Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Scott

r21
Forum-lid

r21 03 jan 2012 23:59

cobra427 schreef:Het merk heeft natuurlijk ook de uitstraling van niks.

Begrijp me niet verkeerd; ik heb zelf ook naar een Foil gekeken, ben nu eenmaal gék op aero-frames.

Het probleem is dat het geen emotie oproept en derhalve maar weinig mensen zich met het merk kunnen vereenzelvigen.

.
Aldus de man die een van swerelds saaiste fietsmerken wel interessant vindt: KOGA.

De Foil die geen emotie oproept? Hij is onderscheidend van de eenheidsworsten van deze tijd met de standaardkleuren en frames. Allemaal hetzelfde frame in de kleurencombinatie wit, zwart en rood. Goh, onderscheidend!

Als een Scott Foil geen emotie oproept dan vind ik dat op zijn zachtst gezegd apart. Niet omdat ik deze fiets heb, maar wel omdat het een exoot is als een Venge. Ok, misschien is het net als met auto`s: 90% vindt de VW Golf en Ford Focus mooi omdat die standaard zijn en geleased moeten worden van de baas. 10% kiest iets exclusievers ;-) Met Cervele vind ik niets mis overigens.
Wel heb ik weining met merken als Canyon, Bull, Redbull en overige prijsvechters, maar ook met Specialized of Giant heb ik weinig. Iedereen rijdt zo`n ding al en met name bij Specialized betaal je veel teveel voor je fiets. Al met al blijft het een kwestie van smaak (of niet ;))

cobra427
Forum-lid

cobra427 04 jan 2012 00:11

r21 schreef:Aldus de man die een van swerelds saaiste fietsmerken wel interessant vindt: KOGA.
..... En waar precies schreef ik dat ik Koga een interessant merk vindt?
Dat ik er 1 heb (die dagelijks door weer en wind afgebeuld wordt), lijkt mij niet voldoende aanleiding dat aan te nemen.

Dan kun je meteen mensen die een Toyota of Volkswagen rijden fan noemen?
Sommige zaken doe je met je verstand (Een Toyota, Volkswagen of Koga), andere met je hart (dat noemen ze emotie).

Probleem hiermee is dat je hierover nooit overeenstemming zult bereiken als je niet al direct met elkaar eens bent. Wij zijn het wèl eens over Koga ;) )
Mag best een beetje pijn doen.

Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba

feysie
Forum-lid

feysie 04 jan 2012 15:41

@ thierry: mooie fiets! Welke wielen zijn dit?

nicom
Forum-lid

Gebruikersavatar nicom 04 jan 2012 17:24

eindelijk weer eens foto's van een scott en nog een mooie ook

dnns
Forum-lid

dnns 12 jan 2012 15:37

Als het budget tot plm. 3000euro reikt en je moest kiezen tussen de Foil of de CR1, wat zou je dan doen? Welke argumenten voor de Foil en welke voor de CR1?

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 12 jan 2012 16:43

Wat een prachtige fiets hierboven! Mooie en evenwichtige onderdeelkeuze. Enkel zwarte remmetjes zouden hem in mijn ogen helemaal af maken.

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 12 jan 2012 19:03

lvgh schreef:Wat een prachtige fiets hierboven! Mooie en evenwichtige onderdeelkeuze. Enkel zwarte remmetjes zouden hem in mijn ogen helemaal af maken.
Inderdaad een heel mooi fietsje!
De Chorus groepen worden pas sinds kort met zwarte remmen gemaakt; enne.....ik vind het wel lekker eigenwijs, ook met dat Aliante zadeltje.
Je ziet ze niet veel, maar het is een van de beste bewaarde geheimen uit de zadellogie :ugeek: :ugeek: :ugeek:
Het oogt voor mij als de fiets van een fijnproever. 8-)
Afbeelding

feysie
Forum-lid

feysie 12 jan 2012 19:51

dnns schreef:Als het budget tot plm. 3000euro reikt en je moest kiezen tussen de Foil of de CR1, wat zou je dan doen? Welke argumenten voor de Foil en welke voor de CR1?
Foil: je wil een zeer stijf frame met beperkt comfort, kort balhoofd om diep te zitten en je kickt op de secondenwinst door aerovormen
CR1: je wil een comfortabeler frame dat ruim voldoende stijf is, iets hoger balhoofd zodat je niet dubbelgeplooid zit of een spacertoren moet bouwen om goed te zitten

Qua gewicht scoor je bij allebei, carbon Scotts zijn sowieso licht.

Just my 2 cents...

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 12 jan 2012 20:48

Toppers! ;)
Cobra, juist jij zou als berijder van Cervelo (high tech en licht) het kwijl uit je mondhoeken moeten vegen bij de aanblik van zo'n high tech en nog lichtere fiets als een Scott Foil of CR1. :o

dnns
Forum-lid

dnns 13 jan 2012 13:59

feysie schreef:
dnns schreef:Als het budget tot plm. 3000euro reikt en je moest kiezen tussen de Foil of de CR1, wat zou je dan doen? Welke argumenten voor de Foil en welke voor de CR1?
Foil: je wil een zeer stijf frame met beperkt comfort, kort balhoofd om diep te zitten en je kickt op de secondenwinst door aerovormen
CR1: je wil een comfortabeler frame dat ruim voldoende stijf is, iets hoger balhoofd zodat je niet dubbelgeplooid zit of een spacertoren moet bouwen om goed te zitten

Qua gewicht scoor je bij allebei, carbon Scotts zijn sowieso licht.

Just my 2 cents...
Thanks. De CR1 Pro uit 2011 vind ik stiekem mooier dan die van 2012, maar lijkt niet meer leverbaar in mijn maat (58cm). Iemand nog tips waar ik een 2011 model kan vinden?

Rush Silver
Forum-lid

Rush Silver 13 jan 2012 14:04

De 2011 is zeker mooier dan de 2012. De scott dealer heeft die vast nog wel staan!
http://mrnochain.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 13 jan 2012 14:05

dnns schreef: Iemand nog tips waar ik een 2011 model kan vinden?
Stuur forumlid sharkman113 een PB, wellicht dat hij nog wat weet.
What makes the boat go faster?

Plaats reactie