Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2009

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 08 jul 2009 11:22

quote: Er is geen team met zoveel ervaring en zo te zien zijn ze in bloed vorm.

Gelet op het verleden van de meeste Astana teamleden zou die 'bloedvorm' wel eens heel goed kunnen kloppen.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 08 jul 2009 11:24

Rabo hoort deze tour voorlopig echt niet bij de grote ploegen.

Ik wordt een beetje ziek van de reacties die Menchov geeft na een slechte prestatie. Echt van ja, nou het ging niet lekker, we hebben tijd verloren, maar de tour duurt nog lang. Totaal geen motivatie die kerel. Ja ik kan nog steeds voor een podium plek gaan zegt hij. Ja nee daarvoor ben je aan de start verschenen. Hij staat 72 op bijna 4 minuten. Zo'n verschil maakt hij nooit meer goed. Anders zou het echt een verrassing zijn.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 08 jul 2009 11:30

BMiller schreef:Rabo hoort deze tour voorlopig echt niet bij de grote ploegen.

Ik wordt een beetje ziek van de reacties die Menchov geeft na een slechte prestatie. Echt van ja, nou het ging niet lekker, we hebben tijd verloren, maar de tour duurt nog lang. Totaal geen motivatie die kerel. Ja ik kan nog steeds voor een podium plek gaan zegt hij. Ja nee daarvoor ben je aan de start verschenen. Hij staat 72 op bijna 4 minuten. Zo'n verschil maakt hij nooit meer goed. Anders zou het echt een verrassing zijn.


Hij relativeert alles, lijkt het wel inderdaad. En Breukink doet daar nog een schepje bovenop. Op de vraag of hij verrast was toen Menchov viel kwam weer zo'n antwoord van "Nee, verrast niet, want je weet dat zoiets kan gebeuren. Maar ja, snel weer op de fiets en gewoon weer door gaan".
Ik heb natuurlijk geen idee hoe de sfeer in de Raboploeg is, maar op deze manier komt het allemaal zo verschrikkelijk gelaten en ongeïnspireerd over. Zou dat iets te maken hebben met die perikelen omtrent dat gedoe in Wenen?

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 08 jul 2009 11:36

de boef van parma schreef: quote: Er is geen team met zoveel ervaring en zo te zien zijn ze in bloed vorm.

Gelet op het verleden van de meeste Astana teamleden zou die 'bloedvorm' wel eens heel goed kunnen kloppen.


Ik denk dat dat heel waarschijnlijk is, daarom heb ik de woordspeling laten staan. Maar goed, Sastre, de Schleckjes, Menchov, Cadel, die doen het ook niet op pindakaas.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 08 jul 2009 11:40

BMiller schreef:Ik wordt een beetje ziek van de reacties die Menchov geeft na een slechte prestatie.

Moet hij dan in huilen uitbarsten? Hij blijft kalm en raakt (in ieder geval uiterlijk) niet in paniek. Lijkt mij een gezonde, professionele instelling.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 08 jul 2009 11:44

Nou een beetje minder pokerface mag ook wel he. Die stalen kop van hem veranderd echt nooit!

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 08 jul 2009 11:46

Timo 2.0 schreef:Moet hij dan in huilen uitbarsten? Hij blijft kalm en raakt (in ieder geval uiterlijk) niet in paniek. Lijkt mij een gezonde, professionele instelling.
Inderdaad, hij moet niet panikeren. Menchov is zoals hij is. Ik denk dat zijn vreugde explosie direct na de laatste Giro tijdrit de eerst en laatste keer is geweest dat je 'm zo uit zijn dak hebt zien gaan. (Waren wel hele gave beelden!)

Dat de ploeg nogal gelaten overkomt daar ben ik het wel mee eens. Zo'n Breukink lijkt me nu niet de man die de zaken even scherp zet.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 08 jul 2009 11:49

Bottecchia schreef:Inderdaad, hij moet niet panikeren. Menchov is zoals hij is. Ik denk dat zijn vreugde explosie direct na de laatste Giro tijdrit de eerst en laatste keer is geweest dat je 'm zo uit zijn dak hebt zien gaan. (Waren wel hele gave beelden!)

Adrenaline is soms heel erg grappig.

Als hij zijn been had gebroken had hij nog zo doorgestampt naar de finish. Wat een geweldige rush^^

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 08 jul 2009 11:53

Ja, die beelden behoren voor mij tot de mooiste van het huidige wielerjaar.

Deze tour verwacht ik niet veel meer van hem. Die achterstand maakt hij niet goed en dat weet hij ook. Dat helpt ook niet om de motivatie weer op peil te krijgen. Overigens kun je zijn mindere prestaties toch ook best linken aan zijn vormpeil in de Giro. Hij was daar ijzersterk en heeft volle bak moeten rijden om de winst binnen te halen. Die vorm hou je niet zo lang vast. Vergelijk hem bijvoorbeeld maar met Armstrong. Niet bijzonder sterk in de Giro maar wel een langzaam groeiende vorm. En nu is Armstrong weer top.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 08 jul 2009 12:09

Hoewel ik geen Menchov-fan ben had ik toch op wat meer gehoopt deze Tour... (van mij mocht hij 'm, na de Giro, winnen: altijd knap om nog eens iemand de dubbelslag te zien grijpen!)

Wat Astana betreft: het was natuurlijk al langer duidelijk dat er achter de schermen een machtsstrijd aan de gang was - getuige het niet meenemen van Noval, de steun en toeverlaat van Contador.
Als dat tot een schisma binnen de Astana-ploeg leidt, biedt dit mogelijk (hopelijk) wèl nog kansen aan de concurrentie... Of zouden LA en AC echt zo sterk zijn dat ze de Tour dan maar gewoon onder hun tweetjes uitvechten?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 08 jul 2009 12:11

Bij de NOS hadden ze een paar jaar terug zo'n meid die Spaans sprak. Die kreeg veel meer uit Menchov dan al die Engels sprekende mannelijke interviewers. Waar is ze gebleven? :p
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie