Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Draag een helm

race-newbee
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 jul 2009 17:57
Locatie: Almere

race-newbee 21 jun 2010 16:10

het valt me op dat je in deze periode meer mensen zonder helm ziet dus: Vooral mooi weer rijders dragen geen helmen, zijn weinig serieus en fietsen alleen om gezien te worden met nette haartjes.
je fietst wat...

roro27
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 10 jul 2007 18:12

roro27 21 jun 2010 16:18

Ik vervang mijn helm zo rond de 2 jaar (afhankelijk wat er mee gebeurd is; bij een crash namelijk direct). Liever wat vaker geld uitgeven aan een helm dan de rest van mijn leven uit een rietje drinken oid. Wil graag ook nog wat rendement maken op mijn diepte-investering: mijn studie....
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

ukkie
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 13 dec 2006 01:53

ukkie 22 jun 2010 01:52

wat ik mij eigenlijk afvroeg is het volgende, Als je een keer flink op je hoofd stuitert moet je toch je helm vervangen, ben je dan met een duurdere helm nou beter beschermt dan met een wat minder dure?

Gebruikersavatar
kauwvot
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 19 okt 2009 23:48

Gebruikersavatar kauwvot 22 jun 2010 02:35

[quote="ukkie"]wat ik mij eigenlijk afvroeg is het volgende, Als je een keer flink op je hoofd stuitert moet je toch je helm vervangen, ben je dan met een duurdere helm nou beter beschermt dan met een wat minder dure?
[/quote]
Een duurdere helm beschermt niet beter, is wel lichter en door het betere/meer gatenpatroon koeler/comfortabeler... (het kost schijnbaar wat om bij meer gaten & lichter de helm niet aan sterkte te laten inboeten)

slc-sl
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 aug 2007 01:03

slc-sl 06 jul 2010 23:59

[quote="mrcoffee"]
Volgens Darwin de niet-helmdragende medemens vanzelf moeten uitsterven.[/quote]


Tja dat zie je toch verkeerd.

De intelligenteren sterven niet uit want die hebben 'm juist niet nodig, zij zijn nauwelijks bij ongelukken betrokken en dat is dan ook de reden dat ze'm niet dragen.

De idioten sterven niet uit, die worden bij hun valpartijen juist beschermd door een helm, die zij uit voorzorg opdoen want ze zijn toch erg geschrokken de laatste keer dat het bijna misging.

De conclusie is dus dat het gemiddelde IQ daalt. maar het mazzelpeil stijgt.


:D :D :D

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 07 jul 2010 00:55

Zo jij bent slim...

fructus
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 27 dec 2009 14:18

fructus 07 jul 2010 02:32

[quote="SLC-SL"][quote="mrcoffee"]
Volgens Darwin de niet-helmdragende medemens vanzelf moeten uitsterven.[/quote]


Tja dat zie je toch verkeerd.

De intelligenteren sterven niet uit want die hebben 'm juist niet nodig, zij zijn nauwelijks bij ongelukken betrokken en dat is dan ook de reden dat ze'm niet dragen.

De idioten sterven niet uit, die worden bij hun valpartijen juist beschermd door een helm, die zij uit voorzorg opdoen want ze zijn toch erg geschrokken de laatste keer dat het bijna misging.

De conclusie is dus dat het gemiddelde IQ daalt. maar het mazzelpeil stijgt.


:D :D :D[/quote]

[quote="rene1"]Zo jij bent slim...[/quote]

Een weliswaar prachtige redenatie is niet persé een kenmerk van intelligentie. En daar komt het Darwinisme weer om de hoek kijken. Overschatting is een prachtige eigenschap.
The truth is rarely pure and never simple � Oscar Wilde

Wilier La Triestina � Ultegra SL

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 07 jul 2010 10:04

[quote="ukkie"]wat ik mij eigenlijk afvroeg is het volgende, Als je een keer flink op je hoofd stuitert moet je toch je helm vervangen, ben je dan met een duurdere helm nou beter beschermt dan met een wat minder dure?
[/quote]

maar bij sommige merken als je een crash hebt gehad en je hebt je bon nog dan betaal je net iets minder voor je volgende helm, dus dan zou je een duurdere kunne kopen en niet meer betalen als eerst maar hetzelfde :)

Waar een crash wel niet goed voor is heh
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

slc-sl
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 aug 2007 01:03

slc-sl 07 jul 2010 12:49

[quote="Fructus"]

Een weliswaar prachtige redenatie is niet persé een kenmerk van intelligentie. En daar komt het Darwinisme weer om de hoek kijken. Overschatting is een prachtige eigenschap.[/quote]

:D

Voor de goede orde, waar we het eigenlijk over hebben is wijsheid.
Intelligentie zorgt alleen voor de conclusie.
Ernaar handelen is iets heel anders.

Wie zegt trouwens dat ik geen helm draag?

"Assumption is the mother of all f*ckups".

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 07 jul 2010 13:18

Helm moet gewoon verplicht gesteld worden. Risico's zijn eenvoudig weg te groot voor jezelf maar ook voor je werkgever.
Twitter: @rbruijns

-eric-
Forum-lid
Berichten: 523
Lid geworden op: 10 sep 2009 00:47
Locatie: Kop van Drenthe

-eric- 07 jul 2010 14:30

Kun je beter ook voetballen, skiën en de rest van alle sporten verbieden...
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

eelcoz

eelcoz 07 jul 2010 14:37

[quote="rbr"]Helm moet gewoon verplicht gesteld worden. Risico's zijn eenvoudig weg te groot voor jezelf maar ook voor je werkgever. [/quote]

Niet mee eens. Waar ga je de grens leggen? Of moet iedere fietser (dus ook de omaatjes die met 10 km/h naar de supermarkt fietsen) dan een helm gaan dragen? Daarnaast ben ik niet zo van het verbieden, tenzij er echt geen andere oplossing is. Iemand moet toch zelf weten of hij of zij het risico wil lopen, waarom moeten we dat nu weer collectief (incl. vingertje) gaan opleggen? Wat de werkgever betreft; ik dacht dat de slavernij afgeschaft was. Je bent geen eigendom van je werkgever, lijkt me.

Plaats reactie