Niklas2 schreef:gt10 schreef:"...maar dit alles neemt niet weg dat hij NIET betrapt is op doping ..."
Een renner die een controle mist is bij voorbaat positief.
Nee, een renner die een onaangekomndigde out-of-competition controle mist (omdat hij niet op de plek is waarvan hij had aangegeven te zullen zijn) krijgt een waarschuwing.
3 waarschuwingen = schorsing (van 3 maanden meen ik, in ieder geval aanzienlijk minder dan een schorsing voor betrapt worden op dopinggebruik)
gt10 schreef:Rasmussen die de controles omzeilt door een mist op te trekken over waar hij tijdens die periode gecontroleerd kan worden is dus ook positief.
Nee dus
gt10 schreef:
Hij kon gewoon nergens gecontroleerd worden omdat ze hem niet konden vinden. Maar daarvoor kreeg hij een waarschuwing. Ten 2e was hij blijkbaar niet waar hij beweerde te zitten (dat moet ook voor mij nog bewezen worden) en als dat waar is is het gewoonweg gelijk aan het ontlopen van de controle. Maw positief..
Nee dus
gt10 schreef:
Maar laat ze eerst maar naar buiten brengen in hoeverre ze kunnen bewijzen waar hij zat. Ik denk dat wij als gewone stervelingen geen inzage krijgen in alle bewijzen.
Of mis ik hier ergens de bal?
Ja
De feiten zijn: Rasmussen heeft gelogen over zijn verblijfplaats. Dat is op zich niet hetzelde als dopinggebruik, en dus valt er vanuit UCI/WADA hoek geen ban over hem uit te spreken.
Rasmussen heeft wel een wanprestatie geleverd (nl liegen over zijn verblijfplaats) en dat is voor zijn werkgever, de Rabobank-ploeg, reden geweest om hem per direct te ontslaan.
Niclas2:
Ik som gewoon even enkele regels op waar duidelijk bij te merken is dat Rasmussen, de perfectionist bij uitstek, ze heeft proberen te omzeilen. Bovendien komt er nu druppelsgewijs naar buiten (dus niet inside bij vb. de organisatoren en bij De Rooy) dat hij over dat bewuste "niet weten waar te zijn" liegt.
België is een typisch land van regels, probeer de belastingwetgeving maar eens te doorgronden. Wat ik daarbij leer is dat bij bijna alle regels ook achterpoortjes zijn die men ook heel duidelijk kan gebruiken om het systeem te bedotten. Ik wilde enkel maar duidelijk maken dat als alles waar is wat we tot nu toe weten (dus wat men aan het grote publiek heeft laten doorlekken) dat het al heel verdacht begint te ruiken naar een vorm van bewust doping controle "missen". Maar zoals al eerder gezegd, we weten bijlange nog niet alles en volgens mij heeft De Rooy eieren voor zijn geld gekozen om niet langer mee te lopen met wat wel eens leugens zouden kunnen zijn.
Of dit hypocriet is of niet... Even hypocriet als iedereen die teert op het ganse mega-circus dat de Tour is. Iedereen wil daar zoveel mogelijk profijt uithalen, het is een super-mega-evenement en alle middelen zijn goed om je tegenstander te verslaan. Het komt er enkel op aan om niet gepakt te worden.
Letterlijk is Rasmussen idd niet gepakt. Figuurlijk daarentegen...
Men volgt de redenering die ik beschrijf, klopt het overal op (waarschijnlijk met info die wij nog niet kennen) en het vervolg ken je. Hoe zeer het je ook spijt...