Neem eens contact op met forumlid Philippos. Hij is voor mij een wielset aan het maken en mijn ervaringen met hem tot dusver zijn erg prettig.Gerben321 schreef: ↑04 jun 2020 09:53 Hoi allemaal,
Ook ik ben op zoek naar een stel carbon wielen uit China. Ben momenteel in het proces van een nieuwe fiets te maken. Het is officieel geen racefiets, maar een gravel frame waar ik brede banden onder kan doen als dat nodig is, en fijn spatborden kan monteren zodat ik met woon-werk verkeer geen bruine streep van voor naar achter krijg, haha.
Anyway, ik zou dus in eerste instantie bij Light Bicycle kopen, maar dat was er helaas niet van gekomen. En ze hadden in april dus een actie van 1 dollar shipping. Nu komt er 150 dollar bij, waardoor ik (nog zonder invoer e.d.) al richting de 900 dollar ga. Dat vind ik dan wel weer veel voor Chinese carbon wielen, ook al is LB wel een van de betere merken geloof ik.
Ik ben ook bij CSC aan het kijken, maar die vind ik er wel een beetje shabby uitzien en lees ook veel slechte verhalen. Dengfu is nog een optie die er wel oke uitziet, maar ik kan over dit merk eigenlijk vrijwel niks qua verhalen vinden. En ik heb Farsports op het oog nu nog. Echter is hun site vrij waardeloos en heb ik geen idee wat verschillende opties zouden kosten.
Waar ik naar op zoek ben:Het liefste zou ik dus ergens rond de 500-700 dollar kwijt zijn inclusief verzendkosten. Dan hoop ik dat de desbetreffende winkel een lager bedrag als value neerzet zodat de import hopelijk meevalt.
- Licht-gewicht (1500-1600gr)
- DT Swiss 350 naven (het liefst J-spoke, maar SP is acceptabel is dat echt niet anders kan
- Het worden dagelijkse wielen door weer en wind, dus niet te diep. Iets rond de 30-40mm zou dus prima zijn denk ik.
- Niet mega smal. Ik ga op 28-40mm banden rijden (28-32mm grotendeels).
- Moet makkelijk tubeless te krijgen zijn
- Omdat ik er soms ook mee van het asfalt ga met wat kuiltjes en gaten met wat licht gravel rijden moet het sterk zijn. Dus 24/28 of 28/28 spaken. Ik denk niet dat 20/24 of zoiets slim gaat zijn voor mij. Liever een paar gram extra dan dat ik later gezeur krijg met iets dat kapot gaat
- Het liefst messing nippels ipv. aluminium
- CX Ray of andere vergelijkbare aero spaken.
- Centerlock schijven moeten er op kunnen.
- Gewoon mooi glad UD carbon, geen 3k of 2k of zoiets. Vind ik te opzichtig.
Een alternatief is nog om alleen velgen te kopen, met DT 350 naven, en deze te laten spaken, maar het spaken hier is helaas ook vaak erg duur van wat ik heb gezien (of weet iemand een goed en betaalbaar adres?).
Als laatste optie heb ik nog een set Mavic Ksyrium Pro Carbon UST Disc die ik heb gevonden 2e hands voor 730 euro die nog in nieuwstaat is. Wel makkelijk om dat te kopen, maar het zijn geen DT naven, het gewicht zit wat in mijn bovengrens, en het is geen mooi matte UD carbon, maar 2k of 3k geloof ik. Tenzij jullie zeggen dat dit een super koop is natuurlijk.
Carbon clinchers uit China vragen
-
- Forum-lid
Bij CSC zit je voor een beetje set met DT Swiss naven en Sapim spaken al snel rond de 4-500 dollar zonder verzenden; de andere genoemde aanbieders zullen duurder zijn. Mogelijk dat je daarom je eisen of je budget moet aanpassen voor een China set.Gerben321 schreef: ↑04 jun 2020 09:53 Hoi allemaal,
Ook ik ben op zoek naar een stel carbon wielen uit China. Ben momenteel in het proces van een nieuwe fiets te maken. Het is officieel geen racefiets, maar een gravel frame waar ik brede banden onder kan doen als dat nodig is, en fijn spatborden kan monteren zodat ik met woon-werk verkeer geen bruine streep van voor naar achter krijg, haha.
Anyway, ik zou dus in eerste instantie bij Light Bicycle kopen, maar dat was er helaas niet van gekomen. En ze hadden in april dus een actie van 1 dollar shipping. Nu komt er 150 dollar bij, waardoor ik (nog zonder invoer e.d.) al richting de 900 dollar ga. Dat vind ik dan wel weer veel voor Chinese carbon wielen, ook al is LB wel een van de betere merken geloof ik.
Ik ben ook bij CSC aan het kijken, maar die vind ik er wel een beetje shabby uitzien en lees ook veel slechte verhalen. Dengfu is nog een optie die er wel oke uitziet, maar ik kan over dit merk eigenlijk vrijwel niks qua verhalen vinden. En ik heb Farsports op het oog nu nog. Echter is hun site vrij waardeloos en heb ik geen idee wat verschillende opties zouden kosten.
Waar ik naar op zoek ben:Het liefste zou ik dus ergens rond de 500-700 dollar kwijt zijn inclusief verzendkosten. Dan hoop ik dat de desbetreffende winkel een lager bedrag als value neerzet zodat de import hopelijk meevalt.
- DT Swiss 350 naven (het liefst J-spoke, maar SP is acceptabel is dat echt niet anders kan
- Het worden dagelijkse wielen door weer en wind, dus niet te diep. Iets rond de 30-40mm zou dus prima zijn denk ik.
- Omdat ik er soms ook mee van het asfalt ga met wat kuiltjes en gaten met wat licht gravel rijden moet het sterk zijn. Dus 24/28 of 28/28 spaken. Ik denk niet dat 20/24 of zoiets slim gaat zijn voor mij. Liever een paar gram extra dan dat ik later gezeur krijg met iets dat kapot gaat
Een alternatief is nog om alleen velgen te kopen, met DT 350 naven, en deze te laten spaken, maar het spaken hier is helaas ook vaak erg duur van wat ik heb gezien (of weet iemand een goed en betaalbaar adres?).
Als laatste optie heb ik nog een set Mavic Ksyrium Pro Carbon UST Disc die ik heb gevonden 2e hands voor 730 euro die nog in nieuwstaat is. Wel makkelijk om dat te kopen, maar het zijn geen DT naven, het gewicht zit wat in mijn bovengrens, en het is geen mooi matte UD carbon, maar 2k of 3k geloof ik. Tenzij jullie zeggen dat dit een super koop is natuurlijk.
Wat is er volgens jou 'shabby' te zien aan zo'n setje? Ik rij inmiddels naar volle tevredenheid zo'n 15-20.000 km op een setje van CSC, zonder enige problemen.
Als ik het zo lees is er wjb niet veel goeds aan de Chinese wielen.Gerben321 schreef: ↑04 jun 2020 09:53 Ik ben ook bij CSC aan het kijken, maar die vind ik er wel een beetje shabby uitzien en lees ook veel slechte verhalen. Dengfu is nog een optie die er wel oke uitziet, maar ik kan over dit merk eigenlijk vrijwel niks qua verhalen vinden. En ik heb Farsports op het oog nu nog. Echter is hun site vrij waardeloos en heb ik geen idee wat verschillende opties zouden kosten.
Inmiddels meer dan 30.000 km met een shabby setje van Helin Liu CSC (Carbonspeedcycling) zonder noemenswaardige problemen.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik zeg alleen at ik die indruk krijg van een aantal verhalen. Was ook meer bedoeld om de ervaringen van anderen te horen om dat hopelijk te ontkrachten.
Thanks, ga ik doen!Zjoske78 schreef: ↑04 jun 2020 11:32Neem eens contact op met forumlid Philippos. Hij is voor mij een wielset aan het maken en mijn ervaringen met hem tot dusver zijn erg prettig.Gerben321 schreef: ↑04 jun 2020 09:53 Hoi allemaal,
-
- Forum-lid
Welke naaf heb jij in deze wielen zitten? Ik twijfel tussen Novatec d411sb / d412sb of DT Swiss 350....Orlok schreef: ↑04 jun 2020 12:10Als ik het zo lees is er wjb niet veel goeds aan de Chinese wielen.Gerben321 schreef: ↑04 jun 2020 09:53 Ik ben ook bij CSC aan het kijken, maar die vind ik er wel een beetje shabby uitzien en lees ook veel slechte verhalen. Dengfu is nog een optie die er wel oke uitziet, maar ik kan over dit merk eigenlijk vrijwel niks qua verhalen vinden. En ik heb Farsports op het oog nu nog. Echter is hun site vrij waardeloos en heb ik geen idee wat verschillende opties zouden kosten.
Inmiddels meer dan 30.000 km met een shabby setje van Helin Liu CSC (Carbonspeedcycling) zonder noemenswaardige problemen.!
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Op het moment overweeg ik de volgende wielset aan te schaffen: https://www.aliexpress.com/item/32776764756.html en dan specifiek de 50x25 clincher met R13 hub.
Iemand hier ervaring mee en/of een mening of het een miskoop of goede deal is voor zo'n 300 euro?
Iemand hier ervaring mee en/of een mening of het een miskoop of goede deal is voor zo'n 300 euro?
CSC is op zicht een keurige firma, ik zou alleen wel voor betere naven gaan. Powerway's zijn echt het goedkoopst van het goedkoopst.
Zolang je er mee kan fietsen is het geen miskoop. Als de naven problemen gaan vertonen wel, want dan zijn de velgen het waarschijnlijk ook niet echt waard om deze over een betere naaf te laten herspaken.
Als dit echt je budget is, zou ik liever kiezen voor een degelijke (en dan hoeft het niet zwaar te zijn) aluminium wielset. Anders je budget verhogen voor betere naven.
Zolang je er mee kan fietsen is het geen miskoop. Als de naven problemen gaan vertonen wel, want dan zijn de velgen het waarschijnlijk ook niet echt waard om deze over een betere naaf te laten herspaken.
Als dit echt je budget is, zou ik liever kiezen voor een degelijke (en dan hoeft het niet zwaar te zijn) aluminium wielset. Anders je budget verhogen voor betere naven.
-
- Forum-lid
Ik heb een set met Powerway R13, prima naven, lopen goed, niet al te zwaar, en indien nodig makkelijk te servicen. Ongetwijfeld is er beter te krijgen, maar daar betaal je dan ook voor. Of dat het je waard is, is helemaal aan jezelf.
Overigens ben ik niet de enige met goede ervaringen: viewtopic.php?f=10&t=71923&start=24
Overigens ben ik niet de enige met goede ervaringen: viewtopic.php?f=10&t=71923&start=24
-
- Forum-lid
Hmm, zal er vooral met mooi weer mee gaan fietsen, met een enkele keer regen. Zou mooi zijn als de naven dat aan kunnen en niet teveel onderhoud vereisen. Qua alternatieve naven zie ik Novatec (A291SB F482SB, A291SB F482SB of AS511SB FS522SB) maar dat lijkt niet veel anders dan Powerway (misschien afhankelijk van het model?) of DT Swiss 350. Maar die laatste zijn wel direct meer dan 200 euro duurder.