Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fietsen 2010

azibi
Forum-lid

azibi 08 sep 2009 00:18

als ik hier kijk: bikeradar en als ik inzoom op de cube site zie ik toch echt een heel ander frame. Een oversized bracket en balhoofdbuis is ook niet echt uniek te noemen tegenwoordig. En hoezo heeft de mate waarin een bovenbuis afloopt te maken met iets kopiëren?

Ik ben echt geen Cube fan, maar ik vind dit niet echt een kopie. Maar het is natuurlijk ook niet echt een frame wat uit de massa springt.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 08 sep 2009 00:22

Idd. Gelukkig heeft Cube niet dat lelijke, onlogische, excentrische stuk zitbuis 'gekopieerd' van de Trek, maar hem mooi in het verlengde van de rest van de zitbuis gehouden. De buisaansluitingen lijken ook wat ranker en de achtervork is ook wat slanker of zie ik dat verkeerd?

En de Trek heeft verlopende buisdoorsneden in de bovenbuis en in de diagonale buis. Bij Cube behouden die 1 diameter.

fizik
Forum-lid

fizik 08 sep 2009 00:26

Het is zwart met geel, maar dan houdt de vergelijking wel helemaal op.

jsparie
Forum-lid

jsparie 08 sep 2009 01:39

maurice schreef:Leuk maar niet meer dan dat.

Nee, voor mij is Gazelle ophouden te bestaan toen men de stalen frames eruit flikkerde en men zich volledig ging richten op in Taiwan/China gemaakte alu frames.

Tsja, dan zal het voor jou niet meevallen om nog eens een nieuwe fiets te kopen. Wat komt er niet uit die windrichting?

Moet wel toegeven dat er bij Gazelle sindsdien weinig leuks meer is gezien. Wat dat betreft vind ik die nieuwe modellen toch een duidelijke verbetering. Het lijkt weer wat te worden.

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 08 sep 2009 10:24

jsparie schreef:
maurice schreef:Leuk maar niet meer dan dat.

Nee, voor mij is Gazelle ophouden te bestaan toen men de stalen frames eruit flikkerde en men zich volledig ging richten op in Taiwan/China gemaakte alu frames.

Tsja, dan zal het voor jou niet meevallen om nog eens een nieuwe fiets te kopen. Wat komt er niet uit die windrichting?

Moet wel toegeven dat er bij Gazelle sindsdien weinig leuks meer is gezien. Wat dat betreft vind ik die nieuwe modellen toch een duidelijke verbetering. Het lijkt weer wat te worden.

Dan begrijp je mij verkeerd.
Voor mij maakte Gazelle toentertijd top frames gemaakt van Reynolds staal die er ook goed uitzagen.
Daarnaast deed men naast de frames zelf lassen ook het spuitwerk zelf. Kortom, origineel handwerk wat erg goed van kwaliteit was.
De modellen die men tegenwoordig uitbrengt vind ik verre van fraai. Ook de designs die men toepast zijn misschien prima toe te passen op toerfietsen. Maar op racefietsen? Nee.
Ik wil niet zeggen dat wat er uit Taiwan, China of contreien komt minder is. Integendeel zelfs, maar men moet toch beter kunnen verzinnen en het dan vervolgens daar laten maken?
Niets is wat het lijkt..

em
Forum-lid

em 08 sep 2009 11:10

Dat Gazelle meegaat met de tijd en ook frames in het Verre Oosten laat maken is niet meer dan logisch. Wat ik wel jammer vindt is dat het niets doet met zijn rijke wielerhistorie. Zoiets mag namelijk best terugkomen in een frame en op een bepaalde manier benadrukt worden. Momenteel vindt ik Gazelle qua racefietsen vallen in de "categorie Batavus" en dat vind ik op zijn zachtst gezegd jammer...

timetoride
Forum-lid

timetoride 08 sep 2009 11:39

Dit is de nieuwe Koga Kimera Road voor 2010
Kimera

arepol
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar arepol 08 sep 2009 11:47

TimeToRide schreef:Dit is de nieuwe Koga Kimera Road voor 2010
Kimera

zou skil-shimano daarop gaan rijden?
Vind het wel een leuk fietsje (voornamelijk door het spuitschema)

forza
Forum-lid

forza 08 sep 2009 13:33

Kimera

Ik had al meegekrgen dat het een mooie fiets zou gaan worden, maar dit is super.
eigenwijs is ook wijs...

gerrit-1963
Forum-lid

gerrit-1963 08 sep 2009 13:46

Kimera

Koga heeft zich blijkbaar vernieuwd, ziet er mooi uit, strak
Ben benieuwd wanneer dit leverbaar zou zijn en - - natuurlijk - - wat de prijzen zouden zijn
:D:D

marchisiocorsa
Forum-lid

marchisiocorsa 08 sep 2009 14:16

Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 08 sep 2009 14:47

Kimera

Voor Koga een moderne fiets. Verder zwart-rood-wit...
Zie ik ook een afbeelding van het "Museeuwlogo"?
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Plaats reactie