Canyon
@ Bobken : die 6 mm is bij mij ook. Alleen komt een sram rem blijkbaar iets naar benenen. Zou er eens een shimanorem moeten opzetten, zien of ik dan meer ruimte heb.
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 08 okt 2007 22:19
perrush - heb dit weekend mijn eerste ritje gemaakt met mijn nieuwe Alu met Force groep. Er is me niets vreemds opgevallen die eerste paar meters, maar zal vanavond eens checken en ook een foto maken van de afstand tussen mijn rem en band (conti 4000s, 23 mm). laat ik je nog weten. raar verhaal.
CyclistForum Luxembourg
-
- Forum-lid
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 08 okt 2007 22:19
Bijgaand wat foto's van mijn nieuwe ros. Inclusief wat foto's van de achterrem, zoals beloofd. Volgens mij zit bij mij eea prima - lijkt er toch op dat er bij jouw frame wat geks aan de hand is Perrush....
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Laatst gewijzigd door jackiejunior op 28 jun 2011 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
CyclistForum Luxembourg
Heb zojuist van Canyon een primeur gekregen:
http://twitpic.com/5j1q15
De TDF-bike van Sebastian Lang.
In plaats van het beloofde zwart/blauw is het nu zwart/rood. Ook heel mooi!
http://twitpic.com/5j1q15
De TDF-bike van Sebastian Lang.
In plaats van het beloofde zwart/blauw is het nu zwart/rood. Ook heel mooi!
Ik zag de Canyon enkele TdF acties heeft aangekondigd. Ik vraag me af of dit de definitieve actie zou zijn of dat er bij goede resultaten nog extra acties komen ?? (hoe was dit vorig jaar ?).
Momenteel ben ik nog niet kapot van de aanbiedingen, maar aangezien ik sowieso een 2° fiets wil is elke euro korting wel meegenomen.
http://www.canyon.com/_nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Momenteel ben ik nog niet kapot van de aanbiedingen, maar aangezien ik sowieso een 2° fiets wil is elke euro korting wel meegenomen.
http://www.canyon.com/_nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
In las in de Tour (dacht ik) een stuk waarin de eigenaar van canyon aangaf dat de door de ploeg gebruikte frames custom made zijn en veel sterker / zwaarder / stabieler dan de frames die aan het publiek worden uitgeleverd. Of het waar is weet in niet maar zo ja dan lijkt het me geen handige zet aangezien profs weliswaar heel veel watts trappen maar ook veel lichter zijn en veel beter/vloeiender kunnen sturen. Snap meteen waarom Canyon heel wat garantieclaims om zijn oren krijgt.
Het was vandaag precies een kleurboek in de TDF. Ik heb precies geen twee dezelfde canyons gezien bij de omega pharma lotto's.
Naar mijn gevoel heeft de mooiste gewonnen. Al is enig chauvinistisch gevoel daar niet vreemd aan en is de rest niet zo duidelijk in beeld geweest
Naar mijn gevoel heeft de mooiste gewonnen. Al is enig chauvinistisch gevoel daar niet vreemd aan en is de rest niet zo duidelijk in beeld geweest
tarmac SL3
canyon ultimate AL
campa fan
canyon ultimate AL
campa fan
Ben benieuwd of dit inderdaad echt zo is. Kan me het wel voorstellen. Ben niet super thuis in de wielersport maar wel in de roeisport en daar weet ik dat Olymischeploegen betere boten geleverd kregen dan wat standaard van de productieband rolde. Zo had de boot van de Nederlandse M4x in Sydney compleet doorlopende carbonmat in de kuip waar standaard modellen met hongingraat en epoxy het moest doen onderin de kuip.sharkman113 schreef:In las in de Tour (dacht ik) een stuk waarin de eigenaar van canyon aangaf dat de door de ploeg gebruikte frames custom made zijn en veel sterker / zwaarder / stabieler dan de frames die aan het publiek worden uitgeleverd. Of het waar is weet in niet maar zo ja dan lijkt het me geen handige zet aangezien profs weliswaar heel veel watts trappen maar ook veel lichter zijn en veel beter/vloeiender kunnen sturen. Snap meteen waarom Canyon heel wat garantieclaims om zijn oren krijgt.
Wel denk ik dat het voor de botenbouwer(Empacher uit Duitsland) makkelijker is/was om wijzigingen te doen omdat ze de boten 'zelf' in Duitsland maakte(om de hoek bij Canyon toevallig).
Canyon haalt z'n frame uit het verre-oosten naar mijn weten dus lijkt het mij lastiger custom bestelling aan te sturen.
Of de standaard productieframes ook echt minder zijn qua duurzaamheid dan de frames van de profs lijkt me een lastige stelling. Zonder de cijfers weet je niet wat de problemen en garantieclaims zijn met Canyon frames.
Lijkt me trouwens niet onlogisch dat de profs van OmegaPharma-Lotto sterkere frames hebben. Als je zag hoe die vielen in de 1e etape van de Tour was het ook wel nodig
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Klachten waaren problemen met de bovenbuis (scheurvorming), kwetsbaar bij valpartijen en de stabiliteit.
Vraag is dan enkel wat een frame te verduren krijgt bij een 110 kg zware maar wel goedgetrainde hobbyist en wie nou eigenlijk op een licht frame zit te wachten (de gemiddelde gebruiker waarschijnlijk niet omdat dit enkel meer gerantiegevallen oplevert, maar ga je zwaarder leveren dan wordt je weer afgerekend door de pers/de Tour test).
Een paar extra lagen carbon lijkt me overigens nog wel te doen, de geometrie wijzigen lijkt me een stuk lastiger (mal aanpassen)
Vraag is dan enkel wat een frame te verduren krijgt bij een 110 kg zware maar wel goedgetrainde hobbyist en wie nou eigenlijk op een licht frame zit te wachten (de gemiddelde gebruiker waarschijnlijk niet omdat dit enkel meer gerantiegevallen oplevert, maar ga je zwaarder leveren dan wordt je weer afgerekend door de pers/de Tour test).
Een paar extra lagen carbon lijkt me overigens nog wel te doen, de geometrie wijzigen lijkt me een stuk lastiger (mal aanpassen)