Fietsen 2010
als ik hier kijk: bikeradar en als ik inzoom op de cube site zie ik toch echt een heel ander frame. Een oversized bracket en balhoofdbuis is ook niet echt uniek te noemen tegenwoordig. En hoezo heeft de mate waarin een bovenbuis afloopt te maken met iets kopiëren?
Ik ben echt geen Cube fan, maar ik vind dit niet echt een kopie. Maar het is natuurlijk ook niet echt een frame wat uit de massa springt.
Ik ben echt geen Cube fan, maar ik vind dit niet echt een kopie. Maar het is natuurlijk ook niet echt een frame wat uit de massa springt.
Idd. Gelukkig heeft Cube niet dat lelijke, onlogische, excentrische stuk zitbuis 'gekopieerd' van de Trek, maar hem mooi in het verlengde van de rest van de zitbuis gehouden. De buisaansluitingen lijken ook wat ranker en de achtervork is ook wat slanker of zie ik dat verkeerd?
En de Trek heeft verlopende buisdoorsneden in de bovenbuis en in de diagonale buis. Bij Cube behouden die 1 diameter.
En de Trek heeft verlopende buisdoorsneden in de bovenbuis en in de diagonale buis. Bij Cube behouden die 1 diameter.
maurice schreef:Leuk maar niet meer dan dat.
Nee, voor mij is Gazelle ophouden te bestaan toen men de stalen frames eruit flikkerde en men zich volledig ging richten op in Taiwan/China gemaakte alu frames.
Tsja, dan zal het voor jou niet meevallen om nog eens een nieuwe fiets te kopen. Wat komt er niet uit die windrichting?
Moet wel toegeven dat er bij Gazelle sindsdien weinig leuks meer is gezien. Wat dat betreft vind ik die nieuwe modellen toch een duidelijke verbetering. Het lijkt weer wat te worden.
jsparie schreef:maurice schreef:Leuk maar niet meer dan dat.
Nee, voor mij is Gazelle ophouden te bestaan toen men de stalen frames eruit flikkerde en men zich volledig ging richten op in Taiwan/China gemaakte alu frames.
Tsja, dan zal het voor jou niet meevallen om nog eens een nieuwe fiets te kopen. Wat komt er niet uit die windrichting?
Moet wel toegeven dat er bij Gazelle sindsdien weinig leuks meer is gezien. Wat dat betreft vind ik die nieuwe modellen toch een duidelijke verbetering. Het lijkt weer wat te worden.
Dan begrijp je mij verkeerd.
Voor mij maakte Gazelle toentertijd top frames gemaakt van Reynolds staal die er ook goed uitzagen.
Daarnaast deed men naast de frames zelf lassen ook het spuitwerk zelf. Kortom, origineel handwerk wat erg goed van kwaliteit was.
De modellen die men tegenwoordig uitbrengt vind ik verre van fraai. Ook de designs die men toepast zijn misschien prima toe te passen op toerfietsen. Maar op racefietsen? Nee.
Ik wil niet zeggen dat wat er uit Taiwan, China of contreien komt minder is. Integendeel zelfs, maar men moet toch beter kunnen verzinnen en het dan vervolgens daar laten maken?
Niets is wat het lijkt..
Dat Gazelle meegaat met de tijd en ook frames in het Verre Oosten laat maken is niet meer dan logisch. Wat ik wel jammer vindt is dat het niets doet met zijn rijke wielerhistorie. Zoiets mag namelijk best terugkomen in een frame en op een bepaalde manier benadrukt worden. Momenteel vindt ik Gazelle qua racefietsen vallen in de "categorie Batavus" en dat vind ik op zijn zachtst gezegd jammer...
-
- Forum-lid
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 08 mei 2004 22:48
Dit is de nieuwe Koga Kimera Road voor 2010
Kimera
Kimera
TimeToRide schreef:Dit is de nieuwe Koga Kimera Road voor 2010
Kimera
zou skil-shimano daarop gaan rijden?
Vind het wel een leuk fietsje (voornamelijk door het spuitschema)
-
- Forum-lid
- Berichten: 483
- Lid geworden op: 07 aug 2009 23:20
TimeToRide schreef:Dit is de nieuwe Koga Kimera Road voor 2010
Kimera
Koga heeft zich blijkbaar vernieuwd, ziet er mooi uit, strak
Ben benieuwd wanneer dit leverbaar zou zijn en - - natuurlijk - - wat de prijzen zouden zijn
:D
-
- Forum-lid
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 15 feb 2009 12:51
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look