Over de wielersport en zijn beoefenaars.

TOUR 2007

niklas2
Forum-lid

niklas2 26 jul 2007 17:24

delirium schreef: ieder zijn mening natuurlijk, ik word er gewoon een beetje pissed of van, machteloos gevoel, teveel gefoefel.....

Dat gevoel deel ik met je....Er zijn hier teveel lieden die zich niet aan de regels van het spel houden. Dat geldt zowel voor een aantal renners, als ploegleiders, organisatoren, officials, sponsoren, media als dopinglabs. Of heb ik nu nog een partij overgeslagen?

Om het geheel nog een beetje te kunnen volgen, doe ik mijn best om uit alle berichtgeving de feiten te filteren. En dat lukt nauwelijks.

Waar ik mij (een mening dus) aan stoor is het gehuichel van sommigen. Een voorbeeld is de ploegleider van Cofidis, die eerst (geval Vino in een andere ploeg) zijn gal spuwt over dopinggebruik en vooral dopinggebruikers, om daarna (geval Moreni in zijn eigen ploeg) te zeggen dat het ging om 'een renner in een moment van zwakte'. En daar wordt hij niet op afgerekend door ...het rijtje dat ik hierboven al noemde.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

maatchen
Forum-lid

maatchen 26 jul 2007 17:25

Jerremy schreef:
Maatchen schreef:
Pegie schreef:

Op Nu.NL:

http://www.nu.nl/news/1170529/751/Rasmu ... li%EB.html

Hij verbleef echter op dat moment in Italië. Daar is hij herkend door oud-renner Davide Cassani, die dat woensdag op de Deense televisie verklaarde.

"Geconfronteerd met die informatie heeft Michael Rasmussen aan directeur Theo de Rooij bevestigd dat hij op het door hem aangegeven tijdstip inderdaad in Italië verbleef. Dat was voor De Rooij de druppel en de reden hem uit koers te nemen", aldus woordvoerder Bergsma in een verklaring.

Hij heeft het dus zelf al toegegeven...

Volgens dit interview, waarvan ik de kern al eerder gaf dus niet:

http://www.bt.dk/article/20070726/SPORT03/707260314/

Wie zegt mij dat die info WEL waar is dan?
De Rooij heeft daar naar mijn weten niet eens een uitlating over gedaan

Niemand? Ik iig niet, maar het is waarschijnlijker dat hij een interview geeft aan een Deense krant dan aan een andere.
En het verschil ligt in 'hij heeft dus al toegegeven', een zekere uitspraak (geen ruimte), en 'volgens dit interview', dat ruimte laat voor andere mogelijkheden.

fast4ward
Forum-lid

fast4ward 26 jul 2007 17:36

Ik vind het het ebeetje belachelijk dat je bij verdenking al de tour wordt uitgezet. Je bent pas schuldig als dat ook aangetoont kan worden....

En die Ier en Fransoos zijn net Nederlandse politici.....ze lullen iedere keer heerlijk met de wind mee! En het maakt niet uit welke kant ie op waaid....

Het fijne van deze tour is wel dat NIEMAND hem kan winnen. Je krijgt hem vanzelf cadeau. Ik zou als renner niet in het geel durven verschijnen in Parijs.............
M@zzel

gt10
Forum-lid

gt10 26 jul 2007 17:52

Niklas2 schreef:
gt10 schreef:"...maar dit alles neemt niet weg dat hij NIET betrapt is op doping ..."

Een renner die een controle mist is bij voorbaat positief.
Nee, een renner die een onaangekomndigde out-of-competition controle mist (omdat hij niet op de plek is waarvan hij had aangegeven te zullen zijn) krijgt een waarschuwing.
3 waarschuwingen = schorsing (van 3 maanden meen ik, in ieder geval aanzienlijk minder dan een schorsing voor betrapt worden op dopinggebruik)
gt10 schreef:Rasmussen die de controles omzeilt door een mist op te trekken over waar hij tijdens die periode gecontroleerd kan worden is dus ook positief.
Nee dus
gt10 schreef: Hij kon gewoon nergens gecontroleerd worden omdat ze hem niet konden vinden. Maar daarvoor kreeg hij een waarschuwing. Ten 2e was hij blijkbaar niet waar hij beweerde te zitten (dat moet ook voor mij nog bewezen worden) en als dat waar is is het gewoonweg gelijk aan het ontlopen van de controle. Maw positief..
Nee dus
gt10 schreef: Maar laat ze eerst maar naar buiten brengen in hoeverre ze kunnen bewijzen waar hij zat. Ik denk dat wij als gewone stervelingen geen inzage krijgen in alle bewijzen.

Of mis ik hier ergens de bal?
Ja

De feiten zijn: Rasmussen heeft gelogen over zijn verblijfplaats. Dat is op zich niet hetzelde als dopinggebruik, en dus valt er vanuit UCI/WADA hoek geen ban over hem uit te spreken.
Rasmussen heeft wel een wanprestatie geleverd (nl liegen over zijn verblijfplaats) en dat is voor zijn werkgever, de Rabobank-ploeg, reden geweest om hem per direct te ontslaan.

Niclas2:

Ik som gewoon even enkele regels op waar duidelijk bij te merken is dat Rasmussen, de perfectionist bij uitstek, ze heeft proberen te omzeilen. Bovendien komt er nu druppelsgewijs naar buiten (dus niet inside bij vb. de organisatoren en bij De Rooy) dat hij over dat bewuste "niet weten waar te zijn" liegt.
België is een typisch land van regels, probeer de belastingwetgeving maar eens te doorgronden. Wat ik daarbij leer is dat bij bijna alle regels ook achterpoortjes zijn die men ook heel duidelijk kan gebruiken om het systeem te bedotten. Ik wilde enkel maar duidelijk maken dat als alles waar is wat we tot nu toe weten (dus wat men aan het grote publiek heeft laten doorlekken) dat het al heel verdacht begint te ruiken naar een vorm van bewust doping controle "missen". Maar zoals al eerder gezegd, we weten bijlange nog niet alles en volgens mij heeft De Rooy eieren voor zijn geld gekozen om niet langer mee te lopen met wat wel eens leugens zouden kunnen zijn.
Of dit hypocriet is of niet... Even hypocriet als iedereen die teert op het ganse mega-circus dat de Tour is. Iedereen wil daar zoveel mogelijk profijt uithalen, het is een super-mega-evenement en alle middelen zijn goed om je tegenstander te verslaan. Het komt er enkel op aan om niet gepakt te worden.
Letterlijk is Rasmussen idd niet gepakt. Figuurlijk daarentegen...
Men volgt de redenering die ik beschrijf, klopt het overal op (waarschijnlijk met info die wij nog niet kennen) en het vervolg ken je. Hoe zeer het je ook spijt...

jerremy
Forum-lid

jerremy 26 jul 2007 18:03

Toch jammer dat de UCI erop gebrand is om Rasmussen te straffen..
Denk dat die kerel al hard genoeg gestraft is, die kerel is zooo mega geblammeerd. Die vindt nooit meer een ploeg.
Einde carriere dus.
En is dat terecht?

Denk het niet! gasten die positief testen op testosteron die krijgen een schorsing van 2 jaar, daarna zijn ze weer volkomen geaccepteerd, in de sport en de media en bovenal door de ASO en UCI.

Maar Rasmussen is zo hard de zwarte piet toegespeeld dat zijn carriere gewoon helemaal klaar is..
Ik wet niet of dat zo terecht is hoor... wat de voorstanders van deze aktie ook vinden.
Leg het eens op de weegschaal, vertellen dat je lekker een spuit in je arm hebt gehad kost je twee jaar en dan heb je een zwak moment gehad. Maar bij Rasmussen, waarbij niks is aangetoond is de grond onder zijn voeten weg getrokken.

Volgens mij krijgt dit nog wel een staartje...
Race:Cannondale Caad 9 Liquigaz
MTB: JBC Pro Lightning

gt10
Forum-lid

gt10 26 jul 2007 18:05

Jerremy schreef:Toch jammer dat de UCI erop gebrand is om Rasmussen te straffen..
Denk dat die kerel al hard genoeg gestraft is, die kerel is zooo mega geblammeerd. Die vindt nooit meer een ploeg.
Einde carriere dus.
En is dat terecht?

Denk het niet! gasten die positief testen op testosteron die krijgen een schorsing van 2 jaar, daarna zijn ze weer volkomen geaccepteerd, in de sport en de media en bovenal door de ASO en UCI.

Maar Rasmussen is zo hard de zwarte piet toegespeeld dat zijn carriere gewoon helemaal klaar is..
Ik wet niet of dat zo terecht is hoor... wat de voorstanders van deze aktie ook vinden.
Leg het eens op de weegschaal, vertellen dat je lekker een spuit in je arm hebt gehad kost je twee jaar en dan heb je een zwak moment gehad. Maar bij Rasmussen, waarbij niks is aangetoond is de grond onder zijn voeten weg getrokken.

Volgens mij krijgt dit nog wel een staartje...

Jeremy:

Ik ben het volledig met je eens. Momenteel verkoopt een nieuwsitem over doping beter dan de sportieve resultaten zelf. Dit ligt volgens mij mee aan de oorzaak dat men zelf niet goed meer weet van hoe te gaan straffen. Maar dat de logica to-taal zoek is, daar heb je volkomen gelijk.

maatchen
Forum-lid

maatchen 26 jul 2007 18:12

Voor zover ik het begrijp is hij slechts door Rabo uit de rit gevist. En is er nog geen enkele disciplinaire straf gekomen van de kant van UCI & co. Wordt er niet aangetoond dat hij echt gebruikt heeft, maar slecht zijn meldplicht verzuimd heeft, dan zal de straf wel ergens tussen 6mnd en een jaar liggen.

Persoonlijk denk ik dat er toch wel weer iemand zal zijn die hem binnen durft te halen, als hij zelf wil, als.....als......enz.

Ergens heel geniepig (ook al vrees ik dat het niet zo zal zijn) hoop ik dat Rasmussen inderdaad gewoon kan aantonen dat ie in Mexico zat en dat ie rabo een process aan de broek doet waar hun billen nog lang van zullen nagloeien.

fast4ward
Forum-lid

fast4ward 26 jul 2007 18:38

Maatchen schreef: Ergens heel geniepig (ook al vrees ik dat het niet zo zal zijn) hoop ik dat Rasmussen inderdaad gewoon kan aantonen dat ie in Mexico zat en dat ie rabo een process aan de broek doet waar hun billen nog lang van zullen nagloeien.

Dat hoop ik van harte met je mee!

Misschien gaat ie wel weer MTBen :-)
M@zzel

sharkman
Forum-lid

sharkman 26 jul 2007 18:52

Ik geloof dat ie gewoon in Italië zat, dat er binnenkort wel weer een vorm van doping op zal treden die nog moeilijker (ik gok enkel de eerste paar dagen) is op te sporen.
Overigens zou het me niet verbazen als CSC volgend jaar een nieuwe klimmer in dienst heeft.....

tonvt
Forum-lid

tonvt 26 jul 2007 19:02

Ik ben nog steeds verbaasd over de gang van zaken, zoals hier eerder gezegd, dit zal nog een staart hebben. Waar ik mij vanmiddag kwaad over maakte, Jans Koerts gaf ff toe dat hij ook doping heeft gebruikt..... Meneer Smeets was blij dat hij zo eerlijk is, maar dat is hij niet! Hij heeft de wielerliefhebber belazerd in de tijd dat hij prof was! En op de vraag waarom hij nooit gepakt was; gewoon zorgen dat je bij de controle niet positief bent. Ik raak de geloofwaardigheid van het wielrennen op top niveau, langzaam aan kwijt.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 26 jul 2007 19:09

TonvT schreef:Ik ben nog steeds verbaasd over de gang van zaken, zoals hier eerder gezegd, dit zal nog een staart hebben. Waar ik mij vanmiddag kwaad over maakte, Jans Koerts gaf ff toe dat hij ook doping heeft gebruikt..... Meneer Smeets was blij dat hij zo eerlijk is, maar dat is hij niet! Hij heeft de wielerliefhebber belazerd in de tijd dat hij prof was! En op de vraag waarom hij nooit gepakt was; gewoon zorgen dat je bij de controle niet positief bent. Ik raak de geloofwaardigheid van het wielrennen op top niveau, langzaam aan kwijt.

Haal jij je kop ff uit het zand zeg! Heb je wel geluisterd naar Koerts? Of ben je afgehaakt op het moment dat je het woord "doping" hoorde en praat je de massa na? Persoonlijk vond ik het juist van lef getuigen dat Koerts toegaf doping gebruikt te hebben, in plaats van al dat ge-eromheendraai dat je meestal hoort als iemand een directe vraag gesteld wordt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

eelcoz

eelcoz 26 jul 2007 19:12

edit
Laatst gewijzigd door eelcoz op 15 sep 2011 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie