Over de wielersport en zijn beoefenaars.

"Theo Bos volgend jaar in wielerpeloton"

stoli
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 01 sep 2009 18:34

stoli 08 mar 2010 20:49

je vergeet wouter mol?

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1796
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 27 mar 2010 18:22

Gent-Wevelgem. Een klasieker met een aankomst voor sprinters

Bos staat op de deelnemerslijst, ben benieuwd of hij halverwege moet afhaken

http://www.gent-wevelgem.be/editie-2010/wegwijzer/
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

Gebruikersavatar
nicom
Forum-lid
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 mei 2007 00:26
Locatie: West-Brabant

Gebruikersavatar nicom 27 mar 2010 19:18

Gent - Wevelgem is echt wel anders uitgetekend dan voorgaande jaren.
Nu 16 hellingen al is het na de laatste keer kemmel nog wel bijna 40 km naar de aankomst
Ben benieuwd of Bos deze 16 hellingen aankan

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1796
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 28 mar 2010 23:19

NicoM schreef:Gent - Wevelgem is echt wel anders uitgetekend dan voorgaande jaren.
Nu 16 hellingen al is het na de laatste keer kemmel nog wel bijna 40 km naar de aankomst
Ben benieuwd of Bos deze 16 hellingen aankan


Buiten de tijd gefinisht evenals 69 anderen.

196 gestart
49 aangekomen
69 aangekomen (buiten de tijd)
76 opgegeven

Hij kan deze hellingen dus aan, maar heb m niet gezien.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

marcodej
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 02 jul 2008 15:26

marcodej 29 mar 2010 19:37

Ik vind dat hij het verrassend goed doet, ik had gedacht dat de omschakeling van baan naar weg wat langer zou duren. Maar vorig jaar had hij al wat leuke overwinningen in de kleinere koersjes, en nu doet hij alweer van voren mee. Leuk!
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;

pinkman
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 apr 2008 16:17

pinkman 29 mar 2010 21:14

Ik vind het wel apart dat Van Poppel nu nog Bos moet leren sprinten. ( staand ipv zittend )

marcodej
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 02 jul 2008 15:26

marcodej 29 mar 2010 21:33

Ach, dat zijn nou eenmaal dingen die bij de omschakeling van baan naar weg meespelen. Het rijden op de baan is zo'n automatisme geworden dat hij dat mee heeft genomen naar de weg en van die automatismen moet hij af. Het is gewoon onervarenheid, nu zou hij dat niet meer doen.

Vergeet niet dat het pas zijn eerste jaar bij de grote kleppers is. Vorig jaar kan hij op die manier nog wel zijn sprintjes winnen, maar in dit peloton is dat gewoon niet genoeg.

Het incident met Impey schrijf ik ook toe aan onervarenheid. Daar raakte hij in het nauw en probeerde dat, net zoals op de baan, zonder remmen op te lossen...met fatale gevolgen.
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;

a.herrebout
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51

a.herrebout 30 mar 2010 13:56

Over dat zittend sprinten, ik heb gelezen dat dat gewoon een experiment van hem was. Hij vroeg zich hardop af waarom alle wegsprinters staand sprinten, terwijl de baansprinters zittend hun snelheid vasthouden en heel veel omwentelingen maken. Dat experiment is dus niet goed uitgepakt en vorige week in Holland Sport zei hij dan ook: voortaan gewoon de ketting op de 11 en staand stampen...

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 30 mar 2010 14:01

Ik denk dat bos gewend is staand te sprinten tot die op topsnelheid is om dan zittend deze snelheid vast te houden. Terwijl het bij een sprint op de weg, meestal de bedoeling is dat je de topsnelheid pas bereikt op de meet. Oftewel hij komt te vroeg op topsnelheid.
Gazelle Team TVM \'99

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 30 mar 2010 14:48

C. Zaballa schreef:Ik denk dat bos gewend is staand te sprinten tot die op topsnelheid is om dan zittend deze snelheid vast te houden. Terwijl het bij een sprint op de weg, meestal de bedoeling is dat je de topsnelheid pas bereikt op de meet. Oftewel hij komt te vroeg op topsnelheid.
Zoals jij het nu schetst, is Bos wel sneller dan iemand anders bij gelijke topsnelheid... ;)

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 30 mar 2010 15:28

Ik denk dat qua absolute topsnelheid Bos 1 van de snelste is hier op aarde.
Wat nog niet wil zeggen dat hij dan op de weg ook gelijk de beste sprinter is.
Gazelle Team TVM \'99

pizzi
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:03

pizzi 06 apr 2010 21:08

Theo Bos rijdt Parijs-Roubaix

MELLE - Theo Bos maakt zondag zijn debuut in de wielerklassieker Parijs-Roubaix. De voormalig baanrenner maakt deel uit van de ploeg waarmee Cervélo naar Noord-Frankrijk afreist. Kopman is de Noor Thor Hushovd.

Bos reageerde dinsdag aangenaam verrast.

''Het komt toch een beetje als een verrassing. Ik zal de wedstrijd misschien niet uitrijden, maar hoop wel dat ik kan meehelpen onze belangrijkste renners goed in positie te brengen voor de eerste kasseistroken'', zei Bos in Melle waar hij met de ploeg verblijft.

Plaats reactie