Titanium fietsen
- vrderuiter
- Forum-lid
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 06 jun 2013 10:49
Mag binnen nu en (max.) 2 weken mijn nieuwe titanium racer ophalen. Gekozen voor een Gilbertson Allure sloping, Ultegra DI2, 3T Ergonova PRO opbouw (stuur, stuur- en zadelpen), Shimano RS80 C24 wielen, Time RSX carbon pedalen... Zal binnenkort, wanneer ik ´m heb, een foto plaatsen.
Zit alleen nog een beetje met de wielen. Ben aan het twijfelen over een upgrade, maar het moet er wel mooi bij staan. Hou van de klassieke titanium-look. Dus ik denk aan H Plus Son, DT Swiss 240S naven. Moeten de spaken dan zwart? En de nippels zilver? Wat staat er mooi bij? Hoor graag jullie meningen. Dank.
Zit alleen nog een beetje met de wielen. Ben aan het twijfelen over een upgrade, maar het moet er wel mooi bij staan. Hou van de klassieke titanium-look. Dus ik denk aan H Plus Son, DT Swiss 240S naven. Moeten de spaken dan zwart? En de nippels zilver? Wat staat er mooi bij? Hoor graag jullie meningen. Dank.
Hier had net zo goed niets kunnen staan...
H Plus Son is inderdaad een hele mooie velg. Hou er wel rekening mee dat, wanneer je voor de zwarte variant kiest, het remvlak al heel snel niet meer zwart is. Bij mijn Allure heb ik een setje Alpha 340 gestoken met zwarte spaken, nippels en naven. De decals heb ik verwijderd. Op de foto in mijn onderschrift zit er overigens nog een setje met Kinlin velgen op.
Bij bv WheelTec kun je ook stickers voor je DT 240S naven krijgen in de kleur die je wenst.
Bij bv WheelTec kun je ook stickers voor je DT 240S naven krijgen in de kleur die je wenst.
- vrderuiter
- Forum-lid
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 06 jun 2013 10:49
Apexrider: dank. Kun je die stickers ook los krijgen bij wheeltec en zelf aanbrengen of is dat geen optie?
Alpha 340 is volgens mij net weer een slagje (slechte woordkeuze waar het wielen betreft) duurder dan de H Plus Son, toch?
Wat ik zo terug kan lezen ben je erg tevreden over je Gilbertson, niet?
Alpha 340 is volgens mij net weer een slagje (slechte woordkeuze waar het wielen betreft) duurder dan de H Plus Son, toch?
Wat ik zo terug kan lezen ben je erg tevreden over je Gilbertson, niet?
Hier had net zo goed niets kunnen staan...
Ik denk niet dat Wheel-Tec die stickers los verkoopt, maar je kunt er natuurlijk altijd een e-mail aan wagen. Wat betreft de prijs van de Alpha 340 denk ik dat deze elkaar niet veel ontlopen maar prijzen weet ik niet. Overigens is de Alpha 340 een tubeless velg en lees ik in diverse fora negatieve verhalen over aflopende banden, wel opvallend dat het altijd met Conti GP4000S fout gaat. Als ik nu weer een setje zou laten spaken, dan kies voor Kinlin XC279, deze is 23mm breed en heeft positieve recensies.
En inderdaad ben ik erg tevreden met de Gilbertson Allure. Vorige week ben ik er nog mee naar Zuid Limburg geweest en ook op afdalingen met hoge snelheid blijft de fiets koersvast en stabiel en geeft veel vertrouwen.
Je zou ook eens bij Gijs kunnen informeren naar de bouw van een wielset, ze hebben nu ook een ervaren wielbouwer in dienst.
En inderdaad ben ik erg tevreden met de Gilbertson Allure. Vorige week ben ik er nog mee naar Zuid Limburg geweest en ook op afdalingen met hoge snelheid blijft de fiets koersvast en stabiel en geeft veel vertrouwen.
Je zou ook eens bij Gijs kunnen informeren naar de bouw van een wielset, ze hebben nu ook een ervaren wielbouwer in dienst.
- vrderuiter
- Forum-lid
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 06 jun 2013 10:49
Ook een goeie tip, dank.apexrider schreef:Je zou ook eens bij Gijs kunnen informeren naar de bouw van een wielset, ze hebben nu ook een ervaren wielbouwer in dienst.
Ben nu trouwens ook met ForceWheelz en Wheel-tec in gesprek, en dat komt allemaal erg positief op me over. De recenties daarover zijn allen ook erg positief.
Hier had net zo goed niets kunnen staan...
Een update van mijn custom 2007 EverTi Falcon. De Easton 90SLX vork (gescheurd!) werd vervangen door een 3T Funda Pro in combinatie met een 3T stuurpen en een 3T ergonova pro stuur.
In plaats van de Easton Vista SL kwamen Chris King R45 naven, DT Swiss RR415 velgen en DT Swiss Revolution spaken. De reden is simpel, velgen slijten nu eenmaal en ik heb geen zin elke twee jaar een volledig nieuwe wielset te kopen omwille van gebrek aan vervangvelgen. De RR415’s zijn eenvoudig te vervangen. Wat de naven betreft was het een nek aan nek met Campa’s Record naven maar uiteindelijk toch voor de Bling-factor gezwicht. Tot slot een set nieuwe decals en off we go!
http://imageshack.us/photo/my-images/62/txkp.jpg/
In plaats van de Easton Vista SL kwamen Chris King R45 naven, DT Swiss RR415 velgen en DT Swiss Revolution spaken. De reden is simpel, velgen slijten nu eenmaal en ik heb geen zin elke twee jaar een volledig nieuwe wielset te kopen omwille van gebrek aan vervangvelgen. De RR415’s zijn eenvoudig te vervangen. Wat de naven betreft was het een nek aan nek met Campa’s Record naven maar uiteindelijk toch voor de Bling-factor gezwicht. Tot slot een set nieuwe decals en off we go!
http://imageshack.us/photo/my-images/62/txkp.jpg/
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
ziet er mooi uit
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
Inderdaad, wèl een mooie fiets. En een 'omgekeerde' stuurpen is optisch eigenlijk altijd minder fraai. Maar gezien het aantal spacers, heeft 'HerBa' dit kennelijk nodig. Zelf heb ik een dergelijk 'probleem' op één van m'n fietsen opgelost door een 0-graden pen te monteren. Ziet er nèt iets fraaier uit. Alleen zijn dergelijke pennen (erg) dun gezaaid. Het belangrijkste is natuurlijk dat je goed op je fiets zit en een fiets die bij aanschaf goed bij je past, kan na een aantal jaren om verschillende redenen toch een dergelijke aanpassing vereisen...mao schreef:@Herba,
Stuurpen naar boven gericht vind ik minder, voor de rest mooie fiets.
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 18 jun 2013 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux
Indeed "Le Grimpeur", indeed!
Dit is voor mij de meest comfortabele positie en dat is hetgene dat telt. Zo zal de aandachtige kijker ook opmerken dat de schakelgrepen eveneens hoog zijn gepositioneerd. De "carrosserie" van de eigenaar is namelijk niet meer van de beste maar de motor loopt nog goed
.
Dit is voor mij de meest comfortabele positie en dat is hetgene dat telt. Zo zal de aandachtige kijker ook opmerken dat de schakelgrepen eveneens hoog zijn gepositioneerd. De "carrosserie" van de eigenaar is namelijk niet meer van de beste maar de motor loopt nog goed

- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
Toen ik mijn nieuwe fiets aan jullie voorstelde beloofde ik dat ik ook betere foto's zou plaatsen. Hoogste tijd om de belofte in te lossen.






Zo... Belofte voldoende ingelost
inmiddels zijn er de nodige kilometers gemaakt en om maar gelijk met de deur in huis te vallen, de fiets bevalt me heel goed, maar... het is geen verschil van dag en nacht met mijn carbon racer. de eerste ritjes die ik maakte was ook niet fit (understement, ik ben de afgelopen 10 jaar niet zo ziek geweest) dus dat kwam het gevoel niet ten goed . inmiddels heb ik ook gezonde kilometers gemaakt en dan valt mij het volgende op:
Dura Ace schakelt fijn maar de ketting loopt gehorig, ondanks (of juist dankzij?) de ceramic dry/wax lube
De positie op de fiets is heel prettig, hier kan ik wel een hele dag op door blijven fietsen.
de Giant TCR voelt veel spectaculairder, veel sneller, maar de cijfertjes laten zien dat het gevoel niet klopt. Op de Gilbertson ga ik ongemerkt veel sneller. Ik typeer het als volgt: de TCR is een Abarth, knalhard en bruut de Gilbertson een Masserati, an gentlemans racer.
De kabels die door de onderbuis lopen tikken soms tegen de buis, dat is wel jammer.






Zo... Belofte voldoende ingelost

inmiddels zijn er de nodige kilometers gemaakt en om maar gelijk met de deur in huis te vallen, de fiets bevalt me heel goed, maar... het is geen verschil van dag en nacht met mijn carbon racer. de eerste ritjes die ik maakte was ook niet fit (understement, ik ben de afgelopen 10 jaar niet zo ziek geweest) dus dat kwam het gevoel niet ten goed . inmiddels heb ik ook gezonde kilometers gemaakt en dan valt mij het volgende op:
Dura Ace schakelt fijn maar de ketting loopt gehorig, ondanks (of juist dankzij?) de ceramic dry/wax lube
De positie op de fiets is heel prettig, hier kan ik wel een hele dag op door blijven fietsen.
de Giant TCR voelt veel spectaculairder, veel sneller, maar de cijfertjes laten zien dat het gevoel niet klopt. Op de Gilbertson ga ik ongemerkt veel sneller. Ik typeer het als volgt: de TCR is een Abarth, knalhard en bruut de Gilbertson een Masserati, an gentlemans racer.
De kabels die door de onderbuis lopen tikken soms tegen de buis, dat is wel jammer.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE