Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mart Smeets

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 06 dec 2008 20:33

Ik vind de reacties hier weer typerend. De schrijvers hier bekijken Mart Smeets voornamelijk uit hun eigen beperkte benadering.(op een enkeling na) En daar blijft het dan ook bij. Het zeurgehalte is dan ook groot. Ik heb er meelij mee.

Mart Smeets vind ik een icoon voor de Nederlandse sportjournalistiek. Dat betekent niet dat alles foutloos was en zonder tekortkomingen. Maar hij heeft een zeer breed publiek bedient door de jaren heen. De wijze waarop is helemaal niet verkeerd vind ik.

Het merendeel van de posters hier vind zichzelf een insider in de sport en ze vinden zichzelf ozo goed geinformeerd. Eh over zelfingenomenheid gesproken.
Bedenk dat het overgrote deel van de kijkers en toehoorders die Mart Smeets bediende niet tot de catagorie 'insiders' behoorde. De groep waartoe gericht werd is van andere samenstelling.

Ooit bijvoorbeeld Olav Mol een F1 wedstrijd horen verslaan?
De onzin komt je in golven tegemoet en hij mist hier en daar vitale informatie. Echter hij weet het grote publiek wel te boeien. En zeker niet wars van kennis.

Een commentator die alleen zich bezig houdt met enkel de droge juiste gegevens is oersaai moet je weten en ongeschikt voor Radio en TV. Men moet hier eens de beperkte benadering naast zich neer leggen en kijken met meer algemene ogen en zien wat iets in het grote geheel betekent. De wereld draait niet om jou alleen. Jij weet misschien wat van bepaalde sporten maar de rest van de straat niet.
Wat is belangrijker? Dat selecte groepje insiders bedienen met alleen nog meer inside info, of de gemiddelde kijker entertainen op een niveau zodat deze geinteresseerd blijft.

De TV die Mart Smeets maakte was ten eerste in opdracht en moest voornamelijk aan bepaalde voorwaarden voldoen. nl de massa informeren en amuseren. Ik vind met de volste overtuiging dat Mart Smeets dat uitstekend heeft gedaan.

Ikzelf ben iemand bij wie de lat hoog ligt. Ik ben nooit helemaal tevreden en kan overal commentaar op en bij geven. Zie altijd dingen die beter kunnen en benoem deze. Maar ik kan rustig naar eer en geweten zeggen:

Mart Smeets, bedankt!

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 06 dec 2008 20:37

-Divo- schreef:Eh over zelfingenomenheid gesproken..........Ikzelf ben iemand bij wie de lat hoog ligt. Ik ben nooit helemaal tevreden en kan overal commentaar op en bij geven. Zie altijd dingen die beter kunnen en benoem deze.
"Try not. Do or do not......there is no try"

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 06 dec 2008 21:22

Leuk hee andromeda contexten creeëren die niet bestaan.
Ik vind het een beetje krampachtige communicatie vorm.
Zeg gewoon wat je bedoeld.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 06 dec 2008 21:34

-Divo- schreef:Maar ik kan rustig naar eer en geweten zeggen:

Mart Smeets, bedankt!

Ik kan dat dus juist niet zeggen want hij stopt er maar niet mee. ;) De meeste kritieken hier en elders richten zich trouwens op zijn activiteiten in de laatste jaren. De goede dingen die hij heeft gedaan dreigen onder te sneeuwen in de herinnering door zijn gedrag in recente tijden.

Mbt Olav Mol ben ik het wel met je eens, die loopt in mijn ogen nog wat achter qua tegenstanders. Maar het gaat vast en zeker komen dat mensen hem ook zat zullen worden.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 06 dec 2008 21:39

Beide stukjes komen toch uit jouw post? De post staat erboven en geloof niet dat ik iets anders creeer dan er al staat?

Ik heb hooguit wat tekst weggelaten.

Je hebt het over zelfingenomenheid en vervolgens schrijf je dat je zelf altijd overal commentaar op kan geven en altijd dingen ziet die beter kunnen.

Ik vond het wel grappig, meer niet.

Verder ben ik zeker een fan van Mart Smeets, heb zo'n beetje alles gelezen wat hij heeft geschreven en voor diverse programma's ga ik zeker even zitten.
"Try not. Do or do not......there is no try"

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 06 dec 2008 21:57

Nee andromeda je connect dingen aan elkaar die ik toch echt heel anders bedoel dan jij er van maakt.

Mensen beschuldigden eerder MS ervan zo zelfingenomen te zijn. Deze mensen bezien dingen vooral en alleen uit hun eigen beperkte benadering. Dat is geen juiste benadering voor een eerlijk onbevooroordeeld zicht op een onderwerp.
Tevens zijn deze mensen vervuld van hun eigen kennis omtrent de sport.

Ik zie alleen mensen die niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is.
Bovendien totaal overtuigd van hun eigen kennis. Ze beseffen niet hoe zelfingenomen ze zelf zijn en hoe schromelijk ze tekort schieten in hun commentaar. Niet in staat zijnde de dingen in een groter geheel te zien.
Maar ondertussen wel wijzen naar anderen.

Dat ik later benoem dat voor mij de lat meestal hoog ligt en ik overal wel commentaar op kan geven is heel iets anders. Dat haal ik aan om te laten weten dat ik helemaal niet snel tevreden ben en een veeleisend iemand ben. Toch heb ik wel degelijk respect voor wat Mart Smeets in totaliteit heeft neergezet.

Dat staat hier in bovenstaande tekst. Je mag commentaar leveren op wat ik schrijf maar wat ik schrijf staat in een context. Daar moet je dan niet iets anders van willen maken. Dat mond alleen uit in waardeloze discussies die nergens over gaan.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 06 dec 2008 22:03

pff over discussie gesproken, je bent wel gek op je toetsenbord is het niet? ;-)

Zal het niet meer doen...je bent toevallig toch geen leraar he?!
"Try not. Do or do not......there is no try"

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 06 dec 2008 22:07

andromeda schreef:pff over discussie gesproken, je bent wel gek op je toetsenbord is het niet? ;-)

Zal het niet meer doen...je bent toevallig toch geen leraar he?!


Kijk maar eens in de post over het boek van Cor Vos Emotions... :D (@Divo, is als grapje bedoelt voordat je mij ook de oren probeert te wassen)

kikkie
Forum-lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mei 2006 01:15

kikkie 06 dec 2008 22:35

@Divo: Nu zit ik al een paar dagen mee te lezen met de discussies hier en je springt er voor mij wel in negatieve zin uit. Hoewel je vaak oprechte overtuigingen hebt en ik het vaak zelf met je eens ben moet ik toch even kwijt: wat ben jij een ontzettende galbak zeg.

Probeer je eigen teksten eens terug te lezen. misschien zie je dan de enorme agressie waarmee je overal op reageert. hoe kom je toch aan een zo donkere kijk op alles waar je op reageert? Over je discussie partners praten als "mensen die" en "hen". assertiviteit is blijkbaar niet iets dat in jouw vocabulaire voorkomt.

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat je in werkelijkheid op dit forum bent om mensen eens flink het tegendeel te bewijzen. Lekker mensen die een andere mening dan jij zijn toegedaan over bepaalde onderwerpen uitmaken voor meelij wekkende types met een beperkte benadering.

Is het voor jou ook mogelijk om op een normale manier je mening te ventileren over bepaalde onderwerpen (hoe kortzichtig iemands visie ook is)? Jouw mening over andermans vermogens spanne om van onderwerpen het volledige plaatje te zien is voor deze discussie totaal niet relevant. beperk je reactie gewoon tot wat relevant is.

Dit is dan ook alles dat ik hier over kwijt wil. Ik ga weer lekker rond speuren op t forum, m'n mening geven zonder mede-forummers aan te vallen. gewoon, om dat het dan een stuk gezelliger is.
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 06 dec 2008 22:49

Kikkie schreef:@Divo: Nu zit ik al een paar dagen mee te lezen met de discussies hier en je springt er voor mij wel in negatieve zin uit. Hoewel je vaak oprechte overtuigingen hebt en ik het vaak zelf met je eens ben moet ik toch even kwijt: wat ben jij een ontzettende galbak zeg.

Probeer je eigen teksten eens terug te lezen. misschien zie je dan de enorme agressie waarmee je overal op reageert. hoe kom je toch aan een zo donkere kijk op alles waar je op reageert? Over je discussie partners praten als "mensen die" en "hen". assertiviteit is blijkbaar niet iets dat in jouw vocabulaire voorkomt.

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat je in werkelijkheid op dit forum bent om mensen eens flink het tegendeel te bewijzen. Lekker mensen die een andere mening dan jij zijn toegedaan over bepaalde onderwerpen uitmaken voor meelij wekkende types met een beperkte benadering.

Is het voor jou ook mogelijk om op een normale manier je mening te ventileren over bepaalde onderwerpen (hoe kortzichtig iemands visie ook is)? Jouw mening over andermans vermogens spanne om van onderwerpen het volledige plaatje te zien is voor deze discussie totaal niet relevant. beperk je reactie gewoon tot wat relevant is.

Dit is dan ook alles dat ik hier over kwijt wil. Ik ga weer lekker rond speuren op t forum, m'n mening geven zonder mede-forummers aan te vallen. gewoon, om dat het dan een stuk gezelliger is.


Altijd grappig dit soort loserige persoonlijke aanvallen. Het zegt niets over mij maar van alles over jou.

Misschien moest je nogmaals vanaf het begin gaan lezen en dan kijken hoe mijn postings verhouden tegenover de rest. De dingen die ik schreef in dit topic zijn alleen een reactie op het gezwets wat ik hier eerder vond. Het anti Smeets gevoel. Bekritiseer eerst dat gezwets voordat je mij bekritiseert.

Ik vind het daarnaast niet normaal dat mensen mijn teksten die toch gewoon duidelijk zijn anders uit gaan leggen dan ze zijn. Contextverkrachting. Ik heb vervolgens het volste recht om dat te benoemen en recht te zetten.


Terug naar de inhoud zou ik willen zeggen.

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 06 dec 2008 23:54

Gaat lekker hier :) :) !!! ECHT MART ZIJN DING whahahahahaha
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 07 dec 2008 00:04

Toch weer leuk om ff door te lezen op de zaterdagavond, nietwaar?
"Try not. Do or do not......there is no try"

Plaats reactie