Colnago
- Titanium boutjes her en der win je 30-50 gram en kost niet de wereld.
- Lichtere zadelpenklem kost nog geen tientje en je wint in het beste geval 30 gr (eBay zoekterm seatpost clamp)
- Lichtere bidonhouders kosten ook niet de wereld (CarbonWorks weegt 8 gr/stuk, schrik niet van de prijs )
- Met een lichtere expander (Extralight Ultraplug, maar er is ook een Ali versie) bespaar je tot wel 45 gram --> Extralight is Italiaans en heeft overigens ook een zéér lichte stuurpen.
- Veloplugs i.p.v. velglint, scheelt 30 gr
- Deda Traforato stuurlint bespaart je tot 30 gr (is ook nog eens Italiaans)
- Lichtere zadelpenklem kost nog geen tientje en je wint in het beste geval 30 gr (eBay zoekterm seatpost clamp)
- Lichtere bidonhouders kosten ook niet de wereld (CarbonWorks weegt 8 gr/stuk, schrik niet van de prijs )
- Met een lichtere expander (Extralight Ultraplug, maar er is ook een Ali versie) bespaar je tot wel 45 gram --> Extralight is Italiaans en heeft overigens ook een zéér lichte stuurpen.
- Veloplugs i.p.v. velglint, scheelt 30 gr
- Deda Traforato stuurlint bespaart je tot 30 gr (is ook nog eens Italiaans)
-
- Forum-lid
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 28 nov 2006 15:09
ik denk velgremmen aangezien TS lichte snelspanners zoekt ,de C64 met schijfrem heeft steekassen.
Groetjes
KCNC snelspanners kan ik niet aanraden, die klemmen matig. Die van Tune zijn stukken beter IMHO.
BBB op een Colnago, je gaat toch ook geen Action ruitenwissers op een Ferrari zetten
klopt ja , ik heb mijn post aangepast.anniversary schreef: ↑09 jul 2020 11:29ik denk velgremmen aangezien TS lichte snelspanners zoekt ,de C64 met schijfrem heeft steekassen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 07 aug 2011 17:05
Bedankt allemaal voor de tips! Om te beginnen ga ik mijn Campagnolo snelspanners veranderen voor een setje van Tune. Over het zadel moet ik nog nadenken net als de andere onderdelen. Ik wil zoveel als mogelijk op de Italiaanse tour blijven! DIt zijn mijn specificaties voor nu:
Frame: Colnago C64 52S
Voorvork: C64
Zadelpen: C64
Groepset: Campagnolo Record
Wielset: Campagnolo Bora One 50 clincher
Stuur: Deda Superzero HB Carbon stuurpen: Deda Superzero Alu
Banden: Continental GP 4000
Bidonhouders: Colnago Carbon
Zadel: Prologo Dimension
Pedalen: Time
Ten aanzien van het afvallen is niet zoveel eer te halen denk ik Ik weeg 68 kilo met een lengte van 1.78 meter. Ik verwacht met deze specificaties uit te komen op een gewicht van 7.3-7.5 kg. Lijkt me een redelijk acceptabel gewicht. Of zijn er hier mensen met (veel) lichtere Colnago's?
Mooie build list , en is gewicht het belangrijkste dan zal je moeten investeren in dure spullen. 6,8Kg zal zeker te bereiken zijn en dat heb je zelf misschien ook wel gevonden op WW forum.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Wat is de reden dat je met zulke oude banden gaat rijden?
Overigens kun je die wielen ook tubeless rijden, wat ook weer wat gewicht scheelt
Overigens kun je die wielen ook tubeless rijden, wat ook weer wat gewicht scheelt