor de duitse kortere bovenbuis ben gegaan. Scheelde ook nog wat geld :D

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 04 okt 2012 21:32

wasbeer2006 schreef:
Ik had graag een supersix gereden, maar ik moet me dan in zulke rare bochten vringen met 185 en een bbl van 91cm. Dat ik voor de duitse kortere bovenbuis ben gegaan. Scheelde ook nog wat geld :D
Dat was precies wat ik al eerder zei volgens mij als je kunstgrepen moet uitvoeren om je frame passend te maken ;)
colnagofreak schreef: Als je zoiets moet toepassen heb je naar mijn mening een fiets gekozen met een verkeerde geometrie die niet bij jou past.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13470
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 04 okt 2012 21:51

colnagofreak schreef:
wasbeer2006 schreef:
Ik had graag een supersix gereden, maar ik moet me dan in zulke rare bochten vringen met 185 en een bbl van 91cm. Dat ik voor de duitse kortere bovenbuis ben gegaan. Scheelde ook nog wat geld :D
Dat was precies wat ik al eerder zei volgens mij als je kunstgrepen moet uitvoeren om je frame passend te maken ;)
colnagofreak schreef: Als je zoiets moet toepassen heb je naar mijn mening een fiets gekozen met een verkeerde geometrie die niet bij jou past.
Ik kon de verleiding weerstaan en heb voor een cube gekozen. :) Ik zal de laatste zijn die zegt dat het mooier is, dat is absoluut de zwart witte supersix, maar qua rijden en kwaliteit zijn ze redelijk gelijk en het scheelde zo,n 600 euro.

Dagmar
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 aug 2012 21:27
Locatie: Valkenburg a/d Geul

Dagmar 04 okt 2012 22:46

colnagofreak schreef:
dickw schreef: Als het de CAAD 10 zou moeten worden zou ik ook eerder voor een 58 of 56 frame gaan en dan mogelijk een omgekeerde stuurpen.
Mijn advies was ook 58 cm, ook een omgekeerde stuurpen vind ik persoonlijk al een kunstgreep en bovendien lelijk!
Als je zoiets moet toepassen heb je naar mijn mening een fiets gekozen met een verkeerde geometrie die niet bij jou past, je kan dan beter op zoek gaan naar een merk met een langere balhoofdbuis.
Hebben jullie eventueel een tip welk merk een langere balhoofdbuis heeft?

i.e.g bedankt voor het meedenken, tis allemaal niet zo makkelijk heb ik gemerkt...

de lengte van de bovenbuis is bij maat 58--> 57,5 cm nog altijd kleiner dan de berekening (58-59)!

gt56
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 feb 2011 09:55

gt56 05 okt 2012 07:36

Dagmar schreef:
colnagofreak schreef:
dickw schreef: Als het de CAAD 10 zou moeten worden zou ik ook eerder voor een 58 of 56 frame gaan en dan mogelijk een omgekeerde stuurpen.
Mijn advies was ook 58 cm, ook een omgekeerde stuurpen vind ik persoonlijk al een kunstgreep en bovendien lelijk!
Als je zoiets moet toepassen heb je naar mijn mening een fiets gekozen met een verkeerde geometrie die niet bij jou past, je kan dan beter op zoek gaan naar een merk met een langere balhoofdbuis.
Hebben jullie eventueel een tip welk merk een langere balhoofdbuis heeft?

i.e.g bedankt voor het meedenken, tis allemaal niet zo makkelijk heb ik gemerkt...

de lengte van de bovenbuis is bij maat 58--> 57,5 cm nog altijd kleiner dan de berekening (58-59)!
Cannondale ! > Synapse !, werd hier al geschreven

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 05 okt 2012 07:46

Andere vraag, heb je geen vergelijkingsmateriaal zoals je huidige fiets?
58-59 voor de bovenbuis vind ik gezien je lengte fors, hou er rekening mee dat je dan vrij gestrekt kom te zitten.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2431
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 05 okt 2012 08:08

Ik begrijp altijd dat gedoe over die bovenbuis lengte niet. Ik heb m'n originele 90 mm exemplaar vervangen door een 120 mm stuurpen. Zo verleng je eigenlijk de bovenbuis van bijvoorbeeld een maatje 52, naar die van een 56.

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 05 okt 2012 08:18

jakkel schreef:Ik begrijp altijd dat gedoe over die bovenbuis lengte niet. Ik heb m'n originele 90 mm exemplaar vervangen door een 120 mm stuurpen. Zo verleng je eigenlijk de bovenbuis van bijvoorbeeld een maatje 52, naar die van een 56.
En klots je lekker met je knieën tegen je stuur.

Plaats reactie