Aldus de man die een van swerelds saaiste fietsmerken wel interessant vindt: KOGA.cobra427 schreef:Het merk heeft natuurlijk ook de uitstraling van niks.
Begrijp me niet verkeerd; ik heb zelf ook naar een Foil gekeken, ben nu eenmaal gék op aero-frames.
Het probleem is dat het geen emotie oproept en derhalve maar weinig mensen zich met het merk kunnen vereenzelvigen.
.
De Foil die geen emotie oproept? Hij is onderscheidend van de eenheidsworsten van deze tijd met de standaardkleuren en frames. Allemaal hetzelfde frame in de kleurencombinatie wit, zwart en rood. Goh, onderscheidend!
Als een Scott Foil geen emotie oproept dan vind ik dat op zijn zachtst gezegd apart. Niet omdat ik deze fiets heb, maar wel omdat het een exoot is als een Venge. Ok, misschien is het net als met auto`s: 90% vindt de VW Golf en Ford Focus mooi omdat die standaard zijn en geleased moeten worden van de baas. 10% kiest iets exclusievers Met Cervele vind ik niets mis overigens.
Wel heb ik weining met merken als Canyon, Bull, Redbull en overige prijsvechters, maar ook met Specialized of Giant heb ik weinig. Iedereen rijdt zo`n ding al en met name bij Specialized betaal je veel teveel voor je fiets. Al met al blijft het een kwestie van smaak (of niet )