Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2009

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 31 mei 2009 00:27

Wat wordt het weer morgen in Rome? Zag net een weerbeeld met... een regengebied 's middags boven Italie. Als het gaat regenen tijdens de tijdrit dan wordt het spekglad/-takel.
Hopelijk blijft het droog en anders kan het nog eens een mooi potje Russisch Roulette worden.

Schitterende overwinning van Gilbert. Ik gun het hem van harte want dit jaar al zovaak dichtbij een overwinning en nu dan toch eindelijk. Wel opvallend is de afwezigheid van teamgenoten bij Menchov in de finale. Wanneer hij morgen in Rome wint heeft hij het niet gestolen!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 31 mei 2009 12:14

Er wordt wel regen voorspeld ja:

weer rome

Maar op dit moment is het nog droog. Wordt misschien zo'n geval dat mensen die vroeg starten in het droge rijden, en mensen die laat starten in het nat..

De omstandigheden voor Menchov en Di Luca zullen iig hetzelfde zijn, aangezien ze vlak na elkaar starten.

Ik schat Di Luca echter in als een betere stuurder

Heeft iemand een link met de starttijden voor de verschillende renners?

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 31 mei 2009 12:39

[quote="GastheerG"][/quote]

Geweldig, dank je!

Nu al zin om al die mooie fietsen te zien.

Nu nog even zelf 125km in de benen zetten.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 31 mei 2009 19:01

Prachtig hoe Di Luca er echt invliegt. Vol risico.

Menchov, waarom een full TT fiets met stuur etc? Veel te link. Het zou mijn keuze op DIT parcours zeker niet zijn.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 31 mei 2009 19:05

Het begint volgens Sproza wederom te regenen, daar rijd je dan als Menchov met je FULL TT. Dit kan weleens een zeer goede ontwikkeling zijn voor Di Luca, hij is op zijn race fiets veel behendiger en bent beter in controle, zeker op dit parcours en zeker met evt vochtige wegen.

Menchov verliest in de eerste 3km al 5sec. 15km maakt het spannend..
Neemt vervolgens alle tijd terug, gaat voor de etappe zege en gaat op een 'rechte strook' nog onderuit.. maakt het nog ff spannend. maar er is nog genoeg marge

Na de finish doet Menchov wat we hem nog nooit hebben zien doen, hij toont zowaar echte emoties, lacht, schreeuwt en vloekt het uit... Schitterend, werkelijk birljant

gefeliciteerd, al met al een schitterende giro

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 31 mei 2009 19:36

Menchov heeft het niet gestolen.... mijn hemel wat een spanning!
Als sluitstuk van een schitterende giro was dit toch eigenlijk belachelijk. Je kunt het de ren ners niet aandoen door ze in een beslissende etappe te laten rondrijden op een dergelijk parcours. Rome, olie, steentjes. Spectaculair maar gelukkig heeft de Menchov's val hem niet de overwinning gekost want dat was wel heel zuur geweest.

Die reactie idd van Menchov na de finish... onbetaalbaar ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 31 mei 2009 19:39

mrcoffee schreef:...Die reactie idd van Menchov na de finish... onbetaalbaar ;)


Ook de reactie van Breukink is schitterend! Die lijkt nog blijer met de overwinning van zijn kopman dan Menchov zelf.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 31 mei 2009 19:42

rob74 schreef: Ook de reactie van Breukink is schitterend! Die lijkt nog blijer met de overwinning van zijn kopman dan Menchov zelf.


Klopt inderdaad, al is dat nu ook niet heel moeilijk ;) maar inderdaad, mooie reacties.

pwaverijn
Forum-lid
Berichten: 691
Lid geworden op: 16 jan 2009 13:59
Locatie: Amstelveen

pwaverijn 31 mei 2009 20:12

tjonge, datie het nog even presteert om van fiets te wisselen vlak voor de finish! hulde voor de rabobank!
accepteren kun je leren!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 mei 2009 20:27

lancev7 schreef:
rob74 schreef: Ook de reactie van Breukink is schitterend! Die lijkt nog blijer met de overwinning van zijn kopman dan Menchov zelf.


Klopt inderdaad, al is dat nu ook niet heel moeilijk ;) maar inderdaad, mooie reacties.


Menchov ging toch wel serieus uit z'n dak ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1796
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 31 mei 2009 20:32

Ik heb genoten van de spaarzame momenten dat ik de Giro heb kunnen volgen de laatste weken, en heb het als zeer spannend ervaren, met af en toe momenten waar twee honden vechten om een been... Taktisch goed en zeer sterk gereden door Menchov en een goede opsteker voor de Raboploeg.. Bij deze van harte gefelicteerd.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

Plaats reactie